תמונות מותג: כיצד לבחור תמונות המתאימות ביותר לתדמית המותג שלך

אנו נחשפים לתמונות מותג מדי יום – בעמוד הפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר, באתרים בהם אנו מבקרים, במשחקים ובאפליקציות בניידים שלנו. שלטי חוצות ופרסום מודפס מוכיחים כי תמונות מותג תמיד היוו חלק מהותי בשיווק המותג, אך כעת הוא ממלא תפקיד חשוב הרבה יותר כחלק מתהליך המיתוג, עם התפתחות המדיה החברתית. עם התקדמות הטכנולוגיה השימוש בתמונות התרחב בהרבה מדיות בתוך עולם המיתוג. המותג שלך מיוצג בהרבה פלטפורמות ולכן יש למצוא מדיה המתאימה לכל תוכן על מנת לדייק את תהליך המיתוג.

1.מהי תמונות מותג?

תמונות מותג הן מכלול של כל התמונות המייצגות את זהות המותג שלך. הדימויים המרכיבים את תמונות המותג שלך יכולים להופיע במגוון צורות, משלטי חוצות ועד אינסטגרם, אתרי אינטרנט ועד מודעות. דימויים אלה משדרים רגש בצופה, ״רגשות מותג״. התמונות מתחברות לשפה אחת אשר מתחברת עם שפת המותג שלך.

התמונות יופיעו כחלק מהזהות המותגית של המותג שלך, ברשתות החברתיות, במודעות פרסום וכדומה.

במילים פשוטות יותר: ניתן לראות בתמונות של המותג הזדמנות לתקשר חזותית עם הלקוח הפוטנציאלי שלך, דרכן תמונות המותג ניתן להביע המון. בין אם אתם מותגים מודרניים או מסורתיים, מותגים פשוטים או מורכבים, הראו להם מי המותג שלכם, מדוע עליהם לסמוך עליכם ולבחור במותג שלכם. 

2.מה ההבדל בין תמונות המותג לתדמית המותג?

בעוד שתמונות המותג מייצגות את זהות המותג שלך באמצעות מראה אסתטי, כלומר התמונות בהן אתה משתמש כדי להמחיש את המותג שלך, תמונת המותג שלך מתייחסת לאופן בו המותג שלך נתפס מבחוץ והמוניטין שיש לו בעולם. התמונה שלך מושפעת על ידי דברים רבים אחרים, כמו הערכים שלך, הפעולות שלך ואיך אתה מתקשר, מתוך תדמית המותג שלך.

מתוך גזירת ערכי המותג שלך, הבנה עמוקה של תדמית המותג- ערכים, קהל יעד ספציפי של המותג, נצא לבחור את התמונות המתאימות ביותר למותג שלך. 

3.איך אתה יוצר את תמונות המותג הטובות ביותר עבור החברה שלך?

חשבו על הלקוח המושלם עבור המותג שלכם: מה חשוב לו? איך נראה סדר היום שלו ? אם אתה יכול לדמיין את אותו אדם ואת מה שהוא רוצה, אתה יכול להשיג דימויים חזותיים טובים יותר שהקהל של המותג שלך יגיב אליו. הבינו והכירו במתחרים שלכם ועבדו על מנת להבדיל את עצמכם מהם.

חשוב לחשוב היטב על צבע, קומפוזיציה, טיפוגרפיה, תוכן וסגנון בהגיענו לחשוב על תדמית המותג שלנו. למד את היסודות של תורת הצבעים ואת הטיפוגרפיה כדי להבין איזה מסר התמונות שלך משדרות, כך תוכל להבין האם הן מתחברות עם ערכי המותג שלך. לדוגמא, צבעים כהים וגופנים כבדים מקרינים רצינות, צבעי פסטל משדרים עדינות ורוגע.

לכל בחירה בתוך תדמית המותג שלך יש חלק מאוד חשוב ומשפיע. לכן יש להבין את ערכי המותג ומולם לחשוב מה יעבוד הכי טוב עם המותג שלך.

הכרת הקהל המדויק של המותג שלך מאפשר לך לבחור באלמנטים העיצוביים המדויקים ביותר להתמקד בהם. הקהל שלך עשוי להגיב טוב ללוגו של המותג שלך על רקע נקי, בעוד שאחרים יגיבו רק ל- GIF מונפש שיגרום להם לחייך. אולי אפילו תרצו לבצע כמה בדיקות כדי לראות מה מתחבר הכי טוב עם הקהל, מה יוצר תגובה טובה יותר ומדויקת יותר כלפי המותג.

תהליך המיתוג צריך להיות מדויק ולנבוע מתוך מחקר עמוק, כך גם הבחירות העתידיות שנבצע בהקשר למותג יהיו מדויקות ויעצימו את המותג.

התמונות של המותג שלך צריכות צריכות להידמות זו לזו ברמה מסוימת – פלטת צבעים אחידה, טיפוגרפיה, שימוש בטכניקה מסוימת. זאת על מנת ליצור שפה אחידה ומדויקת למותג שלך. השתמש בפרספקטיבות מעניינות שימשכו את עיניו של לקוח עסוק בזמן שהוא גולל בעדכונים. לקריאה נוספת על בחירה בצעי מיתוג ניתן לקרוא עוד בכתבה צבעי מיתוג: השפעת צבעי המותג בתהליך המיתוג.

חשוב לחשוב מה ימשוך את העין ויגרום לי לרצות לראות עוד ולהבין את המותג יותר בעולם של גירויים אינסופיים. 

4.האם התמונות חייבות להיות צילום כדאי לבטא את המותג?

תמונות מצולמות לרוב מוצגות כתמונות המותג הנפוצות ביותר. אך כיום חברות מודרניות רבות פיתחו את המיתוג שלהן סביב טכניקות אחרות. איורים בשפות שונות- דיגיטלי, ידני , טכניקות מעורבות של צילום עם איור, העולם מתקדם ואיתו גם האפשרויות לדימויים מתרחבות. 

לסיכום, תמונות מותג בונות את המוניטין שלך, תמונות מוצלחות של מותג יכולות לבנות נאמנות צרכנית וסקרנות סביב המותג שלך. צרכני המותג קונים או משתמשים במותג גם בגלל הערכים שעומדים מאחוריו. אם אכפת לך מהסביבה סביר להניח שתרכוש ז'קט פטגוניה; אם אתם מעוניינים במכונית שתחזיק מעמד שנים רבות, אולי תקנו טויוטה. בנה תמונות מותג מצליחות וכך מטפחים בסיסי מעריצים נאמנים שרואים את עצמם כחלק מהמותג שלך. ברגע שזה יקרה, הם יהפכו לשגרירי המותג, ויעלו על דגלם את המותג שלך בעולם האמיתי.