כיצד למקד ולזהות את קהל היעד של המותג שלך?

הערך שהמותג שלך מציע חייב להיות רלוונטי לקהל היעד שלך. משמעות הדבר הוא שיש לזהות ולהגדיר בבירור את הלקוחות הפוטנציאליים. זה לא מצב נדיר שעסק יצטרך לבחון מחדש את המיקוד שלו בשוק, במיוחד אם הוא לא זוהה בבירור בשלבים הראשונים של הקמת המותג.

חשוב בתהליך זה למצוא את האיזון הנכון בעת ​​הגדרת קהל היעד שלך באופן שגורם לקהל שלך להכיר בכך שאתה מדבר איתו ספציפית. זה בדרך כלל מחייב חברות לצמצם את שוק היעד שלהם, כך שהמסר יהיה חזק, משכנע וברור.

מדוע קהל היעד חשוב בתהליך מיתוג חברות

ללא קשר למשימת המותג שלך, זיהוי והתמסרות למציאת קהל היעד שלך הוא האמצעי ההכרחי להשגת יעדי המותג שלך. אתה תגלה שלאחר שתחקור את שוק היעד שלך מבפנים ומבחוץ, יהיה לך את המידע הדרוש בכדי להשיג את יעדי השיווק שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי ביצוע ניתוח שוק.

תלוי בכמה פירוט שמכניסים לניתוח השוק, יש לך את היכולות לאסוף מספיק נתונים בכדי ללמוד את מה שאתה צריך לדעת כדי להגיע למטרה שלך ביעילות. באמצעות הכרת קהל היעד שלך. אתה עוזר לך לחזק את המסר שלך ולהגדיל את הביטחון שלך בצעדים שיש לנקוט כדי להתחבר לקהל הבנחר.

אם אתה מקבל דבר אחד, קבל את זה – הכוח של המותג שלך מסתמך על היכולת שלך למקד ולעצב מסר שיווקי שיהפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות קבועים. לכן הגדרת שוק היעד תעזור לחזק את האפקטיביות הכוללת של המותג שלך. לקריאה נוספת בנושא הבנת ההבדל בין מיתוג לשיווק לחץ כאן.

ביצוע ניתוח שוק לא פורמלי

השאלות הבאות יעזרו לכם להעריך את ניתוח השוק שלכם. הפוך את הלימודים לשלמים ככל האפשר.  זה יעזור לך לצמצם את היעד שלך על ידי מגמות עניין, דמוגרפיות ונפוצות.

מיהו קהל היעד שלך?

היכן הוא ממוקם?

מה הם חושבים על המותג הנוכחי שלך?

מה תרצה שיחשבו על המותג שלך?

איך תמשכו אותם למוצרים או לשירותי המותג שלכם?

מי עוד מתחרה על הנאמנות והדבקות שלהם (מתחרים בשוק)?

האם אתה מכוון למגזרים עסקיים או צרכניים?

תיאור שוק הלקוחות של המותג

בעזרת השאלות שלהלן כתוב תיאור שוק יעד. היה ספציפי ככל שתרצה. ככל שיותר ספציפי ייטב.

מה גיל הדמוגרפיה שלך? האם זה ילד, נער, מבוגר. אינך רוצה לשווק מוצר לילד המתאים ביותר למבוגר.

מה מין הקהל שלך? האם זה זכר או נקבה? אתה לא יכול למכור מוצרים נשיים במיוחד לגברים.

מהי גובה ההכנסה של הלקוח הפוטנציאלי שלך? האם אתה מנסה לשווק להם פריטי יוקרה? עליכם לקבוע מה הלקוחות שלכם יכולים ולא יכולים להרשות לעצמם וככה תוכלו לשווק טוב יותר לאותה דמוגרפיה.

מה המצב המשפחתי? האם הם נשואים, אלמנים, גרושים, בוגרים במכללה? האם המוצר או השירות שלך הם פריט יוקרתי או צורך?

האם זה משהו שהם מוכנים לחסוך כסף עבורו או שהם צריכים לרכוש בזמן ספציפי זה?

אילו תכונות מיוחדות, אם בכלל, הכי מושכות?

מה הם אוהבים או לא אוהבים במוצר או בשירות, באופן כללי?

האם זו רכישה של דחף או משהו שהם חוסכים עבורו?

לאחר שתענה על השאלות הללו, אתה מוכן לנסח הצהרה על סוג היעד שאתה רוצה ללכת אליו ואת הקשר שאתה רוצה לקיים עם הלקוחות והלקוחות שלך. תהליך זה יתרום לתהליך המיתוג.