שימור המותג שלך בעולם הגדול

מותגים כיום נוזליים יותר מתמיד. ציפיות הלקוחות משתנות ללא הרף, ובניית מותג החברה הוא כבר לא זהות סטטית שמתרעננת או מתבצעת מחדש כל שלוש, חמש או עשר שנים. המותגים של היום הם יותר דינמים, ולמעשה מתפתחים לצד לקוחותיהם כדי להישאר רלוונטיים, לספק חוויות בהתאמה אישית ולהקרין את זהותם האותנטית אם הם רוצים להצליח. לכן נדבר על שימור המותג שלך בעולם הגדול וכיצד לעשות זאת.

כמובן שאנחנו לא מדברים פה על האלמנטים העיצוביים בהכרח, כמו לוגו, קווים, תמונות, וגופנים, אלמנטים אלו לרוב צריכים להישאר איך שהם במשך פרק זמן מסוים. הם דורשים עקביות, על מנת שהצרכנים יוכלו לשייך אותם למותג. עם זאת, ישנם שיקולים עמוקים יותר שצריך להתחשב בהם בזירה העולמית והישראלית.

האם המותג שלך שומר על אותנטיות?

שאל את עצמך – האם המותג שלך מתקשר באופן אותנטי? כמו שהחדשות המזויפות של היום מהוות איום הולך וגובר על הצרכנים, הן גם מהוות איום על מותגים המושפעים ממידע שגוי או אי הבנה. כאשר אתה עוסק בבניית המותג שלך / שימור המותג שלך – מינוף הקול של הלקוחות שלך בתקשורת המותג, היא דרך נהדרת להימנע מכל הבנה באופן שבו הלקוחות רואים את המותג שלך. לדוגמא: שאל את הלקוחות כיצד הם משתמשים במוצר, בנקודות מגע שונות, באמצעות מדיה חברתית, באתר שלך, בחנות – בכל מקום שתוכל!

לדוגמה, NYX Cosmetics ביקשה ממאגר המעריצים שלה תמונות המראות כיצד לקוחות אמיתיים משתמשים במוצריה, ויצרה למעשה ספריית תמונות לשימוש באתרי האינטרנט שלה ובחנויות שלה. מעורבות לקוחות באופן שבו אתה מתקשר איתם תגדיל את המעורבות והנאמנות, ובסופו של דבר תקרין לעולם שהמותג שלך באמת מבין את הלקוחות. מעקב אחר האותנטיות של המותג שלך בכל נקודת מגע של לקוח הוא קריטי מתמיד.

כשמדובר בעקביות בניית המותג, האם אתה חושב באופן גלובלי?

עקביות המותג עוברת הרבה מעבר לוודא שהלוגו שלך נראה זהה בכל מקום שהוא מופיע (אם כי זה כמובן מאוד חשוב). מדובר בלהשיג זהות מגובשת ועקבית בכל נקודות המגע של הלקוחות – בכל מקום בעולם. משמעות הדבר היא הפעלת נכסים המתיישרים עם ערכי המותג והאסתטיקה, לא משנה לאזור או לשפות בהן המותג מופיע. סוני למשל, ממנפת גופן פשוט שמכסה כמעט מאה שפות כך שהמודעות, האפליקציות, האתרים, האריזה, מדריכי המוצרים ועוד נראים אותו דבר לא משנה היכן הלקוחות קונים ומשתמשים במוצריה.

זוהי דוגמא לגישה שמאפשרת להעביר נאמנות למותג לכל נקודות המגע במהירות ובקנה המידה. חשוב על דוגמא זו בהקשר של בניית המותג שלך. כיצד תוכל לשמר את העקביות באופן גלובלי גם מחוץ לארץ במידה ותרצה להתרחב? האם חווית הלקוח תואמת את הציפיות? כל העבודה הזו אינה ברורה אם קשה ללקוחות שלך לעסוק ולקנות מהמותג שלך.

המסלול שהלקוחות שלך עוברים

כאשר הינך בונה מותג, עליך להתחשב במסע שהלקוחות עומדים לעבור. הם יכולים ללכת על מסלול ישר יחסית, או עם מספר התחלות ועצירות לאורך הדרך, שם מעורבים נושאים נוספים כמו מכירות, מדיה, אתר, רשת חברתית וכ׳ו. תפקידך הוא להבטיח ש״הכביש״ יהיה חופשי מהמורות מהירות, מעקפים ופקקים. עיכוב או שיבוש יוצרים חיכוך ויכולים לדחוף לקוח מחוץ למסלול (ולזרועותיו של מתחרה). עליך לסלול את הדרך הקלה ביותר על מנת שהלקוח שלך יבצע רכישה קלה וידידותית – ועל הדרך גם יחווה את המותג שלך בצורה מקסימלית, כיפית, ואינטיליגנטית.

שימור המותג שלך בעולם הגדול הוא עניין חשוב אשר שם אותך בתור בעל העסק על המפה. אם תעקוב אחרי ההנחיות והשאלות הללו, תוודא שאתה חושב באופן גלובלי, שומר על עקביות, בונה מסלול קל וידידותי ללקוח שלך – אין סיבה שלא תרכב על גל ההצלחה.