כיצד לעצב מיתוג מסחרי עבור העסק שלך

כשמדובר בבניית עסק, יש המון מונחים שתשמע מסביבך – ״ערך מבדיל״, ״זכירות המותג״ ועוד ועוד ועוד. אבל יש מונח אחד שלא ממש מקבל את תשומת הלב הראויה לו, הוא הסבא של כולם – וזה העיצוב המסחרי.

כאשר אנו אומרים "עיצוב מסחרי", אנחנו מדברים על יותר מעיצוב גרפי מסורתי; זה מונח המשמש לתיאור שני דברים חשובים במיתוג עסקי –  האסטרטגיה (הדרך בה תשמש במיתוג שלך) ואת העיצוב (זהות המותג שלך) כל זה לצד הזהות הארגונית-מסחרית שלך. זו השפה שאתה יוצר (למשל הלוגו שלך) וההיגיון מאחורי הסיבות שאתה מעצב אותם בצורה מסוימת. זה גם מי אתה עבור הלקוח שלך וגם הדרך בה אתה מעביר את זה. בקיצור – זה ממש חשוב.

אבל איך בדיוק אתם מגיעים למיתוג המסחרי? מהם המרכיבים העיקריים? איך ליצור עיצוב מסחרי שגורם לך לבלוט מעל המתחרים שלך ולהפוך את הלקוחות האידיאליים שלך למעריצים שרופים או ״מאמינים אדוקים״ במותג שלך?

אם אתה רוצה לדעת את התשובות, המשך לקרוא.

למה העיצוב המסחרי חשוב?
לפני שאנחנו מתחילים לבנות את העיצוב, בואו נבין למה זה כל כך חשוב.

זה ה-DNA של המותג שלך

המותג שלך מורכב מאסטרטגיית המיתוג שלך ותוצרי העיצוב שלך – או, במילים אחרות, המיתוג המסחרי שלך. איך אתה בוחר לגשת למיתוג שלך, בעצם יוצר את ה-DNA של החברה שלך; הוא מגדיר מי אתה, מה אתה עושה, ולמה אתה עושה את זה – וזה די חשוב, לא?

זה מביא אותך מהמקום שבו אתה נמצא למקום שבו אתה רוצה להיות

המיתוג המסחרי שלך הוא כמו דף הוראות של בניית המותג שלך מהיסוד. זה מתאר מי אתה, איפה אתה, ולאן אתה רוצה ללכת. אם אתה חושב על החברה שלך בתור ספינה, אז המיתוג המסחרי שלך הוא הקפטן; הוא מנווט את כל ההחלטות שלך, ומתכנן איך לעצב את זה.

זה מכוון את כולם לגבי החזון ומגדיר אותו בבירור

כאשר אתה מתאר בבירור את המיתוג המסחרי שלך (הן מבחינה אסטרטגית והן מבחינה עיצובית) כולם מבינים – וזה מבטיח שמה שאתה מוציא לעולם, בין אם מדובר במוצר חדש או במסע פרסום, יבוא בהלימה עם מי אתה כמותג.

מדריך צעד אחר צעד למיתוג מסחרי
בסדר, אז עכשיו שהבנו למה מיתוג מסחרי הוא כל כך חשוב, בואו נבדוק איך בדיוק לגרום לזה לקרות. הנה מדריך צעד אחר צעד שלך לבניית המיתוג המסחרי שלך מההתחלה:

הגדרת המותג שלך
קודם כל – לפני שאתה מתחיל לבנות את המיתוג המסחרי שלך, אתה צריך להגדיר מי אתה כמותג.

אם אתה לא יודע מי אתה כמותג, זה הולך להיות כמעט בלתי אפשרי לפתח את המיתוג המסחרי. אתה צריך להגדיר מי אתה, וכך אתה יכול להיות בטוח שהמיתוג והעיצוב המסחרי שלך הולך יד ביד עם המותג שלך.

לפני שתתחיל לצלול לאסטרטגיה וההיבטים העיצוביים של בניית מיתוג, אתה צריך להיות ברור:

מי אתה כחברה
מה אתה מייצג (המשימה שלך והערכים)
מה עושה אותך שונה מהמתחרים שלך (ומה גורם ללקוחות שלך לעבוד איתך)

ברגע שיש לך את המרכיבים העיקריים של המותג שלך בבסיס, אתה יכול להתחיל לבנות את האסטרטגיה שלך ולעצב סביבם, ואז המיתוג המסחרי שלך נולד.

רק התחלת ואתה לא ממש בטוח איך להגדיר את המותג שלך? לא לדאוג! זה רק אומר שזה הזמן לעשות קצת חשבון נפש.
אם אתה מתקשה להגדיר את המותג שלך, שאל את עצמך שאלות כגון:
מה עושה החברה שלנו יותר טוב מכל אחד אחר?
מהי המחמאה הטובה ביותר שקיבלנו מלקוח?
למה שמישהו ירצה לעבוד כאן?
מה אנחנו רוצים לעשות טוב בעולם?
אם הייתי יכול לתאר את המותג שלנו בשלוש מילים, מה הם היו?
אם המותג שלנו היה אדם, מי זה יהיה?

