צבעי מיתוג: השפעת צבעי המותג על תהליך המיתוג

בתהליך בניית מותג – ממש כמו בבניית בית או ריהוט – עליכם להבין כיצד להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותכם, ואחד הכלים החשובים הוא צבע. צבעי מיתוג משלבים עקרונות של תורת הצבעים ואמנות יחד עם שיטות למיתוג חברה, תהליך מיתוג ושיווק בנוף העסקי של המותג. אז מדוע צבעי המיתוג חשובים בתהליך המיתוג?

על מה אתה חושב כשאתה שומע את המילה "אהבה?" בין אם הרגש חיובי או שלילי, סביר להניח שהוא מעלה תגובה רגשית חזקה יותר מאשר כשאתה שומע משפט כמו "מתלה אופניים." רגשות עוצמתיים מניעים את קבלת ההחלטות שלנו. כמותג אתה רוצה לטפח קשר רגשי חזק עם לקוחות המותג שלך.

הבעיה היא שאתה לא יכול לספר את כל סיפור חיי החברה שלך בלוגו המותג או בחזית חנות המותג – אבל צבעי מיתוג מספקים קיצור דרך היישר ללב לקוחות המותג שלך.

תיאוריית הצבעים מעמיקה הרבה יותר מ״איזה צבע יפה למותג״. צבעי מותג כמו אדום וכחול יוצרים תגובות שונות. מעניין עוד יותר, אותם צבעים נוטים לעורר תגובות דומות אצל אנשים שונים; במילים אחרות, כשניגשים לתהליך מיתוג חברה ומגיעים לבחירת צבעי המותג, צריך לזכור שצבע מעורר רגשות דומים אצל אנשים מקצוות עולם שונים. אדום אדום, למשל, מציב אנשים בכוננות מפני סכנה בקרבת מקום; חום של עפר ואוכל רקוב נוטים להיות לא מעוררי תיאבון.

ישנן גם השפעות תרבותיות לצבעי מיתוג, דוגמה מובהקת היא האופן בו אמריקאים מקשרים ירוק עם כסף, מכיוון שהמטבע בו הם משתמשים מדי יום הוא ירוק.

איך תגרום לצבעי המותג לעבוד במיתוג החברה שלך?

לצבעי המותג יש את היכולת להשפיע על מכירות המותג, הביצועים של המותג ואפילו על מעמד החברה אחרי תהליך המיתוג, לעיתים אפילו יותר מהמוצרים שהמותג מציע. למשל, בחירה של צבע מסויים בתהליך המיתוג וחזרה על אותו צבע בכלל מוצרי ונכסי המותג, יכולה לחזק את מודעות המותג. מתי בפעם האחרונה ראית פחית קולה שאינה אדומה או ציפור בטוויטר שלא הייתה בכחול שמיים?

בחשיפה ממושכת, צבעי המותג הם לא רק צבעים, הם הופכים לחלק מהמותג, כך שתרצו לעודד את האסוציאציה הזו על ידי שימוש בצבעי המותג שלכם בעקביות בכל המקומות בו המותג מופיע, לפי מה שהוחלט בתהליך המיתוג: לוגו המותג, אתר האינטרנט של המותג, החנות הפיזית של המותג, וכל המיתוג הנלווה (פרסומות, כרזות למותג, ניירת ממותגת וכו׳). כגישה מיתוגית, על ידי שימוש באותם צבעים בכל המיזמים העסקיים של המותג, אתה מחזק את הקשר של המותג עם אותם צבעים וכך מחזק את מודעות המותג בכללותו.

במיתוג חברה, כל זה מסתכם בתהליך המיתוג – עליך לבחור את צבעי המיתוג שלך בקפידה מכיוון שהם ישפיעו ישירות על זהות המותג שלך. ורוד הוא אולי הצבע האהוב עליך באופן אישי, אבל מיתוגית זה עלול להיות רע עבור היעדים העסקיים של המותג. לפני שאתה נכנס לאילו צבעים ייבחרו לייצג את המותג, ראשית עליך להחליט על אישיות המותג שלך. ניתן לקרוא עוד בכתבה 3 שאלות שיעזרו לך להבין את אישיות המותג שלך לגבי הבנת אישיות המותג.

מבחינה מיתוגית, קל לבחור את צבעי המיתוג שלך אם אתה יודע מהם ערכי המותג ומה המותג מנסה לתקשר. אחד הצעדים המוקדמים בבניית מותג הוא קביעת אישיות המותג שלך. בעיקרו של דבר, אתה רוצה לחשוב על המותג שלך כאדם: מי המותג? מה חשוב למותג?.

האסוציאציות הרגשיות של כל צבע:

מותג אדום – אדום מייצג תשוקה, התרגשות וכעס. זה יכול לסמן את חשיבות המותג ולמקד את תשומת הלב.
מותג כתום – מיתוג כתום מייצג משחקיות, חיוניות וידידותיות. זה ממריץ ומעורר אנרגיה.
מותג צהוב – צהוב מעורר אושר, נעורים ואופטימיות, אך גם מיתוג נגיש ובעל מחיר סביר.
מותג ירוק – מיתוג ירוק מעורר יציבות, שגשוג, צמיחה וקשר לטבע.
מותג תכלת – מיתוג בגוון בהיר של כחול מפריח שלווה, אמון, פתיחות. זה יכול גם לסמן תמימות של המו.
מותג כחול כהה – מותג כחול כהה מייצג מקצועיות, ביטחון ורשמיות. מיתוג בוגר ואמין.
מותג סגול – מיתוג סגול יכול לסמל תמלוגים, יצירתיות ומותרות.
מותג ורוד – מיתוג ורוד מייצג נשיות, נעורים ותמימות. המיתוג יכול לנוע בין מודרני למפואר.
מותג חום – מיתוג חום יוצר מראה או מצב רוח מחוספס, ארצי, מקומי.
מותג לבן – מיתוג לבן מעורר ניקיון, בריאות או פשטות. המיתוג יכול להיות גם מאוד מאוד יוקרתי.
מותג אפור – מיתוג אפור מייצג נייטרליות. זה יכול להיראות מאופק, קלאסי, רציני, מסתורי או בוגר.
מותג שחור – מיתוג שחור מעורר תחושה עוצמתית, מתוחכמת, ערמומית, מפנקת ומודרנית.
לסיכום, זוהי גרסה מקוצרת המציגה את עיקרי החשיבות בבחירת צבעי המותג. הקשר בחירת צבעי מותג בתהליך המיתוג מעמיק הרבה יותר – למשל, יותר מדי צהוב יכול למעשה לגרום לחרדה. קחו בחשבון שההשפעה של צבעי המיתוג שלכם תלויה בסגנון ובעיצוב בהם הם משמשים, כמו גם בשילובי הצבעים שתבחרו. תהליך מיתוג מול מעצב מקצוע יסייע בכיוון נכון של ההחלטות הצבעוניות. חלק משמעותי בתהליך מיתוג החברה שלכם הוא בחירת צבעי המותג, והשפעת צבעי המותג על תהליך המיתוג ועל קהל היעד של המותג היא עצומה.