בניית מותג, מה צריך לדעת עוד לפני שמרימים את העפרון?

תהליך של בניית מותג מוצלח מתחיל בראש ובראשונה בהבנה של צרכי הלקוח שלך. בניית קרבה, כבוד, ושבירת מחסומים בינך לבין הלקוח חיוניים ליצירת שיתוף פעולה יצירתי כאשר מתחילים בתהליך של בניית המותג. זה מתחיל עוד לפני שאתה מרים את העפרון שלך.

הנה לכם הטיפים והשאלות החיוניות שעליכם לשאול את הלקוחות שלכם לפני שתתחילו לעבוד על תהליך מיתוג / פרויקט עיצוב כלשהו. שאלות אלה יעזרו ללקוח שלך להרגיש מעורב בתהליך העיצובי, וגם יסייעו לכם להעמיק ולהגיע לסיעור מוחין משמעותי בכדי להגדיל את התפוקה היצירתית שלכם.

בסיס משותף

התחילו בליידע את הלקוח כי אכפת לכם. היכנסו לנעליהם והבינו מלכתחילה מדוע הם מחפשים פתרון עיצובי. שאלות אלו יעזרו לכם ללמוד את האתגרים העומדים בפני הלקוח שלכם וכך תוכלו לספק פתרון עיצובי בצורה מוצלחת ומשמעותית. נסו להעמיק ולהבין גם את נפשו של הלקוח ולדעת כי גם העניינים האישיים יכולים לעזור לכם להגיע לפיצוח של מיתוג העסק בצורה יצירתית ומקסימלית.

מה ההשראה מאחורי הפרויקט הזה?

גילוי המוטיבציה של הלקוח שלך יעזור לך לקבל מושג מוצק מדוע הלקוח שלך רוצה לעבוד דווקא איתך. וכיצד עליך להתחיל את הפרויקט / תהליך של בניית מותג יחדיו. התגובה של הלקוח שלך לשאלה זו יכולה לחשוף את מה שהוא מנסה לייצר או לעשות אחרת.

מה אתה מנסה להשיג?

קביעת יעדים עם הלקוח מאפשרת לך לעקוב אחר ההתקדמות ולראות עד כמה יעיל העיצוב שלך. כאשר אתה יודע אילו דברים העיצוב שלך אמור לענות עליהם, תוכל לראות איזה בורות תוכל למלא ולשפר. חשוב ביותר להבין מה היא הדרך הטובה ביותר בתהליך בניית המותג, ומה העסק מנסה לספק לעולם.

מהן הציפיות שלך?

בשאלה זו, בתור מומחה המיתוג, אתה נותן ללקוח את הרושם שאתה מעצב מקצועי שמעריך את הזמן היקר שלו. תוכל גם כך ללמוד איזה מטרות נדרשות בפרויקט העיצוב ולהפיק מסקנות משמעותיות שיעזרו לצמיחתו.

מה עוד אפשר לדעת על המותג שלך?

ההיכרות עם העסק של הלקוח שלך משמעותית! והיא תעזור לך לפרוץ דלת למה שבליבם ובמוחם של הלקוחות. הרעיונות הללו הן בידיוק חומר הגלם שאתה מחפש כאשר אתה מתחיל לעצב ולבנות מותג.

מה המשימה שלך?

המשימה של חברת המיתוג בראש ובראשונה היא ללמוד את ערכי הליבה המניעים את העסק של הלקוח שלך. אולי יש תוכן נסתר שהלקוח מאמין בו, שיכול לתרום ולרומם את הפרויקט. פרויקטים מסוימים עשוים להיות בעלי זווית תרבותית / פוליטית / עם תוכן שאקטואלי לעולם בו אנו חיים כיום. קח את התוכן והכנס אותו לעיצוב! השתמש בו לטובתך ולטובת הלקוח!

מה הן החוזקות שלך?

בתור מומחה מיתוג, עליך להבין ולהדגיש את החוזקות של הלקוח שלך. מצא את ה״מוג׳ו״ של כל לקוח ותן לו במה. זה הבסיס של בניית מותג.

מי הם המתחרים שלך?

חשוב מאוד להכיר את המתחרים. אם תלמד את האסטרטגיה שלהם, תוכל להיות בנקודת פתיחה מצוינת ולהבין כיצד אפשר להתעלות עליהם. מה יכול לגרום ללקוח שלך להתבלט לעומתם?

מה אתה לא אוהב במיתוג הקודם שלך?

בקש את כל החומרים העיצוביים הקודמים. למד מה לא עבד עבור הלקוח, וודא כי העיצוב שלך הרמוני ומתאים לחומרי השיווק הקיימים.

מי הוא קהל היעד שלך?

בצע הגדרה מחדש וחידוד של קהל היעד של הלקוח שלך. למד אותו היטב. נסה להיכנס לפסיכולוגיה ולאישיות על מנת להגדיר באופן מדויק מהם הצרכים של קהל זה, ולהתחבר אליו. הגדר ללקוח שלך את הלקוח האידאלי שלו.

ולסיכום – עיצוב נהדר מתחיל עם שאלות ותשובות! קח בחשבון שהלקוחות שלך לא מחפשים רק עיצוב אטרקטיבי, הם גם זקוקים לייעוץ מקצועי, סבלנות והבנה, בתוספת מעט טיפול והכרה. ע׳׳י שאלת שאלות נכונות, קביעת בסיס משותף והבנת רצון הלקוח, אתה יכול לצלוח את תהליך בניית המותג ולהעניק חוויה מרגשת ומהנה שירצו ממנה עוד בעתיד פתח במשפט ״מה אני יכול לעצב לך היום?״