עקביות במיתוג

איך תצוגה ויזואלית עקבית של המותג שלך תוכל לספק זהות חיובית זכירה ללקוחות?

ישנה תופעה המכונה זיכרון תלוי הקשר, הקובעת כי אנשים זוכרים את המידע בצורה הטובה ביותר כשהם נמצאים בהקשר המקורי בו הם נתקלו במידע זה. עם זאת, בדרך כלל התוכן שקשור למותג מתבטא במגוון רחב של מקומות (רשתות חברתיות, כרטיסי ביקור, שילוט, אריזת מוצרים, קמפיינים / ניוזלטרים בדוא"ל ועוד). פירוש הדבר שלעתים קרובות התופעה שדיברנו עליה חסרה בתוכן הפרסומי של המותג שלך. אם תצליח להנגיש את ההקשר הדרוש, תקל על אנשים לזכור את המותג שלך. זה נכון במיוחד לעסקים חדשים וצעירים יותר. בניית מיתוג עקבי מאפשרת ללקוחות שלך לרכוש בך אמון, לזכור שהם כבר בעבר רכשו את המוצר/שירות שלך, ולרכוש אותו שוב בעתיד. לאחר בניית נאמנות זו במותג העסק שלך, הלקוחות מתחילים להרגיש כאילו הם מכירים אותו באופן אישי. מה שכמובן יגרום לעסק שלך לשגשג ולשמר לקוחות. כאשר אתה שומר על עקביות במיתוג שלך, העסק שלך מכוון להצלחה.

אפקט החשיפה

ככל שהלקוחות נחשפים למשהו – מוצר, שירות או המותג שלך – כך הם נוטים יותר לאהוב אותו. זוהי תופעה פסיכולוגית המכונה "אפקט החשיפה". אז איך זה קורה? בבניית מיתוג העסק שלך, הנושא של עקביות הוא קריטי. כאשר עסק מציג את אותם פנים חזותיים, ערכים, אישיות ופרסומים בכל נקודת המגע של הלקוח – הוא יוצר עקביות. זה יכול להיות מאתגר אם אתה לא מבין לגמרי את המותג שלך. זו הסיבה שהיכרות עם המותג שלך היא הצעד הראשון בבניית נהלי העקביות של המותג. עקביות במיתוג היא הכרחית במיוחד בזכות אפקט החשיפה.

הקדש מחשבה מרובה על המותג שלך

עיצוב הלוגו של החברה שלך, אתר העסק שלך, האפליקציה שלך, שילוט החנות שלך, השיווק ותמיכה בלקוחות שלך – כולם חייבים להיות מזוהים באופן מיידי כמו המותג שלך. אבל אי אפשר לחזור נאמנה על משהו אם אינך יודע מה עשית מלכתחילה. וזה האתגר שכל כך הרבה עסקים נתקלים בו כאשר הם מנסים להציג מותג עקבי. לכן,אם לא הקדשת מחשבה עמוקה על מיתוג העסק שלך – הערכים שלך, אישיות המותג, התוכן שאתה מעביר כמותג – אינך יכול לצפות ליצור עקביות. כדאי להתחיל בהשתקפות עצמית. קבע ערכים המניעים את העסק שלך ואת התכונות המגדירות אותו, והופכים אותו לייחודי. ואז, בבניית מיתוג העסק שלך, יצירת השפה הגרפית והאלמנטים הויזואלים – תוכל להבין כיצד לבסס את השיוך למותג שלך.

