מיתוג לכולם

מיתוג: זה משהו רק של חברות ענק, כמו מקדונלדס ואפל, כן? לא בהכרח.
לא מעט בעלי עסקים קטנים מאמינים כי מיתוג עסקי דורש עלויות רבות. ובוודאי, יש סוכנויות שיסייעו לך לבנות את המותג שלך עבור מחיר גבוה שעסקים קטנים פשוט לא יכולים להרשות לעצמם. אבל מיתוג טוב הוא לכולם וזה לא צריך להיות יקר. במיוחד בעידן הדיגיטלי, יש הרבה שאתה יכול לעשות כדי להפוך את העסק שלך לבלתי נשכח. אלה 4 אסטרטגיות מיתוג שיכולות לעזור לעסק הקטן שלך לעבור מרעיון למציאות מוצלחת.

1) להבין את זהות המותג שלך

מיתוג הוא יותר מאשר רק הלוגו שאתה שם על כרטיסי הביקור שלך. זה כל מה שאתה מייצג: הלקוחות שלך, המוניטין שלך, המראה שלך, התחושה שלך. בקיצור, הסיפור שלך. הצעד הראשון למיתוג העסק הקטן שלך הוא להבין מי אתה. והכי טוב, זו אסטרטגית מיתוג והיא לגמרי בחינם!

אז מה הסיפור שלך? שאל את עצמך את 3 השאלות הבאות כדי להתחיל:

מה גורם לך להיות שונה?
משהו מפריד את העסק שלך מאחרים שעושים את אותו הדבר. מה זה? אולי זה כי הפריטים שאתה מוכר הם בעבודת יד. אולי העסק שלך במשפחה במשך כמה דורות. אולי כל המוצרים שלך הם ידידותיים לסביבה. זה לא חייב להיות משהו ענק שטורף את הקלפים, רק אותנטי לך. דוגמה מצוינת לכך היא של גלידה בן וג'רי׳ס. יש כמה דברים שעושים אותם שונים:
הם נותנים לכל הטעמים שלהם שמות כיפיים ומצחיקים
לחברה שלהם יש שלוש משימות – לא רק שהם מתחייבים לייצור גלידה פנטסטית, אבל הם מתחייבים גם לצמיחה בת קיימא ואחריות חברתית.

מה שזה לא יהיה, הסיפור שלך הוא מה יעזור לך להתבלט, והוא בהחלט משהו שאתה רוצה לזהות עם המותג שלך. תוכל למשוך תשומת לב ולבנות אמון פשוט על ידי היותך העצמי האותנטי שלך.

מי הם הלקוחות שלך?
זה אולי נשמע פשוט, אבל עסקים רבים לא חושבים מי קהל היעד שלהם. למרבה הצער, זה לא מספיק כדי לספק מוצר או שירות נהדר: אתה צריך לדעת מי אתה מנסה למכור את זה. בני כמה הם? מה ההכנסה שלהם? מין? מתי הם ישתמשו במוצר שלך ומדוע?
ברגע שאתה כבר מבין את שוק היעד שלך, אתה תהיה בעמדה טובה יותר כדי להחליט איך לבנות מותג, איך המותג שלך צריך להיראות ולהרגיש. זכור, זה לא אומר שאתה מסנן אנשים מהמותג שלך, במקום זאת, אתה מדייק בהבנת הלקוח האידיאלי שלך – האנשים עם הסבירות הגבוהה ביותר לרכוש את המוצר או השירות שלך – ולהבין כיצד לתפוס את תשומת לבם בצורה הטובה ביותר. אתה מחפש את האוהדים האמיתיים. הם שם איפשהו, ואתה רק צריך להבין מי הם ואיך להגיע אליהם.

מה המשימה שלך?
עכשיו שיש לך הבנה טובה יותר של מי אתה, תתעל את כל סיעור מוחות הזה ל1-3 משפטים שהם משפט הצהרת משימת המותג שלך. המשפט צריך להיות הצהרה תמציתית אשר לוכדת את המהות של מה שאתה עושה, ולמה אתה עושה את זה. זה צריך לשמש אור מנחה. בכל פעם שאתה תקוע עם החלטה קשה, תוכל להסתכל אחורה על הצהרת המשימה שלך וזה יוכל לעזור לך לעשות את הבחירה הנכונה.


