מדוע חשוב לשמור על עקביות במיתוג?

חשוב לייצר עקביות במיתוג כדי לייצר משהו שיבנה את האמון של לקוחות המותג שלך ויזכה בנאמנותם, אולי לכל החיים. אינך זקוק שאנו נגיד לך שיש יותר מדי תוכן בחוץ, ממש ברגע זה המון תוכן מתפרסם ברשת, בכל העולם, בכל מיני סוגי מותגים. מה הפלא שקשה לרוב המותגים להתבלט? אם אתה רוצה לצמצם את הרעש, חשוב לבדל את המותג שלך מהמתחרים.

עקביות הוא דבר אשר לעיתים משווקים ויצרנים רבים אינם מצליחים להשיג. ישנם צעדים שתוכלו לנקוט כדי להבטיח שהמיתוג שלכם יישאר מעודכן ורלוונטי לאורך כל מאמצי השיווק שלכם. 

מה מרכיב מותג?

כשאנשים חושבים "מותג", הדבר הראשון שעולה תמיד בראש הוא לוגו המותג. אין בזה שום דבר רע. אחרי הכל, לוגו המותג שלך מייצג את החברה שלך. הלוגו מתקשר את המותג שלך, מה מטרת המותג, התאמה לקהל היעד של המותג שלך.

האם ידעת שהלוגו משפיע רבות על האופן בו ציבור הקונים רואה את המותג שלך? כדי שלוגו המותג ייצר את האפקט הרצוי, יש להשלים אותו עם אלמנטים חזותיים אחרים, כגון פלטת צבעים, טיפוגרפיה. יחד הם יוצרים זהות חזותית של המותג שלך, אשר מהווה מרכיב מרכזי במיתוג.

חשבו על המותגים שאתם אוהבים ונהנים מהם ושימו לב כי יש להם “מראה” ו”תחושה” מסוימת עליהם, מה שהופך אותם לבלתי נשכחים ונבדלים ממותגים אחרים. עם זאת, חשוב לציין כי אינך יכול ליצור קשר כזה לקוחות המותג שלך רק עם אלמנטים חזותיים. כלל האלמנטים של המותגים יוצרים יחד שפה אחת, חשוב לשים לב לעקביות במיתוג כדי ליצור שפה אחת אחידה.

אלמנטים במיתוג

מיתוג כולל מספר אלמנטים חיוניים: זהות חזותית (לוגו, מוטיב צבעוני, טיפוגרפיה וכו '), צורת העברת מסרים של המותג בצורה מדויקת, תשומת לב לערכי המותג והגדרתם. האלמנטים שלעיל צריכים להיות מיושרים בצורה מושלמת כדי שאסטרטגיית המיתוג שלך תהדהד עם קהל היעד של המותג שלך ותהיה להם השפעה מתמשכת.

תוכל להגיע למצב כי קהל היעד של המותג שלך לא מאמין לערכים שהצבת לו, יעברו להשתמש במותגים אחרים, אמינים יותר. לדוגמא, אם הלוגו של המותג שלך מציג "ידידותי לסביבה", האם אתה חושב ששימוש בפלסטיק כחומר אריזה יעזור לך לזכות בנאמנותם?. 

אם אלמנט אחד במיתוג שלך סותר אלמנט אחר, אינך נותן לבסיס הלקוחות שלך סיבה להאמין שתמלא את הבטחת המותג שלך, כך נוצרת סתירה בעקביות במיתוג.

אך אם הערכים הויזואליים, המסרים והליבה שלך עקביים ותומכים זה בזה, סביר להניח שהלקוחות יקנו את המוצרים והשירותים שלך. לא רק בגלל שהם יודעים שההצעות שלך טובות, אלא גם בגלל שהם תומכים ועומדים בערכי המותג שהצבת.

חשיפה לתוכן בעולם הדיגיטלי

העידן הדיגיטלי הוליד טכנולוגיות ושם את הלקוחות במרכז יותר מתמיד. אין אדם שאין לו סמארטפון, כמות השעות בדיגיטל, חשיפה לתוכן רב, מאפשר להם לשלוט יותר בדברים שהם רואים ואף לרכוש באופן מקוון ומיידי. לקריאה נוספת לגבי מיתוג דיגיטלי ניתן לקרוא בכתבה מיתוג דיגיטלי.

