שוק משקאות האנרגיה: העיצובים שיעוררו אתכם

שוק משקאות האנרגיה העולמי המוערך ביותר מ-30 מיליארד דולר, צפוי לגדול ביותר מ-66% עד 2014. כגודל השוק כך ייחודיות העיצובים וקהל היעד השונה. מפחית בצורת נורה עד פחית של דורסל; העיצובים שיכניסו בכם אנרגיה. אנרגיה גדולה עוברת בקטגורית משקאות האנרגיה. משקאות האנרגיה נחשבים לאחת מקטגוריות מותגי המשקאות הנחשקים ביותר לעיצוב. מה יותר כייף ופורה מאשר לגשת למוצרים נועזים, בעלי ערכים מרדניים, ספורטיבים, שמשדרים כוח ועוצמה – ופונים לקהל צעיר שמעוניין כי המוצר שהוא לוגם ייראה שונה ומיוחד?
משקאות האנרגיה הם חלק ממשקאות "פונקציונאלים", שנחלקים לכמה סוגים. לעומתם, יש משקאות פונקציונאליים שמבוססים על ערך בריאותי ופונים לקהל יעד שונה בתכלית. במרבית המקרים עיצובי האריזות במוצרים אלה חדשניים פחות. שוק משקאות האנרגיה העולמי נאמד כיום ביותר מ-30 מיליארד דולר. על פי התחזיות צפוי שוק זה לגדול ליותר מ-50 מיליארד דולר עד 2014.

האם תקנו משקה אנרגיה של פלייבוי?

הקונספט הבסיסי למשקאות האנרגיה מבוססי הקפאין, נולד ביפן ובתאילנד. מאז חברות מסורתיות לוטשות עיניים ומפתחות מוצרי אנרגיה חדשניים. שלל הפיתוחים שעוברים משקאות אלה באים בעקבות דרישת הקהל שמעוניין במוצרים אקזוטיים ומיוחדים. העובדה הזו משתקפת היטב בעיצוב בהיקפי המכירות ובגידול המתמיד בשוק. הקונספטים לעיצוב נעים מקשת רחבה של עולמות תוכן. בין השאר ניתן למצוא צורה של מנורת להט, עיצוב שהופק לטובת משקה שמייצר המותג האמריקאי Gloji, וכן צורת רימוני יד, שעוצבה לטובת מותג בומבה אנרג'י מאוסטרליה, ויוצרת חוויה טוטלית: פתיחת המשקה מתבצעת באמצעות הניצרה.

העולם הצבאי בא לידי ביטוי גם באריזת Missile Energy Drinks, שעיצוב סדרת הפחיות מתכתב עם השפה הוויזואלית של משחקי מחשב ישנים דוגמאת "אטרי".

תדמית אפלה
קוקה קולה בחרה ליצור תדמית אפלה שמתאימה לחיי הלילה באמצעות מותג חדש בשם BURN. החברה יצרה פחית אלגנטית צרה וארוכה, שדי אופיינית לקטגוריה זו, עם דימוי של להבה.

קהל יעד מעט שונה – צעירים שמתמקדים בערך הבריאותי של משקאות האנרגיה – זכו לקבל את העיצוב המקביל לצורך זה, כפי שאפשר לראות בעיצוב של Cider Drink.

יש עיצובים שנוקטים בזווית ייחודית במיוחד. למשל, Arizona Beverages, All City NRG drinks, בחרו להעתיק כתובות גרפיטי אותנטיות מהרחוב ולהעלותן על הפחית. בכך ניסו ליצור תחושה שהאנרגיה בפחית היא של סגנון חיים אורבני. הגרפיטי פונה בדיוק לקהל היעד שאותו ביקשו למשוך. התפיסה ולפיה צעירים מתחברים למותגי אנרגיה באמצעות הומור באה לידי ביטוי בעיצוב המשמש את דורסל. החברה השכילה להרחיב את המותג שלה וליצור משקה אנרגיה שמתאים לצעירים וגם תומך במותג המקורי שלה, כך שהפחית עוצבה בצורת סוללות אנרגיה.

קונספט עיצובי הפונה לקהל יעד שונה בתכלית – אנשי עסקים – ניתן למצוא במשקה Rubyy LLC. כדי להעניק חוויה טרנדית ויוקרתית, עוצבה האריזה כך שפחית זוהרת בחושך, ובכך זוכה בבולטות במועדונים ובבארים.

ובכל זאת, למרות האמירות המקוריות המתבטאות בעיצוב משקאות האנרגיה, בבואי לבחור את העיצוב החביב עלי הרי זה משקה האנרגיה של Gloji. הצורה הארגונומית הפיסולית של מנורה והתחושה שהפחית מותירה בכף היד, מספקת חוויה ויזואלית ותחושתית יוצאת דופן שמסייעת לדעתי להטמיע את המוצר בזיכרון הצרכנים.

2017-08-28T09:10:37+00:00