מיתוג דיגיטלי

מותג ללא נוכחות דיגיטלית הוא כמו מכונית ללא צמיגים. מיתוג מודפס, אנלוגי, עדיין קיים ופועל כחלק מאסטרטגית מיתוג של חברה. עם זאת, עסקים כיום זקוקים למגוון של כלי מיתוג דיגיטליים כדי להבטיח את נוכחותם בעולם האמיתי.

המותג שלך הוא הדרך בה העולם החיצוני תופס את החברה שלך, המיתוג שלך הוא תהליך עיצוב ובניית מותג ייחודי ובלתי נשכח.

זהות המותג שלך היא קבוצת האלמנטים היצירתיים הניזונים בתהליך המיתוג  המשדרים את המסר, הערכים והמטרה שלך.

כל האלמנטים נכללים תחת אסטרטגית המיתוג שלך, מושפעים ע״י קהל יעד מדויק שנקבע מראש, ערכי החברה, מתחרים. כל האלמנטים הללו יובילו למיתוג מדויק הרבה יותר.

הידיעה וההגדרה בדיוק של מי אתה הוא הצעד הראשון ביצירת מותג משמעותי.

מיתוג דיגיטלי הוא האופן בו אתה מעצב ובונה את המותג שלך באופן מקוון דרך אתרי אינטרנט, אפליקציות, מדיה חברתית, וידאו ועוד.

מיתוג דיגיטלי מורכב משילוב של שיווק דיגיטלי ומיתוג אינטרנטי לפיתוח מותג ברשת.

מיתוג בעולם הדיגיטלי

כולנו משתמשים בסמארטפון שלנו כל הזמן, חשופים לתוכן במהלך כל שעות היממה. מה שהופך את המיתוג הדיגיטלי לחיוני למותגים להגיע לקהל היעד ולהפוך משתמשים חד פעמיים לנאמנים לטווח הארוך.

מה ההבדל בין מיתוג דיגיטלי לשיווק דיגיטלי?

בעוד שמיתוג דיגיטלי מתמקד במתן ערך ונאמנות מעוררת השראה והכרת המותג, שיווק דיגיטלי עוסק במציאת לקוחות חדשים וייצור מכירות. פרסומות מותאמות אליכם באופן קבוע, גם אם אינכם מבחינים בכך.

זה שיווק דיגיטלי במיטבו.

נוכחות דיגיטלית

נוכחות דיגיטלית חזקה גורמת ללקוחות להרגיש מעורבים באופן אישי עם חברה או מוצר.

מיתוג דיגיטלי מטפח מערכות יחסים עם קהל היעד שלך ומאפשר לך לדבר ישירות עם צרכנים באמצעות אינטראקציות יומיומיות בפלטפורמות בהן הם כבר משתמשים במובייל.

הנוכחות המקוונת של החברה שלך היא מצב הבכורה שבו רוב הלקוחות הפוטנציאליים ילמדו על המותג שלך ויצרו את האינטראקציה שלהם.

מיתוג דיגיטלי מאפשר לך לפנות לקהל שלך על ידי מיקוד לקבוצות לקוחות ספציפיות דרך הפלטפורמות המקוונות בהן הם משתמשים בתדירות הגבוהה ביותר.

מיתוג דיגיטלי מצליח גורם ללקוחות להרגיש קשר יותר ״אינטימי״ עם המותג פניה אישית וישירה אליהם. היה אישי ומשמעותי: כך אתה ממיר לקוחות חד פעמיים לעוקבי המותג לכל החיים.

מיתוג דיגיטלי מאפשר תקשורת בין המותג לקהל היעד שלו. בסופו של דבר, מותג שאינו ניתן לחיפוש מקוון למעשה אינו קיים במוחו של הצרכן העכשווי.

ישנם יתרונות שלישיים למיתוג דיגיטלי, כמו פוטנציאל "להיות ויראלי" או להגיע לקהל המוני בפרק זמן קצר ללא עלות.

