לספר את סיפור המותג שלך

האם אי פעם אתה מרגיש שאתה רואה את אותו תוכן שוב ושוב ברשת? כיום, לפי סטטיסטיקה, 96% מהעסקים משתמשים במדיה חברתית, והשוק הדיגיטלי רווי ותחרותי מאי פעם. זו כבר לא שאלה של האם העסק שלך אמור להיות באינסטגרם, אלא איך אתה גורם למותג שלך לבלוט מכל השאר? בעולם הדיגיטלי החדש הזה, אתם עשויים לתהות האם יש דרכים יעילות לגרום למותג שלכם להתבלט מהחבילה. אז כן, יש כאלה! באפשרותך לספר את סיפור המותג שלך!

מהו המפתח?

המפתח לבניית מיתוג משכנע הוא הסיפור. עליך לשאול את עצמך, "מה ה'למה' מאחורי מה שהחברה שלי עושה?" "הסיבה" היא הכוח המניע את היציבות והמשכיות של מיתוג החברה שלך – כמו יסודות של בית. אמנם הצעות מוצרים וטקטיקות שיווק עשויות להשתנות, אך הבסיס נותר זהה. מותגים שיכולים לזהות את ה"סיבה" שלהם ולהשתמש בה כנושא מרכזי בפרסומים שלהם, יצליחו לחדור לשוק באופן יותר בולט ונכון. החברה שלי, תמיד שומרת על אופי וויזוליציית המותג בכל מה שאנחנו עושים.

בכל פעם שאתה רואה תוכן קריאייטיבי, אתה מייד תדע שהוא שלנו. איך? מכיוון שלמרות שאנו משנים מספיק את המסר שלנו בכדי להתאים לכל מדיום/פלטפורמה, אנו שוקדים להישאר עקביים – ולכן ניתן לזהות אותנו – בכל המדיות. בין אם מדובר במודעה, פוסט במדיה החברתית, תוכן בדף נחיתה, או המוצר שלנו עצמו, המסר תמיד מגלם את המותג שלנו ומעצים את השיחה סביבו.

זהות המותג שלנו

שיווק חזותי הוא מה שאנו מלמדים אחרים בתור מעצבים, ולכן אנו מחויבים להוכיח כי הבסיס שלו, הוא למעשה זהות המותג שלנו. על ידי אריגת חוט חזותי בכל העברת המסרים שלנו, פיתחנו מעקב נאמן ויכולת עקבית מעוררת הערצה. אנשים יכולים לראות את עצמם דרכנו – וזה בונה אמון ויוצר סקרנות. אז איך תספר את סיפור המותג שלך?

1. צור חוויות

בתור בעל עסק, חשוב לזכור כי לקוחות מחפשים חוויות. בעולם שכבר הכל זמין וגם אפשר לרכוש מה שרוצים באינטרנט מבלי לצאת מהבית, חשוב לזכור כי החוויה היא משמעותית במובן של הצלחת העסק שלך. קח לדוגמא את רדבול – מותג שכמעט כל התוכן הפרסומי שלו מושתת על חווית. החוויה מספרת את הסיפור, וזה עובד – בא לך לשתות רדבול כי אתה מדמיין את עצמך בתור אדם בעל יכולות לא אנושיות! אז נכון, לא לכל בעל עסק יש תקציב לבנג׳י או לפוצץ מישהו דרך תותח, אבל בטוח שתוכל למצוא דרכים יצירתיות להעביר את מיתוג החברה שלך והסיפור שלה דרך חוויה.

2. כלול את הקהל שלך

בין אם אתה מוכר נעלי ספורט או תוכנה, שילוב לקוחות במשימה יניע נאמנות למותג לטווח הארוך. כאשר לקוחות חשים תשוקה לסיפור המותג שלך, סביר להניח שהם ישארו איתך. קח לדוגמא את tentree, חברת ההלבשה הסביבתית ששותלת 10 עצים לכל פריט שנרכש. המשימה שלה היא "להפוך למותג הפרוגרסיבי ביותר בעולם," ואינסטגרם ממלאת תפקיד מפתח בהעברת ערכי הליבה שלה ובשיתוף סיפור המותג שלה. החברה עובדת עם צוות שגרירי מותגים וסומכת רבות על תוכן שנוצר על ידי משתמשים בכדי להציג אורח חיים המוקדש לחיק הטבע וההשפעה החברתית. נכון להיום, החברה נטעה למעלה מ- 17,590,000 עצים.

באמצעות מודל זה יצרה החברה מחזור וירטואוזי: התמונות שלה מעודדות משתמשים לרכוש לבוש, מה שמביא לנטיעות של עצים נוספים – ועוד תמונות של המשתמשים לובשים את הבגדים, וכן הלאה, וכך למעשה ניתן להמשיך למלא את עמוד האינטסגרם של החברה. על ידי מכירת תנועה/רעיון/סיפור, ולא מוצר, חברת tentree בנתה עסק מצליח שתלוי בלקוחות ובכוח של הסיפור החזותי שלה להישאר רווחית.

3. היה מודע לפרטיות ודע להשתמש בה בחוכמה

זהו מלכוד 22: כיום, מותגים כבר קצת חוששים להדהים את הלקוחות בתוכן שנועד להם אישית, הם לא רוצים להכעיס אותם על ידי פגיעה בפרטיותם. זה יוצר הזדמנות להתבלט על ידי הקמת המותג שלך כמודע לפרטיות הלקוחות שלך. לצרכנים שמכוונים אליהם פרסומות אישיות בזמן שהם מחפשים איפור או ציוד לניקוי שיניים, סביר שלא יהיה כל כך אכפת ואולי אפילו יקל עליהם, אך הם אינם רגועים כשמדובר בפרטים רפואיים או אירועי חיים גדולים. קמפיין סוף השנה של Spotify הוא דוגמה נהדרת לשימוש בנתונים המשתמשים בצורה חכמה. הפיצ'ר שלהם סיפק ללקוחות פלייליסטים בהתאמה אישית מלאה על סמך הרגלי ההאזנה שלהם. הקמפיין לא רק גורם למשתמשים להרגיש מוערכים על ידי Spotify, אלא שהוא גם מסייע להחזיר את המשתמשים לפלטפורמה על ידי הצגת כמה דקות הם בילו בהאזנה למוזיקה בשנה שעברה.

התגובות לפיצ׳ר היו חיוביות מאוד, וכמובן שגם המשתמשים חולקים את התוצאות המותאמות אישית שלהם בכל ערוצי המדיה החברתית, מה שגרם לספוטיפיי אפילו לשגשג עוד יותר. אם אתה אכן מחליט להשתמש בנתוני הלקוח שלך כדי להבין בידיוק מה הוא מחפש – וודא שאתה מתייחס אליו בצורה דיסקרטית כמו לנתונים של החברה שלך. אם אתה רוצה להדגיש את הצרכים של המשתמשים כחלק מסיפור המותג שלך, הקפד להציע ללקוחות משהו בתמורה. זכור, עליך להיות רגיש וחכם עם המידע האישי של המשתמשים כאשר אתה מפתח את מיתוג החברה שלך.

בהצלחה!