הקשר הישיר בין מיתוג וגיוס כספים

אם אתה סטארט אפ שמנסה לגייס מימון, יש המון גורמים בדרך להפיכת החלומות למציאות. אתה צריך מסר משכנע, מוצר מדהים או שירות, ואתה צריך להיות מוכן ומסוגל לעמוד מול קבוצה של קרנות הון סיכון ולמכור את יכולות החברה שלך עם נאום מכירות מטורף.

אבל אפילו עם המסר הנכון, המוצר ויכולת מכירה גבוהה, יש משהו נוסף שנלקח בחשבון, ויכול להיות שבכלל לא חשבת עליו: המיתוג שלך.

נעבור על כמה דרכים בהם הלוגו שלך וזהות המותג עשויים למנוע ממך לקבל את המימון שאתה צריך כדי לקחת את העסק שלך לשלב הבאומה אתה יכול לעשות בקשר לזה.

1. מיתוג מיושן ולא מעודכן

מיתוג טוב הוא יותר מאשר טרנד חולף, אך יצירת מיתוג מלוטש ומודרני שמובנה לתוך המוצר שלך יכול לבדל אותך מהמתחרים. על ידי כך תוכל להציג למשקיעים כי אתה מבין את המגמות העיצוביות הנוכחיות וכיצד למקם את המוצר שלך בשוק, ואתה נותן להם אמון ביכולת שלך למקסם את ההשקעה שלהם עם תוכנית שיווקית שתתכנן את התקציב החדש שלך ביעילות.

לרוב הסטראפים כיום יש גישה לאותם כלים ובעלי מקצוע שאותם צריך כדי להקים עסק. משמעות הדבר היא שתהליך הקמת החברה הוא זול יותר ומהיר יותר מאשר אי פעם בעבר. זה גם אומר שאין הרבה דברים שאתה יכול לעשות בכדי לעצור את המתחרים שלך מבניית מוצר כמעט זהה לשלך. מה המשמעות? לעתים קרובות הסטרטאפ עם המיתוג הטוב ביותר מנצח.

מצד שני, השענות כבדה על עיצוב אפנתי ונאום מלא מילים מנצחות עלול להבריח את המשקיעים אם המוצר שלכם לא מספיק חזק כדי לגבות אותו.

2. מיתוג מרושל

אז הלוגו שלך בדרך כלל לא יהיה הסיבה היחידה אם תקבל או לא תקבל מימון. אבל, אם אתה לא נותן למיתוג שלך את תשומת הלב הראויה, זה בהחלט עלול להעלות דגלים אדומים אצל המשקיעים. תחשוב על זה מנקודת מבט של קרנות הון סיכון: אם אין לך את היכולת לבנות עיצובית את המותג שלך ברמה שמגיע ללקוחות שלך ושלה הם מצפים, איזה עוד יכולות חסרות לך?

חלק מלהיות יזם מוצלח הוא לדעת מתי לפנות לבעלי מקצוע. אם אין לך רקע בעיצוב, מומלץ להיעזר במומחה שיסייע בבניית זהות המותג שלך. אז לא צריך לשבור תכנית חסכון כדי לקבל לוגו הגון, אבל להשקיע קצת זמן ואנרגיה לנושא ולייצר לוגו ומיתוג בעל מראה מלוטש אומר למשקיעים שאתה מבין את החשיבות של מיתוג, מספיק כדי לא לנסות לעשות את זה בעצמך.

3. מיתוג לא עקבי

למה חברות מזון מהיר מצליחות כל כך? בגלל העקביות. לא משנה לאיזה סניף של מקדונלדס תיכנס, באיזו מדינה או יבשתאתה יודע היטב מה הטעם שתקבל. אותו רעיון חל על המותג שלךכאשר לקוח חווה את המותג, החוויה צריכה להיות זהה בכל מקוםבאתר האינטרנט, במדיה החברתית או במקום פיזי.

אם בפייסבוק אתה משדר זהות מסויימת אך בפרסומות או באתר אתה משדר זהות אחרת, למשל מבחינת צבעים, פונטים, קול המותגאנשים יהיו מבולבלים ולא יבטחו בך כל כך מהר.  כאשר אין לך עקביות מותגית, זה מעיד על כך שאין לך את היכולת לשים לב לפרטים, לבחור בקו עיצוב מוגדר עבור המותג ולהצמד אליו. וזה עלול לדחות משקיעים פוטנציאליים.

