3 שאלות שיעזרו לך להבין את אישיות המותג שלך

אני בוחר את Helvetica או Arial עבור אתר האינטרנט שלי? מה ההבדל בכלל? ומה עם הלוגו שלי? אני צריך ללכת עם כחול? טורקיז? צהוב?

אם אתה שואל שאלות כאלה החמצת את הצעד העיקרי: הבנת הטון של המותג שלך. לפני שאתה קופץ לתוך העיצוב והסגנון אתה קודם צריך להבין מי אתה כעסק.

מקום קל להתחיל הוא לדמיין את העסק שלך כאדם. לכל איש יש אישיות ייחודית וסגנון אישי שמבדיל אותו מאחרים, נכון? עסק אינו שונים בהרבה. אנחנו יכולים להלביש את העסקים על סמך אישיות המותג שלהם (זה המקום שבו הפונטים והצבעים חשובים), אבל אתה חייב להיות בעל הבנה ברורה של אישיות העסק, בניית המותג שלך, לפני נקיטת כל הצעדים העיצוביים.

שלוש שאלות פשוטות יכולות להדריך אותך לאורך המסע להבנת הטון והשפה של המותג שלך או האישיות העסקית שלך. בדוק אותם למטה – ולהתחל לענות!

  1. איך העסק שלך ״מרגיש״?
    אם אתה חושב על העסק שלך כאדם, ״התחושה״ שתקבל ממנו תהיה סיכום של האישיות שלו בכמה מילים. כדי לאתר את התחושה שלך, העמד פנים שאתה מתאר את העסק שלך כאילו הוא מישהו שאתה מכיר. אם זה עוזר, תדמה את תיאור העסק שלך באותו אופן בו היית מארגן פגישה עיוורת בין שני מכרים; אתה רוצה להיות ספציפי ולמכור את האישיות של העסק שלך בכמה מילים.נסה לא לתאר איך אתה חושב שהעסק שלך ייראה. לספר לחבר שלך כי הדייט שלו יהיה לבוש בהם בזמן הדייט,  זה לא יגרום להם להרגיש יותר מדי לגבי הדייט שהם הולכים לפגוש. אבל לספר להם שהדייט שלהם הוא כיפי, או שיש לדייט חוש הומור נהדר, או שהדייט קלאסי ותרבותי ייתן תמונה טובה יותר של מי הם הולכים לפגוש.לדוגמה, אם הייתי מתאר מותג איקוני כמו נאס"א כאדם, לא הייתי מתאר אדם בחללית או עובד ממשלתי בחליפה ועניבה. אם לא ידעת דבר על נאס"א או על החלל – תיאורים אלה לא יספרו לך הרבה על הארגון. במקום זאת, הייתי משתמש במילים תיאוריות שנותנות תחושה ברורה של "אישיותו" של נאס"א. אם נאס"א היתה אדם, אני עשוי לתאר אותן כחוקר אינטליגנטי של חלל ואווירונאוטיקה.

אתה עדיין לא בטוח איך לתאר את האישיות העסקית-מיתוגית שלך? תחשוב על מי אתה רוצה את שהמותג שלך יהיה, והשתמש במילים תמציתיות כדי לתאר את האישיות שלו. האם אתה האלטרנטיבה הידידותית או המתחרה המחויב למטרה ועובד קשה? אולי אתה יוקרתי או האפשרות הזולה?

2. איך אתה אומר שלום?
המותג שלך הוא האינטראקציה הראשונה שיש ללקוח עם העסק שלך. האם אתה אומר "נחמד לפגוש אותך?" או "ממצב אחי?"

אם אתה שומר על הרעיון של המותג כבנאדם,  הדרך שבה המותג ״אומר שלום״ היא בדיוק כמו לחיצת היד האישית שלך. היא יכולה להיות תקיפה או עדינה, או אולי אתה מהאנשים האלה שמדלגים על לחיצת יד והולכים על חיבוק במקום – או אגרוף חברי. לא משנה מה תבחר, זה יהיה הרושם הראשון שתשאיר על שאר העולם. בלי לחץ, כן?

אם אתה לא יכול להחליט איך אתה רוצה להגיד שלום, תחזור ותסתכל שוב על המילים שבחרת בסיעור המוחות עבור אישיות המותג/טון המותג ואיזה תחושה הוא יוצר, תוכל להשתמש בהם כדי לדמיין איך המותג שלך בתור אדם היה מציג את עצמו. לדוגמה:

אם יש לך אישיות יוקרתית וקלאסית, כנראה שתרצה שהצורה בה תגיד שלום תהיה אלגנטית. עבור אישיות קאז׳ול, השלום הראשון שלך יכול להיות רגוע יותר ובלתי פורמלי.

אם יש לך אישיות גברית חזקה, אתה יכול ללכת על שלום חזק ומודגש. אם יש לך אישיות נשית רכה, השלום שלך יכול להיות רך ומתוק יותר.

אולי יש לך אישיות קולנית. אם כן, הצורה בה אתה מברך לשלום צריכה להתאים.

כשחושבים על אישיות המותג שלך ועל הדרך בה היא מברכת לשלום, יש לך תמונה בראש של איך ההיכרות נראית? אתה יכול להתחיל לדמיין את המותג היוקרתי שלך בטוקסידו, מושיט יד מטופחת ואומר, "נעים להכיר אותך." שמור על התמונה הזו בראש, אנחנו הולכים לגרום לה להיות ברורה יותר בעזרת השלב האחרון – שאלת עיצוב המותג האחרונה.

3. עבור מי אתה מתלבש?
המותג שלך הוא בסופו של דבר עבור הלקוחות שלך, ולכן בשלב השלישי בהבנת הטון של העסק שלך, שירות או מוצר, אתה חייב להתאים את אישיות המותג שלך עם אישיות הלקוחות שלך.

אתה יודע מי אתה ומה אתה רוצה לעשות (כמו נאס"א, חוקר אינטליגנטי שרוצה לפתור את המסתורין של החלל). זה נהדר! אבל כדי להצליח כעסק וכמותג, אתה גם צריך לוודא שאתה פונה לקהל הלקוחות האידיאלי שלך.

אם העסק שלך הוא מפיק אירועים, סביר להניח שאתה מכוון ללקוחות ברמה גבוהה יותר, שמצפים לראות תוצאות מקצועיות ופורמליות, כאשר הם מעסיקים אותך. זה אומר שאתה כנראה לא רוצה להופיע כשאתה לובש תחפושת ליצן לפגישה הראשונה שלך; וכיוצא מכך, פונט רועש והרבה צבע במיתוג שלך יהיה מנוגד לאישיות העסקית הפורמלית שלך. מצד שני, אם אתה פותח משאית פלאפל טבעונית, מיתוג חזק וצבעוני עשוי להיות בדיוק מה שאתה צריך לעסק שלך.

ברגע שאתה מבין את העסק שלך, את אישיות המותג ואת הציפיות שיהיו ללקוחות שלך, תתחיל לקבל תמונה ברורה יותר של איך ערכי המותג שלך יתורגמו אסתטית – איך מעצבים מותג מצליח.

מחברים את הכל ביחד

כאשר אתה מגדיר את אישיותו של העסק שלך, אתה מתחיל לבנות תמונה של המותג שלך כאדם. דימוי זה חשוב כדי להניח את היסודות לבחירת האלמנטים הגרפים של המותג שלך. בדיוק כמו שהאישיות שלך משפיעה על הבגדים שאתה בוחר, האישיות של העסק שלך יסייע בהחלטות שלך לגבי ההיבטים של זהות המותג שלך.