לקוחות המותג שלך סביב השעון חשופים לתוכן, לכן יש גם לדאוג לתת להם אותו. אם אתה רוצה שתוכן המותג שלך ישפיע, עליך לוודא שאתה מוסר אותו לאנשים הנכונים, בזמן הנכון ובאמצעות הערוץ הנכון המתאים למותג שלך. 

אמנם, לא קל לנקוט בכל פעם באסטרטגיית המיתוג שלך. בעידן של מהפכה דיגיטלית בה הלקוחות מחוברים יתר על המידה, אנו נהיים עסוקים מדי בלהתמיד בדרישות הלקוחות המתפתחות, עד כדי כך שקל לשכוח על מה המותג שלך ובמה הוא מיועד. יש  לשים דגש על מה המותג שלך אומר כדי להציג תוכן התומך בעקביות המיתוג. 

איך שומרים על עקביות במיתוג ?

דיברנו על כמה חשוב לשמור על עקביות במיתוג. ראשית, התחל עם אותנטיות בכל הנוגע למותג שלך. בסופו של דבר האמת של המותג שלך תצא לאור. זה יכול להזיק למותג שלך במיוחד בימים אלה שבהם ציוץ יחיד או סטורי באינסטגרם יכולים לגרום למוניטין של המותג שלך להתרסק.

כשאתה יודע מי אתה ומול מה אתה עומד, אתה לא צריך לזייף כי מה שאתה אומר, כותב, עושה ומשתף מציג את המותג שלך. חוץ מזה, צרכנים מודרניים חושקים באותנטיות, ואתה עומד להרוויח את אמונם ונאמנותם אם הכנות והאמיתות הם הליבה של מאמצי המיתוג שלך. כאמור בסעיף קודם, המותג שלך הוא הבטחה לקהל היעד שלך.

סיפור מותג

כדי להבטיח שההבטחה הזו תהדהד עם הקהל של המותג שלך, הדרך בה אתה מתקשר את ההבטחה צריכה להיות מונחת על ידי סיפור.

אם אתה רוצה לספר סיפור מותג שהקהל שלך יכול להתחבר אליו, עליו להיות מעוגן בחזון, תכלית ומערכת ערכי ליבה מוגדרים מבעוד מועד כחלק מערכי המותג. שמירה על עקביות המיתוג שלך הופכת לקלה יותר וללא מאמץ כאשר כל החלטה ואסטרטגיה עסקית מושכלת ומונחית על ידי המטרה, החזון וערכי הליבה של המותג שלך.

כאשר יש לך מטרה ברורה בראש, הופך קל יותר לגבש תוכנית או ליצור אסטרטגיה שתעזור לך לשרת טוב יותר את קהל היעד של המותג שלך ולהביא את השינוי שאתה רוצה שהמותג שלך יבצע בעולם. מטרה – הסיבה לכך שהמותג שלך קיים. חזון – התרומות שאתה רוצה לעשות בעולם. ערכים – תכונות ואמונות המגדירות מה המותג שלך ולמה הוא מיועד.

כאשר מגדירים דברים אלו, תהליך המיתוג נהיה הרבה יותר מתוכן וברור גם לעובדים במותג ובעיקר ללקוחות. כחלק מהגדרה ברורה של מיתוג לחברה שלך חשוב לחבר את עובדי החברה לחזון ולערכים שהוגדרו. לדוגמא ליצור לוח חזון של החברה ולתלות אותו במשרדי החברה במקום חשוף ונגיש.

פיתוח הנחיות למותג מבטיח כי כל נכס מותג שאתה יוצר ומפרסם תואם לזהות החזותית, המסר והערכים של המותג שלך. ישנן דרכים רבות ושונות לפתח מדריך לסגנון המותג.

לסיכום, מיתוג קשור להראות לקהל היעד שלך שאכפת לך, יש למותג שלך חזון וערכים שחשוב לך לעמוד בהם. התיישבות עם המיתוג שלך הופכת לטבע שני כאשר כל מה שאתה עושה, אומר ויוצר מגיע ממקום אמיתי. תן לסיפור המותג שלך להנחות את כל הפעולות וההחלטות שלך ותזכה לקבל את הלקוחות שלך לכל החיים. דגש על עקביות במיתוג מדגישה את הערכים של המותג ואת הנאמנות לעמוד בהם.