מיתוג ושיווק – מה מגיע קודם?

כולם מכירים את האמירה ״מה בא קודם? הביצה או התרנגולת?״ ובכן, אם אנחנו מדברים על הגרסה העסקית של האמרה הזו, השאלה תהיה ״שיווק או מיתוג, מה בא קודם?״

אז מי בא קודם?

בתכנית הגדולה של בניית העסק שלך, המיתוג מגיע תמיד לפני השיווק. ולא בכדי! אינך יכול בדיוק לשווק מותג שטרם עיצבת. לפני שאתה אפילו חושב על הצבת אסטרטגיה שיווקית, אתה צריך להתמקד במיתוג שלך. מי אתה כמותג? איך יצרת את תהליך המיתוג? מה אתה רוצה להביא לשוק? מהם ערכי הליבה שלך? והכי חשוב, איך אתה הולך לתקשר את זה ללקוחות היעד שלך? אז כן, מיתוג ושיווק – מה מגיע קודם?

אסטרטגיה משתנה, מיתוג נשאר

רק כאשר יש לך את התשובות לשאלות אלה, הגיוני להתחיל לחשוב על שיווק. ברגע שיש לך את מיתוג נכון לעסק, תהיה לך הבנה טובה יותר של מי אתה, מי הלקוח שלך, והדרכים הטובות ביותר ליצור קשר עם אותו לקוח – ותוכל לבנות אסטרטגיה שיווקית שמביאה את זה לחיים. חשוב להבין שאסטרטגיות שיווק באות והולכות – אבל מיתוג הוא לנצח. עכשיו, אל תבין זאת לא נכון – כל עוד אתה מנסה לבנות עסק מצליח, אתה תצטרך לשווק באופן פעיל את העסק הזה. אך האסטרטגיות בהן אתה משתמש כדי לשווק את העסק שלך הן זמניות; לכל טקטיקה שיווקית תהיה התחלה ברורה, אמצע וסוף. המיתוג שלך לעומת זאת הוא משהו נצחי שילך איתך לאורך הדרך.

פיתוח המותג

תהליך חשיבה של מיתוג ושיווק הוא קריטי לא משנה היכן אתה נמצא בעסק שלך, אתה תמיד עובד על הגדרת מי אתה כחברה, עיצוב התפיסה של מותג העסק שלך עם הקהל שלך, וטיפוח מערכת יחסים עמוקה ומשמעותית יותר עם הלקוחות שלך. ככל שהחברה שלך תגדל ותתפתח, תצטרך לצמוח ולפתח את המיתוג שלך יחד איתה. בשורה התחתונה: אסטרטגיות שיווק יבואו וילכו (כמו שצריך!) אבל מיתוג? מיתוג הוא לנצח.

והעובדים? האם אפשר ללמוד מהם?

למיתוג העסק שלך יש השפעה גם העובדים שלך כמו על הלקוחות שלך, הצוות שלך לדוגמא יורכב מן אנשים האחראים על פיתוח ויישום אסטרטגיות השיווק שלך. אבל מחוץ לעבודה, הם לא באמת יושפעו מהשיווק שלך. אבל המיתוג שלך? זה סיפור אחר לגמרי. מיתוג העסק שלך יכול להוות השפעה ענקית גם על צוות העובדים שלך כמו על הלקוחות שלך. בדיוק כמו שאתה צריך שהלקוחות שלך יאמינו במותג שלך בכדי לעשות איתך עסקים, כך גם העובדים שלך. כשאתה עוסק בבניית מותג שהקבוצה שלך באמת מאמינה בו, הם יתלהבו יותר ויהיו מחויבים לעבודה שלהם. הם יעבדו קשה, ידחפו את עצמם והביאו את הרעיונות הטובים ביותר שלהם לשולחן – והעסק שלכם ישגשג כתוצאה מכך.

קח את העסק שלך לשלב הבא

לכן, העובדה שיש לך צוות שעובד על שיווק זה טוב ויפה – אבל אם אתה רוצה לקחת את העסק שלך לשלב הבא, באחריותך ליצור מותג שהצוות שלך מתלהב ממנו. השתמש בבניית מיתוג ושיווק נכונים כדי לקחת את העסק שלך לשלב הבא – עכשיו כשאתה מבין את ההבדל בין שיווק למיתוג, יש לך את הכלים שאתה צריך להשתמש בהם כדי להעביר את העסק שלך לשלב הבא. אז למה אתה מחכה? צא לשם, בנה את המותג שלך, ופתח את האסטרטגיות השיווקיות הדרושות לך בכדי לגרום למותג לשגשג מול הלקוחות האידיאליים שלך!