המרכיבים של מיתוג דיגיטלי מצליח:

1. לוגו

הוא הדימוי שהלקוח מקשר ישירות עם המותג שלך, הפנים של המותג. סמלי לוגו צריכים להתאים לאישיותם וערכיהם של העסק, התעשייה וקהל היעד שלכם.

עיצוב הלוגו שלך צריך להיות בלתי נשכח מספיק כדי להשאיר רושם, אך לא כל כך מסובך שהמשתמשים לא ישכחו אותו בתוך מטח התמונות היומיומי אליו הם נחשפים ברשת.

התבונן בסמלים בתעשייה שלך כדי לראות מה המתחרים שלך עושים. ואל תשכחו מתורת הצבעים: צבע הלוגו הנכון יכול לגרום לכם להתבלט ולהגדיר את מצב הרוח. ערכת צבעים זו צריכה להיות סטנדרטית בכל אלמנטי המיתוג שלך.

הלוגו אמור להיראות טוב בכל הגדלים על כל חומרי המותג שלך: ראשי מכתבים, כרטיסי ביקור, שלטי חוצות. אך זכרו: פלטפורמות דיגיטליות דורשות גדלים והדמיה ספציפיים.

עליכם לעצב לוגו שעובד טוב על תמונות פרופיל, תמונות כיסוי, כותרות אימייל, בתוך האפליקציה ועוד. מצאנו כתבה מעולה שיכולה לעזור לך להבין טוב יותר את הנושא, לחץ לקריאת מאמר על איך ליצור לוגו המתאים למותג.

2. אתר

כאשר לקוח רוצה לדעת את מיקום העסק, שעות הפעילות, רשימות המוצרים או פרטי איש הקשר שלך, הם לא יחפשו בספרי הטלפונים. הם יחפשו במיידית את אתר האינטרנט של המותג שלך, שם הם יצפו למצוא מידע במהירות ובקלות.

אתרים יעילים הם פשוטים וקלים לניווט. ייעל את העיצוב ושמור על עקביות המותג עם ערכת צבעים מוגבלת התואמת את הלוגו שלך או משלימה אותו. האתר שלך צריך גם להיות בעל מבנה קישור "הניתן לסריקה".

באותה מידה, תוכן זה אמור להיות קל לאינדקס למנועי חיפוש כך שהתוכן שלך לא ילך לאיבוד בערימת התוכן באינטרנט. לבסוף, ודא כי האתר שלך עובד. בדוק כל קישור, כל כפתור, כל תמונה- שגיאות נראות חובבניות.

3. העברת תוכן

התוכן שהמותג שלך מעביר ובאיזה אופן. שיתוף התוכן צריך לשקף את מה שהחברה שלך עושה ומאמינה. טון הדיבור שלך אמור להתיישר גם עם המותג שלך ושירותיו. ההודעות שלך צריכות להישמע זהות בכל מקום..

הטקסט שמופיע בחיפוש בגוגל של החברה שלך אמור להתאים לקול המותג באתר שלך. באופן דומה, נציגי שירות הלקוחות שלך צריכים לדבר בהתאם לקול המוצג בדיגיטל. לאינטרנט צורות תקשורת ייחודיות משלו, למשל memes, GIFs, סלנג, שעל החברה שלך לשתף במדיה החברתית במידת הצורך.

4. קידום אתרים

קידום אתרים כשמו כן הוא מקדם את המותג שלך ונמצא יותר בקלות במנועי חיפוש, אחת הדרכים העיקריות דרכן לקוחות מחפשים את השירותים שלך. מקום נהדר להתחיל בו הם ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים, המסבירים כיצד גוגל מייצג אינדקס ומדרג אתרים.

הקפד לכלול מספר לא מבוטל של קישורים פעילים דרך התוכן שלך – גם לדפים הפנימיים שלך וגם לדפים חיצוניים שלך – כך האתר שלך ייראה חזק יותר ומעלה בתוצאות החיפוש. מנועי חיפוש כמו גוגל לוקחים את כל זה בחשבון.

