עצות ששוות מליונים. ליצור מותג של מיליון דולר

אז כשאנחנו עוסקים בליצור מותג ששווה מיליונים ברור לנו שהדרך שמגיעה למיליון תהיה קשה מאין כמותה ותדרוש מסירות רבה. לאחר שהחלטת שתוכל להקדיש את עצמך להשקיע בקמפיין מיתוג ייחודי, אתה יכול להגיד שאתה בדרך ליצור מותג של מיליון דולר.

מה הופך את האופנה של ג'יבנצ'י שונה מהאופנה של גאפ, ומה השוני בין מרסדס למיצובישי? בתור מעצב / מומחה מיתוג – עליך לדעת כיצד ליצור מותג של מיליון דולר ומה הופך אותו להצלחה. להלן כמה דברים שהופכים מותגים מצליחים לפופולריים ומוערכים.

1. שים לב לפרטים הקטנים.

סטיב ג'ובס העיר פעם כי "זה לא סתם איך שזה נראה ומרגיש. עיצוב הוא איך שזה עובד." המילה המדויקת יותר לתאר זאת היא ההקפדה או ההתחשבות בחוויית המשתמש של הלקוחות שלך כאשר אתה עוסק בליצור מותג.

בתור מעצב החוכמה היא לחזות את חווית המשתמש ולעלות רעיונות של פתרונות חדשניים ומלאים לאותם המכשולים – אלו סימני ההיכר של מותג ששווה מיליון דולר.

2. אל תתעלם מסקרים.

ליצור מותג ולהבין אותו חזותית זה יפה, אך עליך גם להיות מעצב חוקר. סקרים יכולים לעזור לך לשפר באופן דרמטי את ההחזר על ההשקעה של המותג שלך. דעת הקהל וסקרים הם חלק חיוני בכל קמפיין למיתוג. אם קמפיין המיתוג שלך הוא ספינה על הים, סקרים יהיו מקבילים לגלגל הניווט של הספינה.

סקרים מאפשרים לך לאתר ולאפיין את התפיסה הציבורית והתגובה למיתוג שלך, ולייצר לך מודעות חיונית לכל שיפורים עתידיים שתעשה.

3. ליצור מותג חזותי בכל המדיות.

הפיכתך למעצמה חזותית מושכת ועשירה הכרחית למען הצלחת המותג. לעזרים חזותיים יש השפעה רבה על קידום אתרים ועל מעורבות מבקרים. היה נאמן לשפה החזותית שבנית והצג אותה באופן עיצובי בכל המדיות.

4. התמקד בתחושה.

סיבה אחת שמותגים מסוימים שווים כל כך הרבה יותר מאחרים – במיוחד כשמדובר באופנה – נוגעת לתחושה שלקוחות מקבלים מדברים כמו המוניטין ההיסטורי המפואר של בתי אופנה מסוימים, כמו גם מאפייני הזיהוי החזותי הבלעדיים שיש לאותו מותג.

בתור מעצב חכם וחוקר, עליך להבין ולזקק את מאפייני ההצלחה שיש למותגים סביבך. ליצור מותג קשור הרבה בתחושה שהמותג מעביר ללקוח. גם מבחינה חזותית וגם מבחינה חוויתית. המאמר של "אקונומיסט", "באופן בלעדי לכולם", מדגיש את ההשלכות החברתיות של מותגי יוקרה נרחבים: ככל שמכירות מוצרי היוקרה התרחבו גיאוגרפית, הן התפשטו גם בקנה מידה החברתי.

כאשר קוקו שאנל יצרה את הבושם ״מספר ״5 שלה בשנות העשרים, היא שמרה את זה ללקוחות האקסלוסיביים והטובים ביותר שלה, אבל בעשור שלאחר מכן מכרה את אותו הבושם בבקבוקים קטנים יותר כך שיותר נשים יכלו להרשות זאת לעצמן. בימינו, זה לגמרי אפשרי לשכפל ביעילות את מאפייני האיכות.

5. דע את כוחם של משפיענים.

בשוק הנוכחי, ליצור מותג עוסק גם בקשר עם דמויות פופולריות ובלתי פורמליות הנקראות משפיענים. בתור מעצב, האם ידעת שמשפיעיני אינסטגרם נבחרים יכולים להרוויח כמה אלפי דולרים בפוסט ממומן? פלטפורמות כמו אינסטגרם הן קריטיות למיתוג מכיוון שהיא פלטפורמה שאוספת מספר רב של אנשים עם תחומי עניין משותפים, רגשות, עמדות ורמת אמון גבוהה כלפי דמות מסוימת, אותם ניתן להמיר לתוצאות חיוביות מאוד למיתוג.