4 שלבים למציאת קול המותג שלך

מוכן להתחיל בשיווק של החברה, המוצר או המותג החדש שלך?מדהים! אבל לפני שתיצור את הבלוג שלך, תכנן תוכן לאתר החדש שלך, או תצייץ את הטוויט הראשון שלך, תצטרך להגדיר את קול המותג שלך. בקיצור, זהו הלב והנשמה של התקשורת שלך. יותר משימוש במילים ספציפיות וביטויים, קול המותג שלך הוא הטון שבו אתה מדבר ומתחבר לקהל שלך.

קול המותג שלך יכול להיות סמכותי, אינפורמטיבי, כיפי, או שנון, אבל מה שהוא לא יהיה, צריך לשים דגש על דבר אחד מאוד חשוב: הקול צריך להיות אותנטי. כמו שבלוגר אחד כתב בחוכמה, "לנסות לזייף את הקול שלך זה כמו לשים שפתון על חזיר." במילים אחרות, הקהל שלך ירגיש אם זה לא אמיתי. וכפי שמחקרים מראים לאורך השנים, הצרכנים קונים מוצרים של מותגים שהם מתחברים אליהם ברמה הרגשית – ומתרחקים מהמותגים שהם לא. אם אתה כבר יודע בדיוק איך נשמע הקול שלך, אתה יכול לדלג על השלב הזה! אבל אם לא, הנה ארבעה תרגילים מפורטים כדי לקרב אותך למציאת הקול האישי שלך.

1. בנה אב טיפוס

כשאתה עובד על הידוק הקול שלך, כדאי שתדע עם מי אתה מדבר – מעבר לדמוגרפיה הבסיסית של הקהלים. בחר אדם אחד מכל אחד מקהלי היעד שלך (למשל, הורים עובדים, סטודנטים או היפסטרים) וענה על השאלות הבאות:

איך הוא או היא נראים?

ממה אכפת לו או לה?

היכן הוא או היא עובדת?

מה הוא או היא עושים בשביל הכיף?

והכי חשוב, מה הם רוצים מהמותג שלך?

להיכנס לראשיהם של האנשים שאתה בסופו של דבר מנסה לחזר אחריהם זו דרך מצוינת להתחיל לחשוב על קול המותג שלך.

2. השלם את החסר

עכשיו, הקדש קצת זמן לענות על השאלות הבאות:

אני רוצה שהמותג שלי יגרום לאנשים להרגיש _______.

_______ גורם לי להרגיש ככה.

אני רוצה שאנשים _______ כאשר הם באים במגע עם המותג שלי.

שלוש מילים המתארות את המותג שלי הן _______, _______, _______.

אני רוצה להתחקות אחרי קול המותג של _______.

אני לא אוהב קולות המותג שנשמעים _______.

האינטראקציה עם הלקוחות שלי ולקוחות פוטנציאליים גורמת לי להרגיש _______.

בגלל שאתה רוצה שקול המותג שלך יהיה אמיתי וטבעי, סביר להניח שהקול יהיה בהשראת הקול שלך. אז, תשים לב לטון שאתה משתמש בו כאשר אתה משלים את החסר הנ״ל. הטון מצחיק? קורע מצחוק או קורץ? האם הטון סמכותי? סמכותי מלומד, או יותר כמו אח גדול המסביר משהו ממש מגניב לאחיו הצעיר?

3. צור קבוצת מיקוד

בחיים, החברים והמשפחה שלנו יכולים לעתים קרובות לשקף בחזרה את הדברים שחסרים בעצמנו. ואתה יכול להשתמש באותה גישה כאשר אתה מחפש את קול המותג.

קבץ חבורה של האנשים הקרובים ביותר אלייך יחד, באופן אידיאלי, הם אלה המייצגים את הקהל היעד שלך, ושאל מה הכי מרגש אותם בתהליך המיתוג שלך. מה ייחודי בו? אילו מילים או ביטויים הם מקשרים איתו? לאחר מכן בקש מהם לענות על אותן שאלות אודותיך – האדם מאחורי המסרים של המותג.

בהתבסס על המשוב שלהם, כתוב 1-2 משפטים המתארים את הצהרת המותג בכמה קולות שונים. איזה מהם מרגיש לך הכי טבעי? איזה מהם הכי מלהיב? אל תפחד לשלב חלקים מהם כדי להמשיך לעבוד על התוצאה הסופית שלך. מציאת קול המותג שלך דומה לבישול: לפעמים אתה צריך קורט ״של זה״ ועוד טיפה ״של זה״ כדי לבשל את המנה המושלמת.

ברגע שיש לך כמה אפשרויות שאתה אוהב, העבר אותן בחזרה לקבוצה ובדוק איזה מהם מהדהד ביותר.

4. מצא את המוזה שלך

ברגע שיש לך מושג לאיזה כיוון אתה הולך, כדאי למצוא מותגים אחרים שיש להם קול דומה. צריך קצת השראה? בדוק את המותגים הכי לוהטים בתעשייה – ישנים וחדשים. יש כאלה שיש להם קולות מותג שנונים, לאחרים יש קולות מותג אינפורמטיביים, אבל כולם נגישים ואמיתיים. לקריאה נוספת בנושא מיתוג בסדרה משחקי הכס לחץ כאן.

נייק: החברה שטבעה בנו את "Just Do It" בנתה את קול המותג שלה סביב אנשים מעוררי השראה, במגרש ומחוץ לו.

ג 'נרל אלקטריק: קול המותג של ג' נרל אלקטריק הוא כמו רוטב אלף האיים – זה בו קצת מהכל. זה מעורר השראה, זה אינפורמטיבי, זה שנון, זה כיף. ומכיוון שזה היה כל כך מוצלח בקשר עם הקהל שלה, זה מהימן. 

ברגע שאתה מבין מה קול המותג, שמור על זה עקבי. אתה רוצה שאנשים שעוקבים אחריך ברשתות ומקיימים אינטראקציה השירות שלך יקבלו את אותה חוויה. כדי לעשות זאת, כדאי בתהליך המיתוג לבנות ספר מותג, המתאר את המותג שלך ואת הקול שלו ולהפיץ אותו לצוות שלך. לחלופין, לעשות אירוע כדי להשיק את קול המותג, בו תוכל לענות על כל השאלות שיש לאנשים על המיתוג לחברה.

ואז? הגיע הזמן להתחיל לדבר.