הפתרון, כמובן, הוא לתת לאנשים את מה שהם רוצים: להיות עקביים. אם אתה מותג אנרגטי, כיפי ושמחזו הזהות המותגית שלך בכל הפלטפורמות. אם אתה רציני יותר ותאגידי, זה בסדר גמוראל תשנה את המיתוג שלך רק כי אתה חושב שאתה צריך לדבר עם אמוג'י. ככל שתהיה מותג עקבי יותר, כך תהיה אמין יותר ללקוחות וכלפי משקיעים.

4. אתה לא יודע מה המותג שלך מייצג

כאשר אתה מציג מותג למשקיעים, אתה מבקש מהם לתת לחברה שלך סכום גדול של כסף כי הם מאמינים בך ורואים את הפוטנציאל שלך. אבל אם אין לך מושג מה בדיוק המיתוג שלך מייצג, איך אתה יכול לצפות מהם שיעמדו מאחוריךושיסכימו להשקיע בך כלכלית?

אז לפני שאתה חושב על זהות המותג שלך או על לבקש מימון, אתה צריך להיסגר על מסר ברורמי אתה כחברה? מה המשימה שלך, מה אתה מייצג ומה אתה רוצה להשיג. בלי המידע הזה, אתה מבקש מהמשקיעים להאמין במשהו שעדיין לא הגדרתוזה מתכון לאסון.

5. נאום המכירה שלך לא מספר את סיפור המותג נכון

סיפור המותג שתציג בפגישה עם המשקיעים יש השפעה עצומה על תוצאות הפגישה. כשחושבים על זה, הנאום הקצר הזה הוא חלק מזהות המותג שלךהחלק האחראי על הוכחת הערך שלך. אם לא תספר את הסיפור הנכון, תצא בידיים ריקות.

הפתרון הוא לא לספר את יתרונות החברה ומצבה, אלא להציג אותם. השתמש במספרים ונתונים כדי לצייר תמונה של מצב החברה שלך, ולהציג אותו בצורה חזותית שקל למשקיעים שלך להבין. אם אתה מוכר מוצר, כלול תמונות וסרטוני אב טיפוס שלך, כך שהקרנות יוכלו לקבל הבנה אמיתית של המוצר וכיצד הוא פועל. אם עיצבת אפליקציה, הוסף הרבה צילומי מסך שמראים בדיוק כיצד המשתמשים יחוו את האפליקציה שלך. לספר את סיפור המותג בעלפה זה לא מספיק. אתה צריך להראות להםוזה המקום לעשות את זה.

6. אתה ״מאוהב״ ברעיון המיתוגי הראשוני

יצרת מותג, עשית את העבודה הקשה, אתה חי ונושם את המיתוג במשך חודשים, לפעמים שנים. אתה מכיר את המותג שלך יותר מכל אחד אחר, ולא מבין למה אתה צריך להקשיב למשוב ממישהו שרואה את זה בפעם הראשונה?

אז תהיה פתוח לפידבק. רוב הזמן, המשקיעים יודעים לזהות מיתוג טוב ועיצוב חזק ויציב כאשר הם רואים אותו (או לכל הפחות הם יודעים מתי זה לא נכון). על ידי כך שאתה פתוח למשוב על המיתוג שלך, אתה מציג את עצמך ככזה שמסוגל ורוצה לקחת את ביקורת בתור משוב ולהשתמש בו כדי לשפר היבטים נוספים של העסק שלך, התנהגות ואופי שמצטייר כמנבא של הצלחה. כמובן שיש ערך לדבקות במטרה ובמיתוג הראשוני, אבל אם המשקיע שלך אומר שעל המיתוג שלך צריך לעבוד, רוב הסיכויים שהוא צודק.

לסיכום, יש הרבה שלבים שצריך לעבור בדרך לקבלת מימון ממשקיעים, ועכשיו את יודע איך להשתמש במיתוג שלך לטובתך. אל תתן לזהות מותג לא מהודקת למנוע ממך להתקדם הלאה.