כוחו של סיפור המותג באמצעות עיצוב

סיפורי מותגים מעוררים תגובה רגשית, תוך שילוב עובדות על העסק. הטכניקה השיווקית המסורתית של הקביעה – "המוצר שלנו הוא הטוב ביותר, ולכן כדאי לקנות אותו!" כבר עברה מהעולם. ועכשיו, אנשים רוצים לדעת למה זה הכי טוב, איך זה מיוצר ומי הם היוצרים מאחורי המוצר זה.

למה הם רוצים לדעת? כי אנשים אוהבים סיפור טוב.

סיפורי מותגים אינם צריכים להיות מורכבים מדי. כוון לסיפור פשוט, אך משמעותי. אנשים אוהבים נרטיב בלתי נשכח ששובה את תשומת לבם. בין אם אתה היזם בפעם הראשונה, בשלבים המוקדמים של העסק שלך או שאתה מחפש מיתוג מחדש, סיפור מותג יכול לשפר את האופן שבו הקהל שלך עוסק עם המוצר או העסק שלך. כך אתה יכול לרתום את כוחו של סיפור המותג באמצעות עיצוב.

מיתוג הוא הכל על סיפור
מיתוג הוא גם רעיון וגם התמונה שיש לאנשים על המוצר, שירות או החברה. סיפור טוב משפיע על הקהל שלך על ידי קשירת הרעיון והדימוי ביחד – דרך הקרביים.

צור סיפור כדי לגרום לאנשים לדבר על העסק שלך. זכור, סיפורי עם עברו בעל פה ושרדו את תלאות הזמן כי הקהילות אהבו לשתף את הנרטיבים. עם סיפור טוב, הקהל שלך נע מלהיות מעריצים לצרכנים רגילים שמדברים על העסק שלך ובאמת מאמינים בך. בנוסף, סיפורים יכולים אפילו להקל על הוצאות השיווק על ידי הגברת שיווק מפה לאוזן.

אנשים זוכרים סיפורים גדולים וגם עיצוב נהדר. מיתוג עובד הכי טוב כאשר שם החברה, הלוגו והנראות החזותית מעוררים שילוב של תגובות רגשיות, ומחדדים בצורה רגשית איך העסק גורם לצופה להרגיש.

סיפורי מותג ועיצוב פועלים יחד כדי לכוון את הדרך שבה אנשים מקיימים אינטראקציה עם המותג שלך.

איך לספר סיפור מותג

סיפור המותג עבור המיזם שלך צריך להיות אינטואיטיבי ומהנה, לא חזק מדי.

התחל על ידי זיהוי המרכיבים העיקריים של המותג שלך, ולאחר מכן פרט עליהם. לדוגמה, אפל הגדירה את סיפור המותג המרכזי שלהם כעיצוב ידידותי ופשוט. הם מספרים את הסיפור הזה באמצעות עיצוב המותג כולו, באמצעות לוגו מינימליסטי, עיצוב מוצר, אריזה, וממשק משתמש.

הנה 4 שלבים פשוטים שיעזרו לך להתחיל לחשוב כמו מחבר סיפור המותג של העסק שלך:

1. זהה את הסיפור שלך

איך אתה יודע איזה סיפור לספר? תחשוב על מה גרם לך להתחיל את העסק שלך מלכתחילה. שלב את התשוקה הזו לתוך הסיפור שלך.

התחל ליצור סיכום רשמי של מה שאתה מעריך ביותר ולהכניס את זה לתוך הצהרת המשימה שלך. הצהרת המשימה שלך צריכה גם להקיף את הדברים הבאים:

המוצר או השירות שלך
קהל היעד שלך
המיקום שלך
התעשייה שלך
הערכים שלך
למה אתה שונה

הצהרת המשימה שלך לא צריכה למנות את כל הנקודות המפורטות לעיל, אבל קטגוריות אלו ישמשו אבן דרך לגיבוש הסיפור שלך. אם יש משהו מיוחד במיקומו הגיאוגרפי של העסק שלך, הדגש אותו. אם קהל היעד שלך הוא נישתי מאוד, תן להם שם. תכלול רק פרטים שיעזרו להפיץ את העסק שלך ולעורר קשרים רגשיים.

