מיתוג / זהות – ההבדלים

כיזם / בעל עסק, אתה בטח יודע כמה חשוב להטביע חותם במוחם של הלקוחות שלך. על ידי בניית מיתוג מזוהה, מהימנה ועקבי של החברה שלך, אתה יכול לזכות בתשומת ליבך ובנאמנותם של הלקוחות שלך. ללא בידול זה, הם היו יכולים בקלות להיעדר למתחרים שלך. אז מה הם ההבדלים בין מיתוג / זהות ?

מותג הוא כבר לא מה שאנחנו אומרים לצרכן – זה מה שהצרכנים אומרים אחד לשני – ״סקוט קוק״

במילים פשוטות, גורם ההצלחה העיקרי עבור החברה שלך הוא המותג שלך. רוב האנשים שחושבים על מיתוג, חושבים קודם על לוגו. זה הדבר הראשון שיקפוץ להם לראש. אז נכון, לוגו הוא אכן מרכיב מרכזי במותג, ובדרך כלל הקשר הוויזואלי המיידי ביותר עם החברה, אך יש הרבה יותר מאשר למיתוג חברה מאשר רק לוגו. כדי לבנות מותג נהדר, ישנם שלושה מונחי מפתח שעליך להיות מודע אליהם: מותג: איך אנשים תופסים את החברה שלך.

מיתוג: הפעולות שתנקוט כדי לבנות תדמית מסוימת של החברה שלך. זהות מותג: אוסף אלמנטים של מותג מוחשי שיוצרים יחד דימוי שפה אחת. עכשיו, בואו ניקח צלילה עמוקה יותר למושגים האלה.

מהו מותג?

מותג הוא קבוצה של תפיסות, רעיונות ורגשות ייחודיים שיש לאנשים כלפי החברה שלך, המייחדים אותה מחברות אחרות. – לדוגמא – איקאה כשאנשים חושבים על ריהוט מסוגנן בנקודת מחיר משתלמת (ונקנקיה בלחמניה), איקאה זה המקום להיות בו. החברה השוודית היא הדבר המיידי והראשוני ביותר בהקשר זה. אם נבחן קצת את החברה לעומק נגלה כי הלוגו של איקאה, למשל, נותר די עקבי מאז 1967: השינוי העיקרי היה רק בצבעים, תוך שמירה על צורה וגופן.

אלמנטים מזהים

שילוב הצבעים הכחול-צהוב של ימינו מסמל אמון ואמינות, ובכל זאת ידידותיות ומחיר סביר. יחד עם האותיות הנועזות והמעוגלות והמסגור של השם, זה יוצר רושם של מותג חזק, מבוסס וכולל. עם זאת, הלוגו הוא רק אחד המרכיבים הרבים המשמשים לבניית זהות זו. האתר הפשוט והקל לניווט של איקאה מברך את המבקרים עם "Hej!" מדבר אל הלקוחות בקול ידידותי המגלם באופן אותנטי את שורשיה השבדים של החברה.

יתר על כן, העובדה שהחנויות הפיזיות שלהם הן בשירות עצמי – המחייבות את הקונים לאסוף את הפריטים עצמם מהמחסן – אינה סתם החלטה פיננסית ותפעולית: היא גם משתלבת היטב עם בניית המותג והאתוס הכלכלי של DIY. באופן דומה, תוכנית הרצפה הפתוחה ממקסמת את התועלת של שטח החנות.

התיקים הגדולים, הכחולים והצהובים של איקאה מייצגים גם את זהות החברה: הם פשוטים, פרקטיים ועמידים ביותר. כמובן שההתגלמות האולטימטיבית של זהות המותג של איקאה הם המוצרים שהם מוכרים בפועל ומשלבים בצורה חלקה יעילות, סגנון וודאיות. יחד, כל האלמנטים האלה בזהות המותג של איקאה מחזקים זה את זה ומרכיבים תדמית של מותג ידידותי, חסכוני, פרקטי, מודרני ונגיש. מתוך כך אנו לומדים ומבינים כי מיתוג / זהות אלו שני דברים שונים שמשתלבים יחדיו.

אז מה זה מיתוג?

למרות שהלקוחות שלך הם שקובעים מה המותג שלך, בהחלט יש פעולות שאתה יכול לנקוט כבעל עסק כדי להכניס את עצמך למושב הנהג, בניית מיתוג: התהליך האקטיבי של עיצוב התפיסות שיש לצרכנים לגבי החברה שלך. כל הצעדים שאתה עושה לבניית מודעות ומוניטין סביב החברה שלך והמוצר או השירותים שלה חיים בתחום המיתוג. יתכן שמאמצי המיתוג שלך לא תמיד יתורגמו בהצלחה במוחם של הלקוחות שלך, אך ככל שהם מכוונים ומגובשים יותר, כך גדל הסיכוי להצלחה.

לפני שתקבל החלטות בנושא בניית המותג שלך, ראשית שקול זאת: מהי התפיסה שאתה רוצה להרשים על הלקוחות שלך? מה המטרה שלך? היה אותנטי ו״תחפור״ בליבה של החברה שלך. אסטרטגיה זו אמורה לעזור לך להבין את שפת המותג.

מהי זהות מותג?

באמצעות תהליך המיתוג תוכל לבנות זהות מותגית: אוסף ביטויים מוחשיים של החברה שלך, כמו הלוגו, הצבעים, הטיפוגרפיה והקול שלכם. ככל שהאלמנטים הללו ברורים יותר, ספציפיים ומלוכדים, כך גדל הסיכוי שהם יתורגמו למותג מובחן שמוכר ונערץ. בתור מעצבים עלינו לקחת את האחריות בהבנה של ההבדלים בין מיתוג / זהות