מותג או מיתוג? – דעה

מהו מותג? ואיך מבינים את ההבדל בין מיתוג למותג? ההגדרות מאוד חשובות לשם המשך יצירת תהליך מיתוג מדויק וטוב לחברה. המותג שלך הוא … אתה. המותג שלך נובע מהליבה של הארגון שלך, מה הוא עושה ומה הערכים שלו.

כדי להבין את ההבדל בין מיתוג למותג נתחיל מהבנה מה המותג שלך כולל:

את המטרה שלך, המשימה שלך
את ההיסטוריה והסיפור שלך
את ה״למה״ שלך – ״למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים״
וכמובן, את המוצרים והשירותים שאתה מספק.

מותג טוב מתחיל מבפנים, מהמטרות שלך והשאיפות שלך.

סטארט-אפ הוא מותג לפני ההשקה – קוקה קולה יצרה משקה מוגז הרבה לפני שהוא הפך להיות "מותג". מבחינה משפטית, מותג הוא סימן מסחרי או שם מסחרי. ויחד עם זאת, ארגון מצליח מתקשר את המותג שלהם בשלב מוקדם ולעיתים קרובות.

באמצעות תהליך מיתוג אסטרטגי, תהליך מיתוג מחושב והבנה טובה של איך בונים מיתוג. מיתוג מוצלח הוא כלי שיווק ותקשורת.

יותר מאשר שם או לוגו, מותג נגזר ממהות המותג שלך. מיתוג העסק שלך הוא כלי שיווקי, כלי שעושה הכל כדי לתקשר – בתמונות ובמילים – על מה אתה מדבר ומה העסק שלך עושה.

ההבדל בין תהליך מיתוג למותג הוא שתהליך מיתוג בונה את המותג לפי ערכים, קהל יעד ומחקר שביצענו.

תהליך מיתוג יעיל מסייע באופן אורגני ובאופן אותנטי להעביר לצופים את התשובות לשאלות גדולות וחשובות עבור העסק או הארגון שלך:

למה לקוחות או עובדים פוטנציאליים או כל קהל אחר יבטחו בך?
למה הם צריכים את היתרונות של מה שיש לך להציע?
למה הם צריכים לקנות את הסחורה או השירותים שאתה מוכר?
למה הם צריכים להזדהות ולתמוך במשימה שלך?

מיתוג חברה כרוך במומחיות לאסטרטגיה, סיפור ועיצוב.

בעוד שאתה יכול לענות על רוב השאלות על הארגון שלך ולמנות את היתרונות בעבודה איתך, לתקשר את הדברים האלה ביעילות ובאפקטיביות דורש:
אסטרטגיה – כדי לעזור לך למצוא את הצעת הערך הייחודית שלך.
סיפור – כדי להגיע אל הרעיונות הליבה והמסרים אשר באופן תמציתי ובבירור יפעילו את קהל היעד שאתה מנסה להגיע אליו.
עיצוב – כדי לתרגם את כל הצעת הערך שלך ואת הסיפור הייחודי לשפת זהות חזותית מלוכדת – לוגו, לוח צבעים, פונט וכו '- שמייצרת באופן מיידי את מה שאתה רוצה להעביר.
תהליך מיתוג טוב דורש אסטרטגיה, סיפור ועיצוב. לכולם יש מערכות משלהם של עקרונות ושיטות עבודה מומלצות – לא מומלץ לחובבנים.

גם מיתוג מחדש הוא מיתוג הזמנים משתנים, העסקים מתפתחים – ואחרי כמה שנים הטרנדים בעיצוב מתחלפים והעיצוב יכול להיות ״עייף״.

מיתוג מחדש – או ביצוע "רענון מותג" – יכול לעזור להביא את הרוח הנוכחית – ואת קהל חדש – לעסק שלך.
מיתוג העסק שלך לוקח השקעה – אבל המאמץ ישתלם – והוא יכול לעזור לתמוך בארגון שלך בדרכים מפתיעות.