2) להפוך את המותג שלך בלתי נשכח

מה ההבדל בין Airbnb ואתרים אחרים המציעים השכרת בתים? שניהם עושים דברים דומים מאוד: הם מחברים נוסעים עם בעלי נכסים אשר מחפשים להשכיר את ביתם. אבל למרות שיש אתרים רבים כאלה, זה הרבה יותר סביר ששמעתם רק על Airbnb. מה בידל אותם? הם הפכו את המותג שלהם לבלתי נשכח. השם שלהם הוא ייחודי, קליט ולוכדת את מה שהם עושים ביחד עם הרוח שלהם. המראה שלהם ידידותי, היישום שלהם והאתר נקי וקל לשימוש. אתה יכול להפוך את המותג שלך לבלתי נשכח על ידי תשומת לב לפרטי מפתח.

תחשוב על שמך
יש לך רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני – וללקוחות רבים, שם העסק שלך הוא הרושם הזה. בשוק סטארט אפ מוצף, השם הנכון שלך יכול להיות המפתח להצלחה שלך, בעוד שם רע יכול לקטול את הסיכויים שלך עם לקוחות חדשים.
בימים אלה, זה לא מספיק לחשוב על שם טוב, אתה גם צריך לטעון את זה בתור דומיין ייחודי. לפני שתתקבע על שם מסויים, חפש כדי לראות אם comcompanyname.com זמין לקניה. כמו כן, חשוב כיצד כתובת האתר שלך תיראה כאשר היא מוצגת.

כמו כן, ברצונך להופיע בחיפושים של לקוחות. חמוצים עשויים להיות שם מקסים עבור חברת הבגדים התינוק שלך, אבל אתה כנראה לעולם לא בסופו של דבר בדף הראשון של החיפוש של Google עבור "חמוצים". זה בסדר מבחינתך?

לבחור שם זה תהליך כיפי ואישי, אבל זה גם מאוד חשוב, אשר יכול להיות מלחיץ. זה משהו שאתה יכול לקחת על עצמך, אבל יש משאבים שם כדי לעזור. חברת מיתוג ואסטרטגיה יכולה לעזור לך לבחור את השם הטוב ביותר בשבילך.

הגדר את מראה המותג שלך
ברגע שיש לך את השם ואת הסיפור מסגרת, אתה יכול להתחיל לחשוב על איך המותג שלך נראה. שני הדברים האלה הם תנאים מקדימים כי הם ידריכו איך אתה רוצה שהמותג שלך יראה.

הלוגו יהיה ככל הנראה אבן הפינה של אסטרטגיית המיתוג החזותי שלך. בדרך כלל ממליצים על זה כנקודת התחלה עבור כל החזות שלך. רק זכור לזכור את כל המקרים השונים שייתכן שיהיה עליך להשתמש בלוגו: על אריזת המוצר שלך, אתר האינטרנט, כרטיסי ביקור, סמל האפליקציה, וכו'. אתה רוצה משהו שאתה יכול להשתמש בו בכל מקום והוא יגדל איתך אל העתיד .

אלא אם אתה מעצב או שיש רקע בעיצוב, כדאי לך לשלם למישהו כדי ליצור את הלוגו שלך.

מצא את הקול שלך
קול הוא משהו שניתן להתעלם ממנו בקלות, אבל אם יש לך כישרון במילים, זה יכול לעזור להפוך את המותג שלך לבלתי נשכח. כך תוכל ללהט בין הטרנדים בעולם העיצוב, חוש הומור וכבוד כדי להפוך את העסק שלך לשחקן מרכזי בעולם העסקי.

3) תכיר את המותג שלך לעולם

אסטרטגיות מיתוג הן כמו דייטים: אחרי שעשית את כל העבודה העצמית כדי להבין מי אתה ולדאוג שאתה נראה טוב, הגיע הזמן להוציא את עצמך לעולם. זה לא תמיד קל או נוח, ואתה בטח תפספס כמה פעמים לפני שמשהו יתקע, אבל זה הכל התמדה.

לבסס את עצמך כסמכות
על ידי הצבת עצמך כאחד הקולות הכי אינטליגנטים, וביסוס ידע בתחום שלך, תוכל ליצור מוניטין של מצוינות. אל תהסס להציג את האישורים שלך, את הידע שלך ואת הכישורים שלך. תן ללקוחות לדעת שאתה בטוח ומסוגל, וכי אתה מכיר את השדה העסקי שלך. זה גורם מרכזי לבניית אמון.

