טעויות המיתוג הנפוצות (חלק ב׳) – 4 הטעויות שחשוב להימנע מהן כאשר אתה ממתג את החברה שלך

כשאתה ממתג את החברה שלך ורק מתחיל את הדרך, זה מאוד לגיטימי שתרצה שהכל יעבור בצורה חלקה.

למרבה הצער, טעויות המיתוג שניתן לחטוא בהן מסוכנות לעסק שלך, ואפשרי לבצע אותן די בקלות אם לא נזהרים. להלן כמה מהטעויות הנפוצות שעסקים חדשים מבצעים ביחס למיתוג שלהם. נסה להימנע מהם בכל מחיר.

1. אין לך הבנה ברורה של מה המותג שלך מיועד.

אם תפשוט את כל השאר, על מה המותג שלך עוסק? מה המטרה העיקרית שלך? במה אתה רוצה להיות ידוע? אם אינך יכול לנסח נקודה זו, אתה יוצא לדרך שגויה. אם יש לך מושג מעורפל מה אתה רוצה לעשות או לטעון, זה לא מספיק טוב. המותג שלך הוא הזהות שלך, ועליך לעמוד על משהו באופן ברור ונחרץ. מי אתה, מה אתה מציג, ובמה אתה רוצה להיות ידוע. הדרך הטובה ביותר להגדיר את זהותך היא להיות מוכן תמיד עם הצהרה קצרה המגדירה את העסק שלך. מותג חזק מגובv בהתחייבות שלא ניתן לערער עליה. זהה את אותה הצהרה, ואתה מוכן לצאת לדרך, כך תחסוך את טעויות המיתוג שלך לאורך הדרך.

2. בחרת בשם לא מוצלח.

ברגע שתבחר שם, אתה ״תקוע״ איתו. חשוב לבחור שם דומיין נהדר בזמן שאתה יוצר את שם העסק וזהותך. שם תחום טוב כולל את התכונות הבאות: הוא יהיה זהה לשם העסק, או קרוב ככל האפשר. הוא יהיה זכיר מאוד, לרוב קצר. והוא יהיה רלוונטי למוצר או לשירות העסק.

3. סדר העדיפויות שלך לא נכון, ואתה נותן עדיפות לדברים אחרים במקום איכות השירות.

"התכונה הטובה ביותר של מוצר צריכה להיות שירות הלקוחות." לא משנה מה המוצר והשירות שאתה מציע, יש מוצר שאתה לא יכול להזניח – שירות לקוחות. ניקח כדוגמה את המדיה החברתית. המדיה החברתית היא המספר הישיר למרכז שירות הלקוחות. מה שאתה אומר במדיה החברתית נמצא שם לנצח. אנשים יגיבו למה שנכתב שם, יצחקו או יעבירו ביקורת. חברות רבות היום נזהרות הרבה יותר בעקבות מה שניתן לפרסם עליהן באופן חופשי ומהיר בפייסבוק / טוויטר / אינטסגרם.

מה שחברות רבות לא מצליחות להבין הוא שטעויות המיתוג שלהם והמותג שלהם חי או מת על סמך איכות שירות הלקוחות שלו. המוצר עשוי להיות ללא דופי. האתר מדהים. הלוגו מהמם. אבל אם שירות הלקוחות גרוע, כל המותג יורד לטמיון.

4. אתה לא יוצר מספיק תוכן.

כמותג עלייך לזכור – אתה מה שאתה אומר ועושה. לפיכך, אחת מטעויות המיתוג הגדולות ביותר שאתה יכול לעשות היא לא לומר כלום. הדרך הטובה ביותר ליצור ולבנות את המותג שלך היא לייצר תוכן. תוכן זה מגדיר את מי שאתה, הגישה שלך, המסרים שלך, והיעדים שלך. כדי להצליח באמת, עליך לייצר תוכן באופן קבוע. שיווק, מיתוג ותוכן הולכים יד ביד.

הנה דוגמא לשלושת המקומות שאתה חייב להיות פעיל בהם: אימייל – דוא"ל הוא עדיין דרך נהדרת ואישית להגיע ללקוחות שלך. אם יש לך רשימת דוא"ל, וודא שאתה ניגש אליה באופן קבוע ושולח עדכונים שוטפים ללקוחות שלך. בלוג/אתר – אל תיתן לשבוע לחלוף בלי איזה מאמר חדש / עדכון / מבצע. מדיה חברתית – אם אתה משתתק במדיה החברתית המותג שלך יישכח. הישאר פעיל בכל ערוצי המדיה החברתית. העלה תמונות, סרטונים, תגובות.

לסיכום: מיתוג כולל את כל מה שאתה אומר ועושה. והוא עניין גדול מידי מכדי להתעלם ממנו, וחשוב מכדי להזניח אותו. שמור על מיתוג חד וחזק על ידי הימנעות מארבע טעויות המיתוג הללו.