המותג שלך הוא כל כך הרבה יותר מאשר חמשת שאלות הבסיס(מי, מה, מתי, איפה ולמה). ייתכן שיש לך מותג מבוסס-סיבה. או שצריך להדגיש ערכים מסוימים. להדגיש ולהטביע את אלה בסיפור שלך. וזכור: לא כל סיפור מותג פונה לכולם. הישאר נאמן לקהל שלך ולזהות המותג שלך.

קחו את קמפיין "פשוט תעשה זאת" של נייקי עם קולין קאיפרניק, למשל. נייקי בחרה בשחקן הפוטבול לשעבר קולין קאפרניק לפרזנטור שלה – לאחר שהוביל מחאה נרחבת של שחקנים שישבו בעת ההימנון במחאה על הגזענות המשטרתית.

על ידי בחירתו כפרזנטור, נייקי נקטו עמדה בעניינים פוליטיים ושירשו אותה בזהות המותג שלהם. הם לקחו את הסיכון מתוך הבנה שלא כולם יחלקו את אותן אידיאולוגיות. זה יצר סיפור חדש עבור המותג, וסיפור כזה המתמקד בקהל היעד.

2. חקור את המתחרים שלך

בדוק את החברות הנמצאות בתעשייה שלך. איך הסיפור שלך שונה משלהם? איך סיפור המותג שלהם עובד ומה האלמנטים העיצוביים שהם משתמשים בהם כדי לספר את הסיפור שלהם?

3. תבין מה אתה צריך

התחל בבניית סיכום של היתרונות שיעזרו לך לספר את סיפור המותג שלך – ולא להיתקע עם גישה ליניארית. ציין כל נקודה חזקה שאתה צריך: "אני מעוניין להפיץ את העסק שלי דרך האינטרנט. אני צריך את לשים דגש על הדברים הבאים כדי לעשות זאת: לוגו, תמונות וגרפיקה ". תחשוב על השלב הנוכחי של החברה שלך ולאן אתה רוצה להגיע בעתיד. תהיה אסטרטגי במדיות השונות בהן אתה משתמש כדי לספר את הסיפור שלך.

מותגים שמבינים את המסר שלהם לא משאירים מקום לצרכנים להטיל ספק ביושר של העסק שלהם. הם שולטים על הנרטיב וכיצד הקהל שלהם מקבל אותו.

4. ספר את הסיפור שלך באמצעות המראה והתחושה (look&feel)

לאחר שתגדיר את היתרונות שאתה צריך כדי להתחיל, הגיע הזמן להחליט איך אתה רוצה שהסיפור שלך יסופר. השתמש במילות מפתח, תמונות השראה, סמלים, צבעים המעוררים את ההרגשה של המותג שלך. היזהר עם אזכור של סמלים וצבעים שאתה בוחר לערב בתוך העיצוב שלך, אתה לא רוצה לפספס את הצרכן הפוטנציאלי עם סיפור שלא התכוונת לספר.

אחרי שעשית את זה, אתה יכול לעבוד עם מעצב באופן עקבי על מנת לספר את הסיפור מותג באמצעות כל העיצובים שהמותג שלך מוציא. הקהל מחפש עקביות. באמצעות חזות חזק ועקבית, הצופים יאמינו שהמותג עשה מחקר כדי להציג את עצמו עם תמונה מסוימת שמתאימה לסיפור שלהם. זוהי ההזדמנות שלך לספר את סיפור המותג שלך באמצעות המראה והתחושה של עיצוב המותג שלך, אז תפיק את המירב מזה.

אתה המחבר של הסיפור שלך, מעצב יכול לגרום לזה לקום לתחייה

אתה יודע מה הסיפור שלך. אספת את כל הנתונים הדרושים לך בנוגע לעסק שלך. שקלת את החשיבות של ערכי הליבה שלך, וניתחת את ההשפעה של המותג שלך. עכשיו הגיע הזמן להיפגש עם מעצב כדי להריץ את הסיפור שלך ולהקים אותו לתחייה.

סיפור מותג לא שווה כלום ללא העיצוב הנכון. תן לעיצוב שלך לעשות את העבודה של הפיכת המותג שלך לבלתי נשכח במשך הדורות הבאים.

2019-01-07T10:27:01+00:00