שאל את עצמך כאלה שאלות ותצא עם תובנות של מי אתה כמותג, וזה יכול לעזור לך לפני שתתקדם בבניית המיתוג המסחרי שלך. אז איך לבנות זהות עבור העסק שלך?

הצד האסטרטגי
כאמור, ישנם שני מרכיבים עיקריים של החברה: עיצוב האסטרטגיה ועיצוב המותג.

אנחנו מתחילים עם האסטרטגיה כי זה מניח את היסודות לתהליך העיצוב; ברגע שיש לך את האסטרטגיה שלך, אתה יכול להשתמש בה כדי להניע את עיצוב המותג שלך.

מיתוג
כאשר אנו אומרים מיתוג, אנחנו מדברים על אסטרטגיה שיווקית שפעילה בעיצוב המותג שלך. המיתוג שלך הוא התבנית של איך המותג שלך נתפס בשוק, וזה משחק תפקיד חשוב בקביעת עיצוב התוצרים שאתה צריך, איך הם צריכים להיראות, ו(כמובן) מה אתה הולך לעשות איתם.

ועכשיו, אחרי שכיסינו את הצד האסטרטגי של הדברים, בואו נעבור לעיצוב המותג.
הנה הכלים שתצטרך  כדי לגרום למיתוג המסחרי שלך להיות מוחשי עבור עצמך, הצוות שלך, ואת הלקוחות שלך:

פלטת צבעים

הדבר הראשון שאתה רוצה לבחור זה הצבעים שלך. לאנשים יש קשר חזק עם צבע, ואתה יכול להשתמש בזה לטובתך. הצבעים שתבחר יהיו חלק מרכזי באיך המותג שלך נתפס בשוק, אז כדי לוודא שאתה בוחר נכון.

יש מדע שלם המוקדש לשימוש בצבע כדי להשפיע על אנשים (המכונה בפשטות פסיכולוגיית צבע), אבל בנתיים הנה סקירה מהירה של צבעים שונים וכיצד ניתן להשתמש בהם כדי לתמוך בזהות המותג שלך:

אדום: רוצה תחושה רועשת, צעירה ומרגשת? תבחר אדום, צבע של תשוקה והתרגשות.
כתום: כתום הוא עוד צבע מרגש, אבל יש לו תחושה ידידותית, יותר שובבה. הוא גם לא נפוץ כמו אדום, אז זה יותר מושך את העין.
צהוב: צבע של אור השמש – מתקשר עם אושר. אם אתה מחפש מותג שמח, נגיש, וכיפי, צהוב הוא בחירה מצוינת.
ירוק: כאשר אנשים רואים ירוק, הם בדרך כלל חושבים על שני דברים – טבע או כסף. אם המותג שלך קשור בדרך כלשהי לאחד משני הדברים האלה, שימוש בירוק זו הבחירה הטבעית.
כחול: כחול הוא הצבע המושך ביותר על פני כדור הארץ, אז אם אתה רוצה קהל רחב, זה ההימור הבטוח ביותר שלך. כחול מתקשר גם ליציבות ואמינות, אז אם אתה מנסה לבסס אמון עם הקהל שלך, כחול יכול לעזור לך להגיע לשם.
סגול: סגול, צבע של משפחת המלוכה, הוא בחירה טובה אם אתה רוצה שהמותג שלך יתפס כמפואר.
ורוד: ורוד הוא צבע המשויך באופן מסורתי עם נשיות, כך שאם אתה מעוניין בקהל יעד גברי, זה פחות יעבוד עם הצבע הזה.
חום: חום הוא לא צבע שמתשתמים בו הרבה בעולם המיתוג… אבל זה יכול להיות דבר טוב! להיות שונה יכול לעזור לך להתבלט. חום הוא גם בחירה טובה אם אתה רוצה להיות מחוספס או גברי.
שחור: שחור הוא הכל. מעמד גבוה ותחכום. אם אתה רוצה להרגיש אלגנטי ומודרני, שחור הוא בחירה מצוינת.

לוגו
לאחר שתרגיש בנוח בצבע שלך, הגיע הזמן לעצב את התוצר החשוב ביותר של עיצוב המותג שלך – הלוגו שלך.

הלוגו שלך הוא הפנים של החברה שלך. זהו תוצר העיצוב שאנשים יקשרו עם המותג שלך הכי הרבה, לכן חשוב שזה יהיה ייצוג מדויק של מי אתה ואיך אתה רוצה להיות נתפס בשוק.

הלוגו שלך צריך להיות:
ברור. לתקשר מי אתה כמותג;
להיות פשוט ונעים בעין;
לעמוד במבחן הזמן (הדבר האחרון שאתה רוצה זה להיות טרנדי לעונה אחת);
הגיוני עבור העסק שלך והתעשייה;
בעל השפעה אמיתית על הלקוחות שלך.
הקדש זמן ומאמץ לפיתוח לוגו שמרגיש מחובר למותג שלך.

סיכום הדברים,

מיתוג מסחרי הוא אחד המושגים החשובים ביותר בעולם העסקים – ועכשיו אתה יודע מה זה ואיך לבנות אותו, אתה בדרך הנכונה לבנות מיתוג מסחרי שלא רק מרגיש נכון למותג שלך, הוא גם משפיע על הקהל שלך.

2019-01-13T10:40:47+00:00