איך לקבוע את ערך הבידול המדויק למותג שלנו?

כחלק מהגדרת תהליך אסטרטגי של מיתוג חברות חשוב לשים דגש על בידול המותג. אך האם זה באמת חשוב?. ואם כן, איך עושים זאת?. מה בדיוק ההבדל בין המותגים?.

בידול המותג הגדרה

לאורך חיי צמיחת המותג שלך, תחווה שינויים משמעותיים. זהו נוף אשר משתנה כל הזמן תחת רגלייך. עם התקדמות הטכנולוגיה והתקדמות השוק. המותגים המתחרים בשוק לאט לאט ישתנו. הצרכים של הלקוחות שלך ישתנו גם כן. וכך גם הערך של בידול המותג יכול להשתנות. 

כחלק מתהליך מיתוג, מה שהיה אולי יתרון תחרותי בתחילת הדרך עשוי לאבד את הרלוונטיות שלו עם הזמן.  

חשוב לזכור כשאנחנו חושבים על המשמעות של בידול המותג, להבין את חשיבותו כחלק מהתחרויות בשוק. זה מה שמייחד אותך. אבל חשוב להבין שלא תמיד מה שהיה ייחודי היום, ישאר רלוונטי. מצב הגיוני עם התקדמות מהירה של העולם שלנו כיום.

בידול הוא תהליך מתמשך – עניין של הערכת השוק והערכת המותג שלך כדי להבטיח שאתה ממוקד להצלחה ונשאר רלוונטי לאורך כל הדרך.

מדוע הבידול חשוב

מחקרים הראו כי לחברות בעלות ערך מבדל חזק, יש סיכוי גבוה כמעט פי שלושה לצמיחה והתקדמות בשוק. אסטרטגיית בידול מותג חזקה מאפשרת למקד את החברות במאמצי השיווק שלהן. לדבר ישירות עם הקהלים הרלוונטיים ביותר. בתוך עולם של תחרות בשוק, המיתוג לחברה הוא קריטי.

אם אין לך בידול חזק, האפשרות היחידה שנותרה היא להתחרות על מחיר. דבר אשר לא מומלץ כי לאט לאט הערך ירד וירד. 

לעיתים קל לשכוח כי בעת יצירת ערך הבידול, חשוב לא רק לשים לב איך להיות שונה. חשוב להבחין כי הערך רלוונטי ותורם למותג. ועל הדרך נותן יתרון מוחשי עבור הלקוחות.

מבחן קביעת הבידול

ישנן שלוש תכונות אשר חשובות בעת בחירת ערך מבדילים:

נכון – הערך המבדל שלך צריך להיות מבוסס על מחקר אמין וחקר שוק.

רלוונטי -האם הערך רלוונטי בתוך עולם התוכן של המותג שלך?.

ישימות – האם הערך שהגדרתי ישים בעולם האמיתי?. איך מוכיחים את זה.

כמה תכונות, כמו שירות לקוחות טוב, הן פשוט חלק מובן מאליו מבחינת הלקוחות במהלך עסקים. לקוחות מצפים לכך. אך זה לא מה שהם מחפשים במיוחד כאשר הם בוחרים בחברה חדשה. לכן לרוב לא נבחר בערך זה כמבדל. 

העניין הוא שאיכות חייבת להיות חשובה באמת ללקוחות במהלך תהליך הבחירה כדי לבדל אתכם.

דוגמאות לערכים מבדלים:

1. התמחות בענף בו המותג שלך נמצא- זה בדרך כלל המבדל הקל והחזק ביותר. הוא פשוט מוכיח את עצמו. ובהגדרה הוא רלוונטי לקהל היעד שלך.

2.התמחות בשירות מסוים- יתכן שאתה מבחין בטרנד. קשה לגנרלים לבדל את עצמם. אך נותני שירותים מתמחים יכולים למצב את עצמם לספק מומחיות חסרת עמידה.

3. דגש על הבנת קהל מסוים- ליתר דיוק התמחות בקהל הספציפי של הלקוחות שלך. הבנה כל כך עמוקה של קהל היעד שלך לנתינת ערך מוסף מדויק. לקריאה נוספת בנושא מיקוד קהל היעד המדויק לחץ כאן.

4. הצעת מודל עסקי אחר אל מול המתחרים- אם אתה באמת עושה דברים באופן שונה מהמתחרים שלך. מציע שירות מבוסס מנוי בשוק שבדרך כלל לא עושה זאת, נניח – אתה בטוח שתבלוט מהתחרות.

לסיכום כמו כל כך הרבה מהדברים החשובים ביותר בחיים ובעסק, הבידול הוא תהליך קשה לפיצוח אך קריטי. זה קובע לא רק איך אתה מתאר את השירותים שלך, אלא את מי שאתה כמותג. לכן חשוב מאוד לאמת את אסטרטגיית הבידול שלך במותג.