יצירת מדריך עקביות במיתוג

אם כבר יש לך לוגו ואלמנטים של מיתוג חזותי, ערוך ביקורת עצמית. שאל את עצמך אם האלמנטים הללו מייצגים כראוי את המותג שלך. אם לא, יתכן שהגיע הזמן לרענון לוגו או בניית מיתוג חזותי מלא. צור מדריך ״עקביות״ מדריך הוא דרך נהדרת לעקוב אחר המותג הויזואלי שלך. מסמך זה יכול להקנות מערכת כללים פשוטים שכל עובד/צוות יוכלו להשתמש בהם על מנת להציג או לקדם תוכן עבור מיתוג החברה שלך, באופן אחיד. אם תרשה לכל אדם שעובד תחתיך לפעול בלי הוראות מדויקות, הוא יכול להיסחף במהירות לחוויה לא עקבית עבור הלקוחות והעובדים שלך. המדריך יכול לספק את כל המידע הדרוש לעובד ליצירת תוכן מותגי מדויק באופן קבוע, הוא יכול לכלול מידע חזותי כמו גופנים, צבעי מותג, לוגו, מפרטי שילוט, סגנון טיפוגרפיה וכל אלמנט גרפי ממותג אחר. לאחר שהגדרת בבירור את מיתוג החברה שלך, ופיתחת אלמנטים חזותיים כדי לתמוך בו, זו הדרך כדי להפוך את הכל לרשמי ומסודר.

בניית אמון

מערכות יחסים מכל סוג דורשות זמן לבניית אמון. כך גם עם הלקוח שלך. לעיתים קרובות ללקוח שלך נדרשות אינטראקציות מרובות עם המותג לפני שהוא יהיה מוכן לבצע רכישה. לכן בעת ​​ביצוע אסטרטגיית מיתוג כלשהי, הבן לעומק את התודעה הצרכנית, ואת החשיבות של עקביות המיתוג שלך. תוכנית המותג שלך חשובה יותר מהתוכנית העסקית שלך שם העסק והלוגו שלך צריכים להישאר זהים למשך זמן רב ככל האפשר, ואם יתבצעו שינויים, רצוי שהם יתכתבו בבירור למקור כדי לשמור על המותג שלך. מיקום המותג שלך עשוי להשתנות עם הזמן ככל שהנוף העסקי מתפתח, אך עדיין עליו להיות מחזור חיים של שנים, לא שבועות או חודשים. אם אינך מקבל מיד את התגובה שקיווית למותג, אל תוותר מהר מדי ותנסה משהו חדש. דע כי כל מותג זקוק לזמן וחשיפה חוזרת ונשנית כדי להשפיע באמת.

ספק חוויה רב-תחומית עקבית

העסקים של היום מפזרים את התוכן שלהם בהמון מקומות במקביל. ממדיה חברתית, לאתר שלך, שיווק בדוא"ל לשלטי חוצות לצד אפליקציות סלולריות לצוות התמיכה בלקוחות שלך, צרכנים עשויים להיות באינטראקציה עם המותג שלך בכל מקום – והם צריכים להיות. האינטרס שלך הוא לפגוש לקוחות איפה שהם נמצאים, זה מאפשר להם למצוא בקלות את העסק שלך. אבל לעתים קרובות זה לא מספיק להיות בכל המקומות הנכונים. חשוב לבנות מותג עקבי בכל המיקומים האלה אם אתה רוצה שאנשים יכירו את המותג שלך ויזכרו אותך. במילים פשוטות, על הלקוחות לחוות את המותג שלך באותו אופן בין אם הם נמצאים במדיה חברתית, משתמשים באפליקציה לנייד, מבקרים באתר שלך או נמצאים פיזית בחנות שלך.

העובדים שלך הם ה״הורים״ של המותג שלך

על העובדים להיות משכילים ונלהבים מהמותג שלכם כמותכם. זו אחת הסיבות לכך שרבים מהמותגים הטובים ביותר בנויים מבפנים ומבחוץ. ערכי המותג האותנטיים המתפתחים באופן טבעי מתרבות החברה שלך יהיו ככל הנראה הקלים ביותר לעובדים שלך לאמץ. עם זאת, חשוב מאוד להקנות לעובדים שלך את ״החינוך״ כך שהם יבינו את תפקידם בהצגת זהות מותג עקבית עבור החברה שלך. כאשר בונים עקביות במיתוג החברה אז ישנה גם עקביות בעבודת הצוות.