כיצד לבנות מיתוג וזהות תאגידית חזקה

נגיד שאתה יזם מתחיל, פתאום המונחים זהות תאגידית ומיתוג נשמעים קצת מרתיעים. בכלל המילה מיתוג נשמעה ענקית, מה זה למתג? ולמה מיתוג? אבל אל תתנו למילה מיתוג להרתיע אתכם. נתחיל עם מה שחשוב מאוד, וזה שמיתוג מתחיל באיך החברה שלך נתפסת על ידי העולם החיצון ולפתח זהות עם כוונות ומיקוד לקהלים אליהם אתם פונים

אבל איך הופכים למותג, ומה הוא תהליך מיתוג, מהי זהות תאגידית? האם זה אותו דבר כמו עיצוב גרפי לארגון? ואיך אתה יוצר זהות תאגידית חזקה שמגדירה את העסק שלך להצלחה? המשך לקרוא כדי לגלות.

מהי זהות תאגידית?

כאשר אתה שומע מיתוג, 'זהות תאגידית', אתה בטח חושב על לוגו, שלט לעסק, ניירת מכתבים, וכרטיסי ביקורוזה בהחלט חלק ממנה. הביטוי של המיתוג הארגוני שלך הוא כל הדברים האלה שאתה רגיל בדרך כלל לשייך לזהות החזותית של החברה. כולל לוגו, צבעים וגופנים, ניירת, פליירים, דפי מוצר, פולדרים, עיצוב אתר, מדיה חברתית וכל הנראות האפשרית או במילים אחרות בכל מקום שהמיתוג מופיע. לא פחות חשוב, זה גם העיצוב במרחב שלך, הארגון, הסביבה ,המשרד שלך, או המסעדה. מדים של העובדים זה סופר חשוב, בקיצור, זה כל העיצוב הגרפי העוטף את החברה שלך מכוניות ומשאיות (אם יש לך!). אבל אם תחשוב לעומק מיתוג טוב וזהות היא בדיוק גם אילך שאתה המנהל והבעלים של החברה נראה

זהות תאגידית ומיתוג היא יותר מאשר רק עיצוב ״יפה״  או כאריזת מיתוג; זה מי שאתה כחברה או כישות. אז זה כולל את אלה אלמנטים המשרתים את המיתוג: מוצרי עיצוב ארגוניים מצד אחד, אבל גם את התרבות שלך, את הערכים ואת התקשורת הפנימית והחיצונית של המותג שלך.

זהות תאגידית שונה גם מזהות המותג. חשבו על חברה רב לאומית כמו Procter & Gamble: לחברה יש זהות תאגידית אחתלוגו אחד, קבוצה אחת של ערכים ותרבות חברה. ואז יש לה מאות מותגים שמתחת למטרייה הארגוניתג'ילט, פמפרס, פנטןכל אחד עם זהות שונה למותג אחר

אפילו יזם או חברה קטנה יותר עם רק מותג אחד (לעת עתה) עדיין יכולה לעשות הבחנה בין המותג הפונה ללקוח לבין הזהות התאגידית הכוללת.

חשיבות הזהות

בין אם אתה יודע את זה או לא, יש לך כבר זהות תאגידית, בדיוק כמו שיש לך פנים, אז בפועל יש את תמונת המותג שלך, אם אתה מנהל את זה באופן פעיל או לא. זה רק עניין של אם אתה רוצה שזה יישאר, או יזכר. הסיכוי שזה יזכר עם לוגו גבוהה יותר ללא לוגו, בנוסף שפה חזותית היא זו שמייצרת שפה למותג שלך. בדיוק כמו שמנהלים דו שיח בין אנשים השפה שאדם לאדם מדבר יוצר את אריזת המיתוג. לקריאה נוספת בנושא מציאת קול המותג לחץ כאן.

בתהליך מיתוג חשוב גם לשקול את שני הצדדים של זהות תאגידית: העיצוב שלך או כמו שמה שקוראים לזה ״שפת מותג״, כן, אבל גם את התרבות והאישיות. אתה יכול לחשוב שכל המיתוג הזה גדול מדי ומיותר עבור סטארטאפ קטן כמו שלךזה אולי נראה טיפשי לדבר על 'תרבות' כאשר זה רק אתה המייסדאבל זה הרבה יותר יעיל (וקל יותר) למתג מיתוג נכון ממש מההתחלה מאשר לתקן את הדברים מאוחר יותר.

מהם המרכיבים של זהות תאגידית?

תרבות ואישיותהזהות הארגונית שלך היא יותר מאשר רק עיצוב: זה מי שאתה ומי שאתה זה כל המיתוג הנכסף שאנו שואפים אליוזה כל מה שאתה מייצג, פנימה והחוצה. זה כולל את החזון שלך ואת המטרה, הערכים, התרבות וההתנהגות שלך ערכי החברה ותרבותה חיוניים בעיצוב הזהות הארגונית ובניית המיתוג שלך.

גוגל למשל מבטא את התרבות הארגונית כמקום פיסי. כיפי, חדשני וחוויתי לעבוד בו, וזאת בצורה הטובה ביותר. תרבותה של החברה מגולמת בהתנהגותה (זו לא חברה ריקה, זה אתה!), במדיניות שלה, בנהלים שלה ובכל אחד מעובדיה.

עיצוב תקשורת חזותית. בסוף כל החזון והמטרה הזו, ערכי הליבה שלך, התרבות וההתנהגות שלךלכל אחד מאילה צריך להיות תפקיד שתוכנן על ידך ועל ידי הצוות שלך, הוא צריך להיות מוטבע בכל מוצר ויזואלי שאתה עושה וזה צריך להיות מסימן לחיים בעיצוב המותג שלך

לסיכום, תחשוב על מיתוג שהוא הזהות אמיתי של מי שאתה מה שאתה ואיך שאתה מתנהג. אם זה יהיה מדויק ונכון, זה יגע באנשים, בלקוחות, ויביא הצלחה.