מה ההבדל בין, מיתוג, מותג וזהות מותג?

ליצירת תמונה חיובית ועקבית של העסק בראש הלקוח יש ערך רב. על ידי יצירת תמונה מוכרת, מהימנה ועקבית של החברה שלך, תוכל לזכות בתשומת הלב ובנאמנות של קהל היעד. התמונה הזו היא בדיוק מה שיגרום ללקוח להישאר ולא לעבור למתחרים. כדי לבנות מותג טוב, חשוב להבין את ההבדל בין מותג, מיתוג וזהות מותג.

בקיצור, המותג הוא גורם המפתח להצלחה שלך.

עכשיו, כאשר רוב האנשים חושבים על המותג, הם חושבים על הלוגו. הלוגו הוא אכן אלמנט מפתח במותג, ובדרך כלל הסמל החזותי שמוזהה באופן המיידי ביותר עם החברה, יש הרבה יותר במותג מאשר רק לוגו. ונחזור לכותרת.

מיתוג, מותג וזהות מותג

מותג: איך אנשים תופסים את החברה שלך.

מיתוג: הפעולות שאתה מבצע כדי לבנות תמונה מסוימת של החברה שלך.

זהות המותג: אוסף רכיבי מותג מוחשיים המתנקזים ליצירת תדמית המותג.

אז מהו מותג?

המותג הוא סדרה של אבחנות ייחודיות, רעיונות ורגשות שיש לאנשים על החברה שלך, שמבדיל אותה מחברות אחרות. בעיקרון, המותג שלך הוא מה הלקוחות שלך חושבים עליך.

אז מהו מיתוג?

אמרנו קודם שמותג זה איך אנשים תופסים את החברה שלך, כלומר בפועל, הלקוח עצמו מחליט איך נתפס המותג שלך. יחד עם זאת, לך כבעל עסק יש דרכים שאתה יכול להפעיל כדי לעצב ולהשפיע על ההחלטה הזו אצל הלקוח. זה מיתוג.

תהליך מיתוג הוא פעולה אקטיבית של עיצוב התפיסה של הצרכן על החברה שלך. כל הצעדים בהם החברה נוקטת על מנת לבנות מודעות ומוניטין סביב העסק והמוצרים או השירותים שהיא מציעה. גם עם השקעה גדולה במיתוג, לא כל הערכים שהחברה שלך תרצה לשדר ללקוחות יעברו במלואם, אך ככל שהם יהיו יותר מכוונים ומגוונים – כך גדל הסיכוי להצלחה.

כשמחליטים להשקיע מבחינה מיתוגית, צריך לחשוב מהי התפיסה של החברה, שבעזרתה אתה רוצה להרשים את הלקוחות שלך? מהי המטרה של המותג שלך? תהיה אמיתי ובאמת תחשוב מה התשובה לשאלות האלה. אסטרטגיה כזו אמורה לעזור לך למקסם את החלטות המיתוג שלך ולייצר תמונה חיובית של המותג. להרחבה בנושא זהות תאגידית ברורה למותג ניתן לקרוא בכתבה כיצד לבנות מיתוג וזהות תאגידית חזקה.

ומהי זהות המותג?

דרך תהליך המיתוג שתיארנו קודם, ניתן לבנות את זהות המותג. הלוגו, הצבעים, הסיפור מאחורי המותג – כולם תורמים ליצירת זהות המותג שלך. ככל שהעיצוב והגישה שלך יותר ייחודית ומובחנת, וניתן להבדיל אותה מאחרים, עולה הסבירות שזהות המותג שלך תציג מותג מובחן ומוערך.

לסיכום, כאשר אתה ניגש לתהליך המיתוג, על מנת להעביר תכנים וערכים על החברה ולייצר את זהות המותג שלך, אתה צריך לחשוב שכל אלמנט וכל שלב בתהליך נוצר במטרה להעביר מסר מסויים ללקוח שלך – שבתורו יחליט, בעצם, מהו המותג. תמונה חיובית שמוצגת בראש הלקוח בהקשר למותג.