אחת הדרכים הטובות ביותר (והזולות ביותר) לעשות זאת היא ליצור תוכן מקורי, כגון הודעות, בלוג או סרטונים. זה מאפשר לך להביע את המותג של העסק שלך בדרכים חדשות כדי לצייר צופים חדשים. חשוב על השאלות שהלקוחות שלך יבקשו ואז יענה עליהן. אם אתה נותן עצה טובה, אנשים ילמדו לבטוח במותג שלך.

למד כיצד להשתמש במדיה חברתית עבור יותר מאשר רק סלפיז
אתה לא צריך להפסיק לקחת סלפיז, אבל אתה צריך ללמוד למנף את חשבונות המדיה החברתית שלך כאסטרטגית מיתוג. זה בחינם ליצור חשבון בכל פלטפורמת מדיה חברתית גדולה, אבל זה יכול לקחת זמן כדי לשלוט ולתחזק חשבון עסקי. אתה צריך להבין היכן הלקוחות שלך מבלים ולהתמקד בפלטפורמות שהם משתמשים הכי הרבה. עבור עסקים מסוימים, זה עשוי להיות לינקדין, עבור אחרים אינסטגרם. עדכן את הפרופילים שלך באופן קבוע (יומי הוא הטוב ביותר, אבל לפחות כמה פעמים בשבוע), תסקרן את הלקוחות שלך ותשתף את כל התוכן שאתה יוצר.

רשת חברתית היא גם מקום נהדר לפרסם אם אתה עובד עם תקציב מוגבל שכן יש כל כך הרבה מידע על בסיס המשתמשים שלה. תוכל ליצור מודעת פייסבוק שמוצגת רק לאנשים בגיל מסוים, במיקום גיאוגרפי מסוים.

לתת במתנה מוצרים ממותגים
כמה מוצרי קידום מכירות קלאסיים, כמו חולצות או עטים עם לוגו החברה שלך, הם מעייפים כבר. זאת אומרת, כולם אוהבים עט בחינם, אבל האם זה באמת הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוח לחשוב על החברה שלך? מתנות חינם צריכות להיות מעשיות וקשורות למה שאתה עושה (או מה שהלקוחות שלך עושים).

4) לחיות את מה שאתה מוכר

אם עשית הכל לעיל, אתה כבר מבין את הדיבור. אבל אם אתה רוצה לתת למותג שלך לגדול, אתה צריך להבין גם איך ללכת. המותג שלך הוא גדול יותר מאשר רק אסטרטגיות המיתוג שאתה משתמש, זה המוניטין שאתה מרוויח, ומה הלקוחות אומרים עליך מאחורי הגב. לכן…

תסתכל על הלקוחות שלך
אחד הדברים הגדולים ביותר שיכולים לפגוע במוניטין של המותג שלך הוא שירות לקוחות זול. אם ללקוח יש בעיה, ודא שהוא מטופל. הלקוחות שלך יזכרו ויחזרו אחרי ניסיון טוב אחד, והם יחלקו שבחים עליכם לאחרים.

המשך לשבור את התבנית
ישנם אינספור עסקים קטנים המתחרים על אהבת הקהל ותשומת לב. רבים מהם עוקבים אחר אותן אסטרטגיות, עד כדי כך שכולם נראים אותו דבר. אתה יכול להתחיל עם רעיון נהדר שמנצח בתחרות, אבל אם לא תמשיך לחדש, מישהו אחר יתעלה עלייך.

בזמן שאתה גודל ומשקיע בחלקים אחרים של העסק שלך, אתה צריך גם להמשיך להשקיע באסטרטגיות מיתוג. זה לא אומר שצריך לשבור את החיסכון בבנק, אבל אם התקציב שלך מאפשר אולי כדאי לשכור מומחים כדי לעזור לך להמשיך לחדד את המראה שלך, את הקול והמוניטין.

בסופו של יום, אסטרטגיית המיתוג הטובה ביותר היא להיות נועז, צבעוני, חכם ויוצא דופן. במילים אחרות, להיות עצמך. חשוב להקדיש זמן ומחשבה לתוך המותג שלך, אבל אתה לא צריך להשקיע הרבה כסף כדי להיות נהדר.

2019-01-07T10:26:38+00:00