חתימת קול בתהליכי מיתוג

מהי חתימת קול של מותג? אורכו לרוב לא יותר מחמש שניות ויכול להיות בנוי מאפקט, קליפ מוזיקלי קצר, קריינות ועוד. צליל שמזוהה ומתחבר אוטומטית למותג. מיתוג היום הוא הרבה מעבר למה שפוגש את העין. סדרת התווים מעוררת את זיכרונו של מותג, המגשר בין מדע ויצירתיות.

אמנם דימויים חזותיים חזקים בעולם המיתוג הם המפתח, אך כיום אפשר גם לתקשר את ערכי המותג שלך תוך שניות ספורות של צליל. תחשבו על החברה נוקיה, מהו הצליל שישר עולה לכם לראש? מהו הקול שמתחבר למותג העל מקדונדלס? הצלילים המשויכים באופן מיידי למותג. אם אתה משתמש בצליל אשר לא יצרת בעצמך, יש לוודא זכויות יוצרים ולראות כי בבעלותך הרישוי המתאים לכך.

1. חשיבות חתימת קול למותג

מבחינה תרבותית, מותגים רבים לאורך היסטוריה יכולים לשכנע מותגים אחרים לחשוב על יצירת צליל מקורי ומיוחד למותג שלהם, כחתימת סאונד למותג. מחקר אקדמי מראה כי השימוש במוזיקה יכול להשפיע על המכירות ועל צרכני המותג. שימוש באודיו כחלק מביסוס המותג נותן לנו גם הפסקה מעולם העומס החזותי.

מערכת צלילים מסוגלת להציג רעיון זמן רב לאחר סיום הנגינה, לשמוע קול מסוים ולקשר אותו עם מותג ספציפי, דרך הסאונד להבין ולזהות את המותג. חתימות קול של המותג מצליחים להגיע לקהל המותג בין אם הם מסתכלים ובין אם לא, הצליל משפיע על קהל המותג יותר מאשר דימויים חזותיים.

שיווק חושי ומיתוג קולי מתארים אסטרטגיות ותהליכים ארוכי טווח סביב זהות מותג. לכל מותג יש קול, ולכן לכל מותג יש גם כן צליל. סמלי אודיו יוצרים מעורבות עמוקה יותר באמצעות מינוף התחושה וחיזוק הקשר עם מותג דרך ערוץ אחר. סאונד מוסיף אספקט רגשי, מייצר דיאלוג ומציע יתרון תחרותי על פני מותגים שלא יצרו סאונד למותג שלהם.

2. כיצד ליצור חתימת קול למותג?

הכי קל לחשוב על תהליך יצירת השמע למותג בסדרת שלבים. הצעד הראשון הוא להתייחס לתרבות המותג כולה, לפרק את ערכי המותג, את תדמית המותג. פירוט ערכי הליבה, התכונות, קהל היעד והנוף התחרותי החיוניים של המותג שלך. מהם המסרים החשובים ביותר ואילו סיפורים יש למותג שלך להעביר? שקול את גודל המותג שלך. על סיפור המותג למדנו בכתבה איך לספר את סיפור המותג באמצעות עיצוב, ניתן לקרוא עוד כאן.

בחירת כלי נגינה מסוים יביע תכונה מסוימת, בחירת קריין מסוים יביע אופי מסוים למותג, חשוב להבין ולחקור מה מתאים לאופי המותג הספציפי שלך.

תהליך היצירה של אודיו המותג דומה לעיצוב לוגו חזותי בכך שאתה צריך להתחיל בהגדרת המסר שאתה רוצה להעביר ואז להבין את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת עבור המותג שלך. אילו רעיונות ורגשות אתה רוצה שהסאונד שלך יעלה בעיקר תלוי בזהות המותג ובסגנון שלך. צרו הנחיות לחיזוק רעיונות אלה באמצעות הצלילים שתבחרו.

בשלב הבא, צור זהויות קוליות חזקות עם אלמנטים מזוהים. זה יהיה ה- DNA המוזיקלי של המותג. חשוב להבטיח את תאימותו של המותג למספר פלטפורמות.

3. אפקטיביות חתימת הקול של המותג

שמור על אורך האודיו בין שלוש עד חמש שניות סאונד, משך הקשב הקצר ביותר עבור קהל המותג, סאונד קצר וקליט. הופך אותו לבלתי נשכח וייחודי, חשוב לנסות לחשוב מה גורם לקהל היעד של המותג להתחבר לצליל, להפוך לקליט, לחשוב עליו כמתחבר עם המותג שלך. בו בזמן חשוב להיות פשוטים.

לוגו האודיו של HBO עושה זאת בצורה הטובה ביותר, מגדיר את מצב הרוח בצורה מושלמת ומגשר על הפער בין מעניין למינימלי. הפשטות חשובה אם אתה רוצה שסאונד המותג שלך יהיה בלתי נשכח.

ודא שאתה משתמש בלוגו השמע שלך בהיבטים שונים של המותג, ולא רק עבור מדיום אחד. אתה רוצה שזה יתחבר עם מרכיבי המותג הויזואלי שלך. לוגו השמע שלך יהיה היעיל ביותר כאשר משתמשים בו בעקביות לצד הלוגו החזותי שלך.

4. היכן אוכל להשתמש בסאונד המותג שלי?

אם המותג שלך פעיל באופן מקוון, בטלוויזיה, ברדיו או בפודקאסטים, תוכל לשלבו בכל דבר שאתה עושה עם המותג שלך. הפוך אותו לחלק מכל סרטון או מודעה שאתה יוצר.

לדוגמא המותג נטפליקס בפתיח של כל סדרה יש סאונד מאוד ברור המלווה לאנימציה של הלוגו, כל סרט של חברת FOX עם פתיח מאוד מוכר ומתחבר ישירות למותג, לאיכות הסרטים תחת מותג זו.

רדיו ופודקאסטים הם הדרך החסכונית ביותר להוציא לוגו שמע לקהל גדול יותר באמצעות פרסומות. ניתן להשתמש בסמלים של צליל בפרסומות טלוויזיה, יישומים ניידים, רינגטונים, השמעת מוסיקה, באתר האינטרנט שלך ובכל קטעי הוידאו של המותג שלך ומודעות המדיה החברתית.

חברות אשר מפרסמות ברדיו אוטומטיות נדע איך לזמזם את שמן ואת מסר הפרסומת, ראו ערך מכללת רמת גן או הקרן ליחידת חיילים משוחררים.

לסיכום, חתימת קול אפקטיבית וחשובה למיתוג החברה שלך. הקול מתחבר לאופי המותג ויכול להעצים ולהשפיע על זכירות המותג. הקול הוא אלמנט שמתחבר באופן ישיר לאלמנטים חזותיים ותורם לתדמית המותג הכוללת שלך. סמלי האודיו אינם מוגבלים למותגים העוסקים ישירות עם סאונד והם גם אינם מוגבלים לחברות גדולות יותר. שימוש בסאונד בצורה יעילה יכול לקשור את כל מאמצי המיתוג שלכם יחד.