5. מדיה חברתית

בפייסבוק, בטוויטר, בסנאפצ'ט: כמעט לכולם, יש נוכחות של מדיה חברתית כלשהי. אם הלקוחות שלכם נמצאים שם, המותג שלכם צריך להיות מדי.התאם כל תוכן לפלטפורמה בה הוא מופיע. תוכן Snapchat נוטה להיות מהנה, מלא חיים וממוקד כלפי קהל צעיר יותר.

פוסטים באינסטגרם מונעים באמצעות תמונה ומיועדים להניע ללייקים ולתגובות. טוויטר עובד בזמן אמת ומגיב לאקטואליה ולחדשות. פייסבוק משלב קצת מכל דבר עם דגש על תוכן מאחורי הקלעים לגבי אופן הפעולה של המותג שלכם. כשאתה משתמש במדיה חברתית, חשוב לשתף פוסטים לשעות ותאריכים ספציפיים, הגב חזרה לתגובות והודעות ישירות.

6. אימייל

עם כל הפלטפורמות שבאמצעותן יש לשווק דיגיטלית את המותג שלך, קל יותר לשכוח את הדוא"ל. דיוור מקוון הוא דרך קלה לפנות אל לקוחות, במיוחד לאלה שאינם משתמשים במדיה חברתית.

7. פרסום מקוון

פרסום מקוון משתמש בכוח האינטרנט כדי לשווק את המוצרים שלך. זה לא כל כך פשוט כמו באנר בדף אינטרנט. כיום ישנן עשרות דרכים לפרסם דיגיטלית. חשוב להבין איזה תוכן ובאיזו פלטפורמה לפרסם את אותה המודעה, כדי להתאים אותה לקהל המדויק של המותג שלך במיקום המדויק.

8.שיווק תוכן

בימינו זה לא מספיק פשוט לפרסם את המוצר שלך. כדי ליצור בסיס לקוחות נאמן, מעורבות היא בעלת חשיבות עליונה. כאן נכנס שיווק תוכן. חשוב על זה הצד האנושי של המותג שלך. שיווק תוכן  מצליח אמור לעורר עניין במותג שלך ולהלהיב לקוחות מהמוצרים והמסר שלך.

זה עוזר בבניית אמון בין מותג למשתמש, ומבקש ליצור קשרים פוריים מתמשכים. שיווק תוכן מצליח אמור לעורר בו עניין, ולהפוך משתמשים חד פעמיים לקבועים.

9. שיווק בשיתוף פעולה עם יוצרי תוכן

שיווק משפיע הוא סוג של שיווק המשתמש באנשים עם כמות גדולה של עוקבים במדיה החברתית כדי לפרסם את המותג שלך. במקום לשווק ישירות לקבוצה של צרכנים, אתה שם את מסר המותג שלך בידי כוכב מדיה חברתית שיפיץ את הבשורה בשבילך.

השיווק מרגיש אורגני יותר כאשר הוא נמצא בידי אדם אמיתי. משפיעים בדרך כלל גם יוצרים תוכן משלהם, ולכן פוסטים ממומנים יתאימו עם המראה והתחושה הקיימים של הדפים שלהם. יש כמה מלכודות שיש להימנע מהן. המשפיעים שתבחר אמורים להתאים לאורח החיים שהמותג שלך מעניק.

מכיוון שמשפיעים הם בני אנוש, הם עשויים לחלוק דעות שאינן תואמות את אתוס המותג שלך, מה שעלול להכתים את המוניטין של שני הצדדים. בחר בקפידה, והגדר בבירור דרכים קבילות לדבר על המוצר שלך.

אפשרויות למיתוג דיגיטלי עבור המותג שלך ברשת הן עצומות ורחבות כמעט כמו האינטרנט עצמו. חשוב להבין את האפשרויות שנפתחות בפנינו עם התקדמות הטכנולוגיה ולא לאפשר למותג שלך להישאר מאחור.