הבטחת המותג ובנייתו בעסק שלך

מיתוג הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של כל עסק, גדול או קטן, קמעונאי או B2B. הבטחת המותג שלך ואסטרטגיה אפקטיבית נותנת לך יתרון מרכזי בשווקים תחרותיים יותר ויותר. אבל מה בדיוק "מיתוג"? ואיך זה משפיע על עסק כמו שלך?

אז אתה כבר יודע מה הוא מיתוג..

במילים פשוטות, המותג שלך הוא ההבטחה שלך ללקוח שלך. זה אומר ללקוח שלך למה הוא יכול לצפות מהמוצרים והשירותים שלך, וזה מה שמבדיל בין ההצעה שלך לבין המתחרים שלך. המותג שלך נגזר ממי שאתה, מי אתה רוצה להיות וכיצד אנשים תופסים אותך. הוא מה שמבדל אותך מאחרים.

מחקר משמעותי לעסק שלך

נסה לחשוב מה אתה. האם אתה המהפך החדשני בענף שלך? או המנוסה, האמין? האם המוצר שלך הוא האפשרות שישנה בשוק בעלות הנמוכה ביותר? אולי הגבוהה ביותר? אתה לא יכול להיות שניהם ולא יכול להיות כל הדברים לכל האנשים. מי שאתה אמור להיות מבוסס במידה רבה על מי לקוחות היעד שלך, מה הם מחפשים ומה אתה מציע. הבטחת המותג הבטחת המותג שלך היא איך, מה, איפה, מתי ולמי אתה מתכנן לתקשר ולהעביר את מסרי המותג שלך.

היכן שאתה מפרסם את הבטחת המותג שלך הוא חלק מהותי מהאסטרטגיה שלך. ערוצי ההפצה שלך הם גם חלק מאסטרטגיית המותג שלך. ומה שאתה מתקשר חזותית ומילולית הם גם חלק מאסטרטגיית / הבטחת המותג שלך.

מיתוג אסטרטגי עקבי מוביל להון חזק של מותג, שפירושו ערך מוסף המובא למוצרים או לשירותים של החברה שלך, המאפשר לך לגבות יותר עבור המותג שלך לעומת מוצרים זהים ובלתי ממותגים. הדוגמה הברורה ביותר לכך היא קולה לעומת סודה גנרית. מכיוון שקוקה קולה בנתה הון עצמי חזק של מותג, היא יכולה לגבות יותר עבור המוצר שלה – והלקוחות ישלמו מחיר כפול עבורה.

ערך מוסף מהותי נוסף לבניית המותג מגיע לעתים קרובות בצורה הנתפסת באיכות או בקשר רגשי. לדוגמה, נייקי מקשרת את מוצריה עם ספורטאי כוכב, בתקווה שהלקוחות יעבירו את החיבור הרגשי שלהם מהספורטאי למוצר. עבור נייקי, זה לא רק מאפייני הנעל שמוכרים את הנעל. זוהי ההזדהות שמרגישים בהקשר של המותג. שבאופן רב גם מייצגת את הבטחת המותג שלה.

הגדרת המותג שלך

הגדרת המותג שלך הגדרת המותג שלך היא כמו מסע של גילוי עצמי עסקי. זה יכול להיות קשה, לקחת זמן, ואי נוחות. זה דורש לענות על השאלות שלהלן: מה המשימה של החברה / מותג שלך? מהם היתרונות והתכונות של המוצרים והשירותים שלך? מה הלקוחות הנוכחיים חושבים על החברה /מותג שלך? אילו תכונות אתה רוצה שישייכו לחברה / מותג שלך? מהי הבטחת המותג שלך?ֿ

בצע את המחקר שלך. למד את הצרכים, ההרגלים והרצונות של הלקוחות הנוכחיים והפוטנציאליים שלך. ואל תסתמך על מה שאתה חושב שהם חושבים. דע מה הם חושבים. מכיוון שהגדרת המותג שלך ופיתוח אסטרטגיית מותג יכולה להיות מורכבת, שקול למנף את המומחיות של קבוצת ייעוץ לעסקים קטנים ללא מטרות רווח או מרכז פיתוח לעסקים קטנים.

מעורבות העובדים והכוח הפנימי של המותג שלך

לאחר שהגדרת את המותג שלך, בנית את אסטרטגיית המותג, עשית את המחקר והבנת את הלקוחות – עבור לעובדים שלך, הסבר להם על המותג, מהם מסרי המפתח שאתה רוצה להעביר אודות המותג שלך? כל עובד צריך להיות מודע לתכונות הללו. שלב את המותג שלך.

מיתוג משתרע על כל היבט בעסק שלך – כיצד אתה עונה לטלפונים שלך, מה אתה או אנשי המכירות שלך עונים בשיחות מכירה, חתימת הדואר האלקטרוני שלך, הכל. צור "קול" לחברה שלך המשקף את המותג. יש ליישם את הקול הזה על כל התקשורת הכתובה ולשלב אותו באלמנטים החזותיים של כל החומרים, באופן אחיד.

כתוב הצהרה בלתי נשכחת, משמעותית ותמציתית הלוכדת את מהות המותג שלך. תכנן חוקיות לגבי המותג וצור סטנדרטים עבור חומרי השיווק שלך. השתמש באותם הצבעים, מיקום הלוגו, מראה ותחושה באופן אחיד. אתה לא צריך להיות מפואר, רק עקבי. היה נאמן למותג שלך. כך תשמור על הבטחת המותג שלך בצורה הטובה ביותר. בהצלחה!