מינימליזם לעומת מקסימליזם: מה הגישה המתאימה ביותר למותג שלך?

מהו מינימליזם ומקסימליזם במיתוג? האם פחות זה באמת יותר? או שגדול, קולני ועמוס זו הדרך היחידה להתבלט, להראות ולהתקע בראשם של אנשים?

שני הקצוות של הספקטרום – מינימליזם ומקסימליזם – מכילים בתוכם את היתרונות והחסרונות הטבועים בהם, את נקודות החוזק והחולשה שלהם. וכאשר אתה מתייחס למינימליזם ומקסימליזם מעבר לעיצוב פנים, אמנות ואדריכלות ומיישם את החוקים שלהם בעיצוב גרפי ומיתוג, האלמנטים שלהם חשובים מתמיד.

אם אתה מותג מסחרי או קמעונאי, תוכל להשתמש במושגים אלה בכל האלמנטים של תהליך המיתוג שלך – כולל עיצוב האריזות שלך. 

כמו רוב העסקים הקטנים עד בינוניים, אנו מבינים שיכול להיות שיכולת עיצוב האריזה שלך לא הכי מרשימה ברשימת הכישורים שלך. אז במאמר זה, נספר לך על היופי של המינימליזם והמקסימליזם, ועל ההבדלים בין השניים. תוכלו גם ללמוד איך אריזות טובות יכולות להשפיע עבור שני סוגי העסקים – מסחריים או קמעונאים, ואם המינימום או המקסימום עובדים בשבילך ובשביל המותג שלך.

קשה לסכם את מינימליזם ומקסימליזם במשפט אחד, אבל בואו ננסה בכל מקרה!

מהו מינימליזם?

המינימליזם הוא על להיפטר מעודף. המינימליזם הוא על שימוש רק בדברים שאתה באמת צריך. מושג זה משמש הרבה באמנות, אדריכלות ועיצוב פנים.

המינימליזם נובע מרעיון שהרבה זה פחות. שמשתמשים רק בדברים החשובים ביותר ושמים אותם בתוך ״החלל״ (למשל חדר או בד), זה גורם לאלמנטים אלה להתבלט יותר. בגישה זו, לדברים האלה יש את המרחב שהם צריכים כדי לזרוח ולשחק תפקיד ראשי בסביבתם. המינימליזם לא אומר לא להשתמש בכלום, אלא להשתמש רק במה שחשוב באמת.

המינימליזם יכול להיות יותר מאשר רק עיצוב – זה אורח חיים שלם ופילוסופיה מנטלית שיכולים לעזור לך להעביר את המיקוד שלך למה שחשוב בחיים.

מינימליזם מוכר יותר מהמקבילה שלו – מקסימליזם. המינימליזם מצא את דרכו לתחומים רבים של החברה המודרנית. עם דגש על קווים נקיים, צבעים ניטרליים ומרקמים בסיסיים, זוהי דרך מאוד ורסטילית לעיצוב של דברים.

באמצעות צבעים ומרקמים ניטרליים שיכולים לעבוד כמעט בכל שילוב, כוח המינימליזם הוא אינסופי. הוא תכליתי. ניתן לראות בקלות שינויים קטנים, עדינים, והעבודה היא פשוטה יותר. אפשר גם לטעון כי המינימליזם דומה לסגנון החיים של הפאנק-רוק. כי בסופו של דבר, מדובר במרד נגד הנורמות – במקרה זה, בצרכנות.

מהו מקסימליזם?

כפי שאפשר לנחש, מינימליזם ומקסימליזם הם הפכים. הכי טוב לתאר את זה בתגובה למינימליזם – "יותר זה יותר". מקסימליזם מאפשר לצבע, לצורות ולמרקם לדבר. זה לא חייב להיות חזק או משתלט, אבל מקסימליזם בהחלט תופס את תשומת הלב שלך.

בדיוק כמו מינימליזם, גם במקסימליזם ניתן להשתמש באמנות, עיצוב פנים ואדריכלות. לעתים קרובות יותר, אנו נוטים יותר למקסימליזם. ממלאים כל חלל במשהו, אוספים דברים ומציגים אותם – זה בעצם על גבול האגרנות.

אם הייתם פעם בבית של מישהו שטייל הרבה, אתם עשויים לראות הרבה מזכרות, דברים קטנים שנאספו ומוצגים בבית. זה המקסימליזם במהותו האמיתית – הוא משתמש ב׳דברים׳ כדי לספר סיפור.

מינימליזם ומקסימליזם בעיצוב האריזות

אז איך רעיונות אלה של עיצוב מודרני עובדות באריזת המוצר? האם כל אחת מהתפיסות תעבוד עבור כל המותגים? אז, לא, לא בהכרח. כעסק קטן עד בינוני, יותר מסביר שהשקעת זמן וכסף בבניית המיתוג הנוכחי שלך. עבור דברים כמו לוגו, כרטיסי ביקור ועיצוב האתר. הדרך הטובה ביותר להבין אם מינימליזם או מקסימליזם טוב יותר עבור המותג שלך הוא להתייחס למיתוג הנוכחי שלך.

האם המיתוג הנוכחי שלך עדין, מובן ומרגיע? או שהוא נועז, מוגזם ואנרגטי?

