האם לוגו דינמי מתאים למותג שלך?

לוגו הוא תמונה, גופן או שילוב של שניהם שמעביר את הערכים של המותג שלך ומשמש כדרך לזהות את המותג שלך. קהל היעד שלך יוכל לשייך את הלוגו שלך אוטומטית למותג. לוגו דינמי הוא לוגו הניתן להתאמה – כזה שמשתנה בהתאם להקשר בו הוא ממוקם. יכול להיות שהיבט ספציפי של הלוגו משתנה, כמו כיוון הסמל או מיקום הצבעים. או שהעיצוב כולו מקבל שיפוץ בכל פעם שהלוגו מוצג.

חשוב לזכור שחלק מהאלמנטים הבסיסיים בלוגו שלך צריכים להישאר עקביים תמיד, ללא קשר לשינויים שנעשו בלוגו. זאת על מנת לא לפגוע בזכירות ובערכי המותג. עוד למדנו בכתבה סוגי לוגואים וכיצד להשתמש בהם בתהליך המיתוג.

מהו לוגו דינמי?

לוגו דינמי, להבדיל מלוגו סטטי, משנה צורה בהתאם להקשר. היבטים מסוימים של סמלי לוגו דינמיים נשארים קבועים. למעצבים יש חופש רב לחקור וריאציות של צבע, צורה וגודל של לוגו המותג. מותגים רבים אוהבים סמלי לוגו דינמיים בשל הרבגוניות והיכולת שלהם לשקף את היצירתיות של המותג.

מכיוון שהלוגו מותאם אישית לכל סביבה חדשה שהוא נמצא בו, הוא יכול להציע הצעה רעננה ורלוונטית במיוחד בכל פעם למותג.

אם החלטתם לבחור בלוגו דינמי מכיוון שקשה לבחור אחד שנכון בדיוק למותג שלכם. אל תטעו בחשיבה שלוגו דינמי הוא הפיתרון הנכון למותג שלכם. צריך לתת אמון יוצא דופן בלוגו שנבחר עבור המותג כדי לאפשר לו להשתנות. סמלי לוגו דינמיים מצליחים עובדים בגלל האלמנטים שנשארים זהים, כמו גם ההיבטים המשתנים.

ללא רעיון ליבה מוצק, הלוגו של המותג שלך יהפוך אוטומטית לבלגן. מותג העל גוגל, לוגו דינמי אך עם זאת מזוהה עקב אלמנטים קבועים, בכל יום קהל הלקוחות מחכה לראות מה ישתנה ומה מיוחד באותו היום.

ברגע שהמותג שלך יזכה לחשיפה מספקת, הקהל שלך יצפה בקוצר רוח לראות מה יבוא. ניקלודיאון היא גם דוגמא נהדרת לחברה שמשתמשת נכון בסמלים דינמיים. הצורה משתנה משביל לאוניית טילים, דגים, כף רגל או כמעט על כל חפץ אחר. הפונט השובב והצבע הכתום המבריק נשארים זהים, קושרים את כל הצורות המטורפות יחד.

למותגים שהוזכרו עד כה יש הרבה במשותף. כולם מציעים תוכן שמשתנה ללא הרף. סמלי לוגו דינמיים מועילים למותגים מסוג זה מכיוון שכל כך קשה לתפוס את מכלול ההיצע עם תמונה אחת.

"דינמי" לא בהכרח אומר שהלוגו של המותג טוב יותר.

בחירת סוג הלוגו המתאים

בהגיענו לחשוב על סוג הלוגו המתאים למותג שלנו, יש לחזור ולהבין את הערכים של המותג. חשוב למשל על עוגיה או מותג חטיפים אהוב. החברה עשויה להעדיף לוגו סטטי כדי לחזק את הרעיון של אמינות וטעם "קלאסי". שקול את האיכויות שלקוחות מעריכים את המותג שלך וקבע אם לוגו דינמי או סטטי משקף בצורה הטובה ביותר את האידיאלים האלה.

כל אלמנט מיתוגי חייב לתמוך בערכי המותג ובבסיס שהוגדר מראש, כך ניצור מותג חזק.

גרסאות שונות של לוגו מעוררות רושם שלעסק שלך יש יותר מכוח אחד. איזו דרך טובה יותר לייצג חברה שמכוונת לשינוי מאשר באמצעות לוגו שעושה את אותו הדבר בדיוק?.

שלא כמו בסמלים סטטיים, העובדים שלך יכולים לבצע אסטרטגיות ולהציע רעיונות כיצד נראית הגרסה הבאה של הלוגו הדינמי שלך.

הוספת תנועה ללוגו של המותג שלך הופכת אותו לדינמי בזמן אמת, מכיוון שהוא משתנה ממש מול עיני הלקוחות שלך.

לדוגמא המותג שאזאם, משתמשת בתנועה בלוגו שלהם כדי לייצג רמקול שמנגן כל הזמן – מה שמעיד שעם המוצר שלהם, המוזיקה לעולם לא מפסיקה.

לוגו דינמי מאפשר למותג שלך להיות יצירתי.

לוגו דינמי אינו מתאים לכל המותגים. כשאתה מחליט על סוג הלוגו שאתה רוצה ליצור לתהליך המיתוג שלך.

זכור את הדברים הבאים: סמלי לוגו דינמיים מאפשרים לך לחדש כל הזמן, העשוי להיות תואם לתפיסה שאתה רוצה להעביר עם המותג שלך.

זכור, מטרת הלוגו – דינאמית או אחרת – היא לייצג את המותג שלך. היו בטוחים לחלוטין מה המסר של המותג שלכם לפני עיצוב וריאציות של לוגו שתעביר אותו.

אם אינך בטוח מה אתה מנסה לומר עם כל גרסה של הלוגו של המותג שלך – אל תגיד את זה בכלל!

לסיכום, קחו בחשבון שלקוחות יתקשרו עם המותג שלכם בנקודות זמן שונות, כל לוגו שהם יראו יהיה ככל הנראה היחיד שהם מקשרים למותג שלכם. בגלל זה, לכל גרסאות בלוגו שלך צריך להיות עמוד שדרה – תומך בכל המותג שלך במכה אחת.