"המציצן" – עיצוב קטלוג אופנה עם נרטיב אישי

במסגרת קורס מיתוג בחרתי לעצב קטלוג אופנה לבוטיק כתומנטה המפרסם שמלות נשים. כל הקטלוג מוצג מנקודת מבטו של מציצן.

בשלב הראשון של העבודה, ניסיתי להכניס את עצמי לתפקיד המציצן. ניסיתי לגלות כיצד העולם נראה דרך עיניו. כך, לאט לאט, הבהרתי לעצמי כיצד הקטלוג יבנה ואיך יראה. לכל אורך הצילומים של קטלוג אופנה זה, הקפדתי לא לחשוף את הדמות הנשית כולה. בוצעה הסתרה על ידי אוביקטים שונים בכל תמונה. לדוגמא, תריסים, חלון האמבטיה או וילון חדר השינה.

הצילומים בהם מופיעה הדמות צולמו בשעות הלילה. על ידי כך, למרות התאורה בבית עצמו, נוצרה אוירה מעט מתוחה ואפלה. צילומי החוץ צולמו בשעות הערביים, לקראת השקיעה. בצילומים אלו מופיעים ביניינים סמוכים והם מציירים לנו את הסיטואציה ומעידים על המקום בו הסיפור מתרחש.

האריזה השחורה ,בה הקטלוג מגיע, מנסה לשמר את אלמנט המציצנות על מנת לגרות את הצופה להיכנס לסיפור. הקטלוג עצמו הודפס על נייר עיתון אפור. הכריכה הינה כריכה קשה מודפסת על קנווס.

הטקסט לקוח ממילותיו של שיר של להקת Massive Attack. הנוסח שונה מעט על מנת להתאימו בצורה המוצלחת ביותר לרעיון העומד מאחורי הקטלוג. הטיפוגרפיה עצמה מגוונת ובעלת תפקיד עיקרי. זאת במטרה להכניס את הצופה למוחו של המציצן ולהכיל בתוכה את אותן התלבטויות ומאווים החולפים בראשו.

בפרויקט ניסיתי להשוות במידה מסויימת את סקרנותו של הצופה בקטלוג השמלות לסקרנות של אותו מציצן כפייתי העוקב אחר הדמות המצולמת.

אורנה רייטשטיין
תקשורת חזותית H.I.T
מיתוג וזהות בהנחיית פדי מרגי