ההבדל בין מיתוג לשיווק

כאשר אתה בונה עסק, יש כל כך הרבה מילות מפתח בתחום שקשה להבין לעומק. יש שתי הגדרות מפתח מהותיות שיש נטייה להתבלבל ביניהן – מיתוג ושיווק. שיווק ומיתוג הם שני מושגים שונים זה מזה.

אם אתה רוצה שהעסק שלך יצליח, עליך להבין את ההבדלים בין מיתוג לשיווק וכיצד להשתמש ביעילות בכל אחד.

שיווק

שיווק מוגדר כמכלול הכלים, התהליכים והאסטרטגיות בהן אתה משתמש כדי לקדם באופן פעיל את המוצר, השירות והחברה שלך.

תפקיד השיווק הוא ניהול הביקוש וההיצע של מוצר מסוים, מצד הגורם החפץ לשווקו. בדרך כלל, השיווק שם לו למטרה את העלאת ביקוש המוצר- בדרכים שונות.

מכיוון שביקוש נובע מהיכולת והנכונות לשלם עבור מוצר מסוים, יעדו של השיווק הוא זיהוי וסיפוק של צרכים אנושיים וחברתיים. ישנן מספר אפשרויות עיקריות לפעילות שיווקית: פרסום – תקשורת שיווקית ממומנת, קידום מכירות, יחסי ציבור ושיווק ישיר או מכירה אישית.

מיתוג

מיתוג הינו אסטרטגיה כחלק מפעילות שיווקית. מיתוג קשור להגדרת מי אתה כחברה, יצירת אמצעי זיהוי יעילים למוצר וקשירת תדמית חיובית איתם.

זו המשימה שלך, הערכים שלך, ומה שהופך אותך למיוחד. אלה מרכיבי המותג העיקריים שלך. בתוך עולם של עומס תכנים על המשתמש חשוב לשים לב לשמור על עקביות , לקריאה נוספת בנושא זה לחץ כאן.

אם השיווק הוא מה שמביא לקוחות להשתמש במותג שלך בפעם הראשונה, מיתוג זה מה שמניע אותם לחזור עוד שנים רבות.

לדוגמא, אם המותג שלך היה מקדונלדס, המיתוג שלך היה "הרוטב המיוחד" – והשיווק שלך יהיה כל דבר שאתה עושה כדי לגרום ללקוחות שלך להתרגש לנגוס.

ההבדל

בעוד שיווק משמש לקידום המוצר או השירות שלך, מיתוג משמש לעיצוב אקטיבי של המותג שלך ומי שאתה. יש להם יעדים שונים ותוצאות שונות.

שיווק מקבל תשומת לב של לקוח, מיתוג הוא דרך לשמור על תשומת הלב שלהם. שיווק מניע מכירות, מיתוג מניע הכרה ונאמנות. לא משנה באיזה ענף אתה נמצא, רוב הסיכויים שאתה רק מותג אחד בים של תחרות בין מותגים.

כך שבעוד שיווק יעזור לפרוץ את העומס ולהביא את המותג שלך מול האנשים הנכונים, אתה צריך לבנות מותג שאנשים יכולים להתחבר אליו, בעזרת תהליך מיתוג. אתם זקוקים לאסטרטגיות שיווק נכונות כדי להבדיל את המותג שלכם מהמתחרים.

מיתוג הוא הפיתרון הטוב ביותר אם אתם מחפשים לבנות הכרה במותג, לעודד את נאמנות הלקוחות, אשר לבסוף ישפיע על היכולת שלכם להניע מכירות בטווח הרחוק.

בתכנית הגדולה של בניית העסק שלך, המיתוג מגיע תמיד לפני השיווק, אינך יכול לשווק מותג שטרם הבנת אותו לעומקו. כלל אלמנטים אלו נכללים תחת אסטרטגיות מיתוגיות.

לפני שאתה אפילו חושב על הצבת אסטרטגיה שיווקית, אתה צריך להתמקד במיתוג שלך.

מי אתה כמותג? מה אתה רוצה להביא לשוק? מהם ערכי הליבה שלך? איך אתה הולך לתקשר את זה לקהל היעד של המותג שלך?.

האסטרטגיות בהן אתה משתמש כדי לשווק את העסק שלך הן זמניות, לכל טקטיקה שיווקית תהיה התחלה, אמצע וסוף ברור.

ככל שהחברה שלך תגדל ותתפתח, תצטרך לצמוח ולפתח את המיתוג שלך יחד עם זה.

בשורה התחתונה: אסטרטגיות שיווק יבואו וילכו אבל מיתוג? מיתוג הוא לנצח.

לסיכום, חשוב להבין את ההבדלים בין שתי הגדרות מפתח אלו. זאת על מנת ליצור מותג חזק, בעל אלמנטים ברורים ואסטרטגיה ברורה. כך נדע לדייק את תהליך המיתוג ואת תהליך השיווק.