מדוע חשוב לשאול 'האם אכפת מהמותג?'

יצרת תהליך אסטרטגי חדש ומסודר למותג שלך. יצרת ספר מותג מדויק – החל מפונטים, צבעים בחירת ערכים מדויקים למותג. הכל מוכן.אבל האם זה יצליח?. זו השאלה שבמוחכם. למרות כל התכנון, כל המחקר וכל ההתאמה האסטרטגית לתכנית העסקית של המותג שלכם. האם אחרי כל העבודה המקדימה המותג יצא לשוק והכל ילך כמתוכנן?.

אסטרטגית המותג נוצרה כדי לשכנע את הצרכן לקנות את המוצרים שלך. אסטרטגיית מיתוג לחברות מגדירה איך לעצב את נקודת המפגש בין הלקוח למוצרים. כל זאת מנקודת מבט של הלקוח. כל זאת על פי מחקר והבנת קהל היעד. מחקר ערכי המותג העתידי.

חשוב ליצור תהליך אסטרטגי מדויק לצורך יצירת תהליך מיתוג מדויק. אסטרטגית מותג ממלאת תפקיד חשוב בתהליך יצירת קשרים על הלקוחות הפוטנציאליים. לקריאה נוספת בנושא אסטרטגיות מיתוג לחיזוק מיקומך בשוק לחץ כאן.

קשרים אלה דורשים מרכיב אחד נוסף שהוא המרכיב הסודי. מרכיב שאומר אנשים אשר להם אכפת מהמותג.

מי זה אותם האנשים אשר להם אכפת מהמותג- מי זה ״הם״?

"הם" משמעותו כולם. "הם" הם צוות הניהול שלך, העובדים שלך. "הם" הם הלקוחות שלך, הספקים שלך, ואפילו המתחרים שלך. והכי חשוב, "הם" זה אתה.

אם אתה רוצה ליצור מותג חזק אתה צריך לחשוב היטב מה יש בו. מה הופך אותו למיוחד ובולט.

למה לעובדים שלך צריך להיות אכפת?. למה הלקוחות שלך צריכים להתעניין בו?. למה לך צריך להיות חשוב המותג?. 

האם לעובדים אכפת?

למותג שלך לא יכול להיות קהל לקוחות מאושרים ואכפתיים בלי עובדים מאושרים ואכפתיים. זאת לפחות לא לטווח הארוך. כאשר לעובדים אכפת הם מצפים לבוא לעבודה. הם רוצים להשקיע ולקחת חלק. הם כל הזמן מדברים על העבודה שלהם. מדברים על עמיתיהם לעבודה, על הלקוחות שלהם. זהותם אינה מוגבלת למה שמכתיבים חייהם האישיים.

לקוחות

מושג המיתוג תמיד היה חלק עוצמתי לשם שמירה על קשר בין לקוחות והמותג. כבני אדם, לכולנו יש רכיבים אנליטיים וגם רגשיים בתודעה שלנו. שניהם חשובים לא פחות. שניהם סייעו היסטורית להישרדותם והתפתחותם של המין שלנו.

הקשר של המותג עם לקוחותיו הוא פונה לצד הרגשי של תהליך קבלת ההחלטות. יוצר חיבור ואכפתיות אמיתית כלפי המותג.

כל השאר

הרבה אנשים אחרים שאינם מעסיקים, עובדים או לקוחות דואגים למותגים מסיבות שונות ומגוונות.

האנשים בוול סטריט, למשל, עוקבים מקרוב אחר מותגים. זאת כדי לשים לב לנושא הרווחיות לטווח הארוך. אין זה מפתיע, ואין בזה שום דבר רע. חשוב לשים לב לתקשורת, מומחי התעשייה, הבלוגרים והממשלות.

כמה העולם דואג למותג – או כמה לא – עוזר להביא לנו סדר ומבנה.

האם לי אכפת מהמותג?

אכפתיות היא פעילות רגשית שקשה לזייף, אם לא בלתי אפשרי. פעולה זו דורשת הרבה אנרגיה.

כשאנחנו חושבים על המותג שלנו, העובדים והלקוחות שלנו, חשוב שלא נשכח את עצמנו בתוך כל התהליך.

האם באמת אכפת לנו מהמותג?. האם נשאבנו לתהליך?. שאלה גדולה וחשוב לקחת בחשבון.

כאשר מיישמים אסטרטגיות מותג, עלינו לחשוב על יצירת תחושת אכפתיות. אחרת, ייתכן שנשאר רק עם תהליך עיצובי. אבל עם מותג שלאף אחד לא באמת אכפת ממנו.