כדי לקבוע מה עובד הכי טוב בשבילך, תבחן את מה שכבר יש לך. משם, תבסס את מה שיחמיא הכי טוב למותג שלך, לאסתטיקה שפיתחת ולטעם הלקוחות שלך.

חוק שיווק מספר 1: הכר את הלקוחות שלך. אם אתה יודע שהם נמשכים למותגים מינימליסטים (כמו איקאה או אפל), אתה יודע לאיזה כיוון ללכת.

מהי המשימה של המותג שלך?

דבר אחד חשוב שצריך לזכור הוא הצהרת המשימה של המותג שלך. תהא אשר תהיה, האם היא משקפת השקפה מינימליסטית או מקסימליסטית?

מותגים רבים הנוטלים אחריות חברתית, כגון היותם אורגניים, שמקורם בר קיימא וכו׳ נוטים יותר לעבר גישה מינימליסטית. בצד השני של המטבע, יש לנו מותגים רועשים, כיפיים או מכוונים לילדים. אריזות ממתקים וצעצועים, למשל, הן בדרך כלל צבעוניות, בהירות, ומשתמשות בטקסטורות שונות ובאנרגיות כדי להתבלט.

האם מינימליזם ומקסימליזם כאן כדי להישאר?

אם אתה עסק קטן עד בינוני שרוצה להתאים את עצמו לטרנדים הנוכחיים, כדאי לך לקפוץ על טרנד המינימום או טרנד המקסימום. למה?

  • המינימליזם היא מגמה שנשארת עדכנית כבר כמעט עשור – היא מחזיקה מעמד
  • מקסימליזם באופן טבעי מחמיא למותג קולני, מותג שצועק אני כאן
  • בשתי הגישות, אם מבוצעות היטב, ניתן להשתמש כדי לצמצם את הרעש של המתחרים שלך
  • עם זאת, אתה עשוי להצטרך לקבל החלטות קשות. זה לא רק עניין של בחירת מינימליזם או מקסימליזם ולגשת אל המלאכה. אתה צריך לשקול אפשרויות מיתוג שונות כדי להחליט מה הכי טוב בשבילך.

אם המותג שלך רוצה לאמץ נראות "מודרנית", אתה עשוי להבין כי הגישה המינימליסטית הכי טובה בשבילך. האווירה ה"מודרנית" מתבטאת בקווים ישרים ונקיים, בצבעים ניטרליים וברוב המקרים שטח ריק.

כל מיתוג השואף לעורר רגשות של פאר, יוקרה ושפע ירגיש כי השימוש במקסימליזם הרבה יותר מתאים לצרכים שלהם. פונטים מורכבים, קווים מפורטים ושימושים של צבעים מתנגשים מדי פעם, והצופה מרגיש תחושה של פאר ויוקרה.

מינימליזם לעומת מקסימליזם במקרים ספציפיים

התמקדות על מיתוג מינימלי או מקסימלי עבור אירועים ספציפיים או חגים באמת יכול לבדל אותך מהמתחרים שלך. למשל, עונת החגים. באמצעות אריזות נושא עבור כל חג, אתה חוסך מהלקוחות שלך את הטרחה של עטיפת מתנה.

חגים הם עיתוי טוב להשתמש בקונספט המקסימלי. זוהי חגיגה שבדרך כלל כרוכה בהמון אוכל ומתנות. אלה אירועים שמבוססים על דברים – כמו מקסימליזם.
אבל האם יש דבר כזה חג מינימליסטי? יש.

לכל חג יש כמה מרכיבי מיתוג משלו. למשל, חנוכיות וסופגניות בחנוכה. על ידי שימוש בצורות פשוטות (אך מדויקות), אפשר ליצור מיתוג מינימליסטי באווירת החג לכל המשפחה.
פורים הוא בדרך כלל חג מוגזם יותר הנוטה למושג מקסימליזם. אירוע אישי כמו יום נישואין וכדומה, עשוי להיטיב עם אלמנטים מינימליסטים.

למה? כי אלמנטים אלו הרבה יותר אישיים ואינטימיים. דברים מינימליסטיים קטנים יכולים לעבוד גם עבור אדם מקסימליסטי. אבל זה מאוד קשה לגרום לזה לעבוד בכיוון ההפוך!

מצא את הסגנון שמתאים לך

מינימליזם ומקסימליזם – מה מתאים לך? וחשוב יותר, איזה סגנון מתאים למותג שלך, למוצר או לעסק שלך?

זכור, אין גבולות ברורים של מה הם שני המושגים האלה ומה הם לא. אם אתה מעדיף להשתמש בצבעים חיים ובולטים לצד פונט פשוט בכתב יד, עשה זאת. תמיד כדאי לשבור את כללי העיצוב! אתה זה שצריך להבין מה עובד הכי טוב עבור מה שאתה צריך. והדרך הטובה ביותר למצוא תשובה לשאלת המינימליזם לעומת המקסימליזם? פשוט לצאת החוצה, להכיר יותר טוב את הסגנון שלך ואת הלקוחות שלך, ולשחק עם סגנונות עיצוביים עד שתמצא את האחד המייצג באופן מושלם את המותג שלך. לקריאה נוספת בנושא כוח החיבור הרגשי למותג לחץ כאן.

בהצלחה!