תהליך מיתוג עסקי – חוות דעת

מיתוג עסקי הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר של כל עסק, גדול או קטן, קמעונאי או B2B. תהליך מיתוג יעיל מעניק יתרון גדול בשווקים תחרותיים יותר ויותר. אבל מה בדיוק אומרת המילה "מיתוג"? מה הוא מיתוג עסקי ולמה צריך מיתוג?

נתחיל במילים פשוטות, המותג שלך הוא ההבטחה שלך ללקוח שלך. במיתוג עסק אתה אומר להם מה הם יכולים לצפות מן המוצרים והשירותים שלך, מיתוג נכון מבדל את הצעת הערך שלך יותר מהמתחרים.

המותג שלך נגזר ממי אתה? מי אתה רוצה להיות? ואיך גורמים לצרכנים לתפוס אותך כפי שאנחנו רוצים שהם יתפסו.

מיתוג חברות שואל מספר שאלות בסיס, לאחר מכן יוצאים לתהליך המיתוג: האם אתה חדשני בזירה העסקית שלך? או אמין? האם השירות שלך הוא בעל עלות גבוהה שניתן באיכות גבוהה? או בעלות נמוכה? מיתוג טוב מבין שאתה לא יכול להיות שניהם, מיתוג טוב מחייב להחליט – אתה לא יכול להיות כל הדברים לכל האנשים. מי אתה צריך להיות מבוסס גם על מי קהל היעד שלך רוצה? ואיזה מענה לצורך אתה נותן לו.

אחד היסודות המשמעותיים של המותג שלך זה שם המותג והלוגו לעסק שלך. תדמית העסק שלך באה לידי ביטוי באתר האינטרנט שלך, באריזה ובחומרי קידום מכירות – בכל המרכיבים הללו חשוב מאוד לשלב את לוגו העסק שלך – את שפת המותג ואז המיתוג יתקשר את ערכי המותג שלך.

מיתוג ואסטרטגיה & נכסיות המותג

אסטרטגיית המיתוג היא קריטית, למי אתה מתכנן לתקשר ולהעביר את ערכי המותג שלך. ערוצי ההפצה שלך הם גם חלק מאסטרטגיית המותג שלך, מה שאתה מתקשר חזותית ומילולית הם חלק מאסטרטגיית המיתוג שלך. מיתוג ללא אסטרטגיה זה כמו לנווט ללא מצפן. מיתוג טוב הוא מדוייק ויודע להגיע ליעד.

אחת הפעולות החשבות ביותר זה לשמור על עקביות, מיתוג אסטרטגי מוביל למותג מאוד חזק, הערך המוסף שהמיתוג למוצרים והשירותים של החברה שלך מאפשר לך להרוויח יותר בעד המותג שלך. מוצרים ושירותים ללא מיתוג הם מצורעים, הם ללא פנים וקשה להתחבר אליהם. הדוגמא הברורה ביותר לכך היא חברת קוקה קולה לעומת חברת סודה גנרית. קוקה קולה בנתה זכירות מותג רבת עוצמה, ולכן היא יכולה לגבות יותר עבור המוצר שלה – והלקוחות ישלמו מחיר גבוה יותר, כל זאת בזכות המיתוג שלה.

הערך המוסף המהותי לנכסיות המותג מגיע לעתים קרובות בצורה של איכות או מיתוג רגשי – קשר רגשי למותג. לדוגמה, נייקי קושרת את מוצריה עם ספורטאי על כוכבים, בתקווה שהצרכנים יעבירו את הקשר הרגשי מהמיתוג לאתלט. עבור נייק, האתלט הוא לא בהכרח הלב המשמעותי ביותר של המותג ובכל זאת זה המיתוג העסקי המוכר את הנעל ולא אחת התכונות של הנעל עצמה.

הגדרת המותג שלך

במיתוג, הגדרת המיתוג העסקי שלך היא כמו מסע של גילוי עצמי של העסק. נשמע חודרני ולא נעים, וזה יכול להיות קשה. אז כדי לפשט את זה, תענה על השאלות הבאות לבניית מיתוג:
מהי המשימה של העסק שלך?
מהם היתרונות והתכונות של המוצרים או השירותים שלך?
מה הלקוחות שלך והלקוחות הפוטנציאליים שלך כבר חושבים על החברה שלך?
אילו תכונות הייתה רוצה שהם יקשרו עם החברה שלך? 

חקור את השוק. למד את הצרכנים, את ההרגלים והרצונות של הלקוחות הנוכחיים והעתידיים שלך. ואל תסמוך על מה שאתה חושב שהם חושבים. תקשיב זה שווה זהב. להגדיר את אסטרטגיית המיתוג שלך עשויה להיות מורכבת,שווה לשקול לשמוע יעוץ של מומחה מיתוג.