אסטרטגיות מיתוג לחיזוק מקומך בשוק

מותג הוא יותר משם לוגו או שם חברה. המותג שלך הוא מה שאנשים אומרים עליך כשאתה לא בחדר, התפיסה שיש ללקוחות לגבי המותג שלך והקול המגדיר את המותג שלך בכללותו. הכללים סביב מיתוג מתפתחים במהירות רבה מתמיד, הודות לסביבת צרכנים משתנה.

התקדמות הטכנולוגיה, המדיומים החדשים לפרסום ושיווק המותג, דוחפים מותגים לחשוב אחרת ולפנות לקהלי היעד שלהם בדרכים חדשות.

בעולם 64% מהלקוחות מנהלים מערכות יחסים עם מותגים על בסיס ערכים משותפים. חברות צריכות לזהות אסטרטגיות מיתוג שנועדו לגרום לאנשים לעצור ולשים לב למותג שלך. במילים פשוטות, אם אתה רוצה להצליח, אתה צריך ללמוד כיצד ליצור מותג שיהפוך לחבר הכי טוב של הלקוח שלך.

אסטרטגיות מיתוג

אסטרטגיות מיתוג הן תכניות הפעולה כדי לבדל את המוצרים, השירותים והזהויות של המותג שלהם אל מול המתחרים שלהם.

בעיקרון, אסטרטגיית מותג  מסייעת לזהות איזה סוג תמונה אתה רוצה לבנות עבור קהל היעד שלך.

משמעות הדבר היא לחשוב על סוג הרגשות והציפיות שאתה רוצה שהקהל שלך ישייך למותג שלך.

האם אתה רוצה להיות סמכותי? מתוחכם? מצחיק? מקצועי?. מותג הוא שיאה של כל הרגשות והמחשבות המצטברים במוחו של הלקוח כאשר הם חושבים על המותג שלך. אסטרטגיות מותג הן הדרך שלך לשנות את התפיסות האלה עד שהן מתאימות ליעדי החברה שלך.

לדברי מומחים, מותג טוב יכול להוביל לנאמנות לקוחות טובה יותר, לתדמית חברתית משופרת ולזהות חזקה יותר בקרב קהל היעד של המותג.

השאלה היא האם אתה יודע ליצור מותג שמדבר באמת לקהל שלך?.

החלת הלוגו וההנחיות המותג החדשים שלך מעוצבים אל העולם האמיתי, בהתאמה לקהל היעד המדויק תחייה את המותג שלך, לקריאה נוספת לחץ כאן.

משמעות המותג

לחברות הטובות ביותר יש משמעות הרבה יותר חזקה שמבדילה אותם מהמתחרים שלהם. להרוויח כסף יהיה תמיד חשוב לכל עסק. הצרכנים חשים קשרים חזקים יותר למותגים שרוצים להשיג יותר מאשר משכורת שמנה.

לדוגמא, טסלה רוצה להיות חברת הטכנולוגיה החדשנית ביותר בעולם – אבל הם גם מונעים על ידי שאיפה להפוך את העולם לבר-קיימא.

לאחר שהחלטתם מה מניע את המותג שלכם עליכם לדבוק באותם רעיונות בסיסיים ולספק ללקוחות שלכם מותג בעל זהות עקבית ומוכרת.

על פי מחקרים, מותגים המציגים את עצמם באופן עקבי הם בעלי סיכוי גבוה פי 4 ליצור זהות תאגידית ברורה של המותג.

חשוב להעריך את כל מה שאתה עושה במותג ולשאול את עצמך האם זה מתאים לתמונה שאתה מציג לעולם.

לדוגמה, אם החלטתם שתרצו להציג זהות מקצועית ומתוחכמת, יתכן שלא תרצו לפרסם meme בעמוד הפייסבוק שלכם.

דרך נהדרת לשפר את סיכויי העקביות שלך היא ליצור כמה "הנחיות מותג".

זכור כי עקביות בתדמית המותג שלך חיונית גם לתכנית התקשורת הפנימית שלך, מכיוון שהיא יכולה לעזור לחזק את מסרי הליבה והחזון שלך עם העובדים שלך.

רגש

רגש הוא המרכיב שעושה אסטרטגיות מיתוג טובות לנהדרות. כך אתה יכול למצוא דרך להתחבר ללקוחות שלך ברמה עמוקה יותר. אתה יכול לשפר את המעורבות ולפתח קשר בר-קיימא יותר לטווח הארוך.

לדוגמה, אפל היא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לחברה שמשתמשת ברגשות כדי ליצור קשרים חזקים עם לקוחות. אסטרטגיית המיתוג של אפל משתמשת בעיצוב נקי, בפשטות וברצון לחדשנות להתחבר לקהל רחב. אפל עוצמתית מכיוון שהיא מושכת את הצורך שלנו להיות חלק ממשהו שהוא גדול מאיתנו.

אפל מכירה ברצון שלנו להיות חלק מהדינמיקה "הקבוצתית" החשובה. זו הסיבה שאנו רואים אנשים עומדים בתור במשך ימים רק כדי לשים יד על המהדורה האחרונה של אייפון או אפל.

מעורבות עובדי החברה

בעוד שהלקוחות שלך הם גורם חשוב בכל הקשור לעזרה לחברה שלך לשגשג.

יש קבוצה אחרת של אנשים שמתעלמים ממנה לעיתים קרובות והם העובדים שלך.

השקעה בעובדים של המותג שלך תחזק את הקשר להם עם המותג ובכך תוכל לעזור לך ליצור תמונה שהיא יותר חזקה מטבעה. אחרי הכל, אם מספר אנשים אומרים את אותם הדברים על חברה, הם אמינים בהרבה מקול אחד בלבד. יתר על כן, ההודעות השיווקיות שלך מגיעות ל -561% יותר אנשים כאשר הם משותפים על ידי העובדים.

לדוגמה, המותג פטגוניה מפרסמת תוכן שנוצר על ידי עובדים בבלוג הארגוני שלהם כדי להציג את עמדתם כמותג אורח חיים בר-קיימא.

הצוות שלך הוא האנשים שחיים ונושמים את זהות המותג בכל יום, לרוב העובדים נראים אמינים פי שלושה ממנכ"לים.

בחברות רבות משתמשים בעובדים כיוצרי תוכן. שימוש בעובדים שלך באסטרטגיות המיתוג שלך כדרך לגוון את התוכן שאתה מפרסם באופן מקוון, יצריך קבוצות לימוד וסדנאות. בסדנאות תוכל לחנך אותם כיצד להשתמש בקול המותג שלך בהצלחה בערוצי מדיה חברתית ובלוגים שונים.

דבר עם הצוות שלך על הסיבה שאתה כולל אותם כחלק מאסטרטגיית המותג שלך ותן להם את הכלים הדרושים להם בכדי להשיג את העקביות שלקוחותיך משתוקקים.

שגרירי המותג רוצים לזכות בהוקרה בזכות העבודה הקשה שהם עושים עבור החברה שלך. החדשות הטובות הן שהתגמולים לא חייבים להתבטא בהעלאה אדירה במשכורת שלהם.

אם אתה יכול לעודד את הצוות שלך להתמודד בשם העסק שלך, אתה יכול ליצור מותג שהוא גם עקבי, רגשי, תכליתי ואמין יותר!. כל שעליך לעשות הוא לוודא שלצוות שלך יש את המשאבים הנכונים.