טעויות מיתוג נפוצות שכדאי להימנע מהן

בעולמנו ידוע כי הטכנולוגיה מאפשרת לבעלי עסקים לשווק את עצמם די בקלות, אך בניית מותג אפקטיבי עדיין דורשת ידע – הנה לכם כמה טעויות מיתוג נפוצות שכדאי להימנע מהן בעת בניית המותג של העסק שלכם.

1. לשכוח מהשפה החזותית של המותג שלך

לעתים קרובות מדי, יש לבעלי עסקים נטייה להתמקד באזור אחד של מיתוג החברה שנראה כ"החשוב ביותר" – הלוגו – מה שגורם לשכחת האלמנטים הגרפים הנוספים שקיימים במיתוג שלך. זכור שהמותג שלך לא נוגע רק בלוגו או באתר שלך, אלא בסך האופן שבו כל האלמנטים של השפה העיצובית שלך עובדים יחדיו. יחד, אלמנטים אלה מעניקים לעסק שלך אישיות שלקוחות יכולים לחוות להכיר ולהזדהות עימה.

2. לאבד את העקביות

לא משנה אם אתה מטפל בכל פונקציות השיווק שלך באופן אישי, דרך חברת שיווק, או שאתה מפיץ את המשימות בין צוות עובדים ומתמחים, “הקול” של מיתוג החברה שלך (שמועבר באמצעות הלוגו, חזית החנות, האתר, הצוות והנוכחות במדיות) צריך להרגיש שהוא נובע ממקום אחד. אחידות ועקביות – זה שם המשחק. קח את הזמן לקבוע הנחיות העוסקות בבירור במה מותג החברה שלך אומר, עושה וחושב. אפילו הפרטים הדומים לכאורה כמו חתימות המייל או המוזיקה שהלקוחות שלך שומעים כשהם מונחים בהמתנה, תורמים לתפיסות של הלקוחות על מיתוג החברה שלך.

3. להסתבך

אם זיהית את מטרות העל שלך ואת קהל היעד שלך באופן מוצלח, לא אמור להיות בלבול מדוע העסק שלך קיים ועבור מי. הלוגו, השפה הגרפית, ומיתוג החברה שלך אמורים לשקף חזון זה בצורה ברורה להפליא. בחר בעיצוב שמתאים למגוון מדיומים ופורמטים על מנת לעמוד ברמת גמישות מספקת בכל המדיות, יש לזכור אלמנטים עיצוביים כמו גרפיקה וגופנים.

4. להעתיק

ציון רכיבי המותג של חברות שאתה מכבד יכול לספק לך חזון של "המראה והתחושה" שתרצה לתפוס במיתוג החברה שלך, אך יש קו מאוד דק בין השראה לחיקוי. אם משהו כבר נעשה על ידי מישהו אחר, לא תרוויח דבר מלהיצמד לכך. בהתפתחות זהות המותג שלך, שמור על עדכניות וקשר עם מה שהמתחרים שלך עושים כדי להצליח – אך היזהר שלא להעתיק.

5. לא להודות כשאתה זקוק למקצוען

הטכנולוגיה מאפשרת לך להתחרות עם בעלי עסקים גדולים, אך לעיתים זה לא מספיק. חקור את כל הדרכים השיווקיות שלדעתך עשויות לתרום לבניית מודעות ציבורית למיתוג החברה שלך ולהעמקת קשרי לקוחות – אך דע מתי אתה זקוק לאיש מקצוע שיעזור לך לבלוט בצורה הטובה ביותר במדיום שאתה לא רגיל להשתמש בו. רובנו נתקלנו בפלייר שמתחת לשמשה הקדמית של המכונית שלנו, פרסומת בטלוויזיה או ברדיו. אל תוזיל את המותג שלך או את ההשקעה שהשקעת בבניית המותג על ידי אי הודאה כשאתה זקוק לעזרת מקצוען.