איך עיצוב נהדר גורם לדברים לעבוד טוב יותר

נאמר לנו שמה שבפנים זה מה שחשוב", אבל מה אם זה לא לגמרי נכון? מה אם גם מה שבחוץ נחשב? מה אם אתה יכול לשפוט ספר על פי העטיפה שלו ומה אם היופי הוא הרבה, הרבה יותר מאשר בעומק העור?

אם תשלב את החלקים ממחקרים שונים בנוירולוגיה, בפסיכולוגיה, בשימושיות ואפילו באבולוציה האנושית, תראה את הערך האמיתי של נראותהערך שלא מצויין באגדות וסיפורים.

עיצוב הוא יותר מאשר רק אריזה יפה. הוא למעשה אחד ההשפעות העיקריות על האופן שבו אנו תופסים ערך (לפעמים אפילו יותר ממה שיש בו בפועל). ויש לנו את המדע להוכיח זאת. מה שאתה רואה תופס את רוב הזמן של המוח שלךיותר מכל החושים האחרים יחד. אף אחד לא הצליח לאתר מספר מדויק, אך הערכות גבוהות מספרות כי הראייה מהווה 83% מהנתונים התפיסתיים במוחנו. גם את ההערכות הנמוכות ביותר לציין כי מעל 50% משטח השטח של המוח מוקדש לעיבוד מידע חזותי. עשו את החשבון ותראו שיותר נוירונים מוקדשים לראייה מאשר לשמיעה, טעם, מגע וריח ביחד. זו כנראה הסיבה שיש פי-6 סיכוי שנזכור משהו אם היו לו עזרים חזותיים מאשר בלי.

אז מה זה אומר על עיצוב?

הגרפיקה שאתה יוצר הולכת להשתלט על פעילות המוח של הצופה הרבה יותר מכל דבר אחר. אם קונה מחזיק מוצר, לאריזה תהיה השפעה הרבה יותר על ההחלטה לקנות מאשר, למשל, איך זה מרגיש או איך זה מריח. חוש הראייה שלנו יכול אפילו להתגבר על ההיגיון שלנו. במילים אחרות, לוגו מעוצב יכול להשפיע על התפיסה של אנשים לגבי המותג יותר מאשר הדו"ח הפיננסי של החברה או אפילו שערוריית חדשות.

כן, תאמינו או לא, בנסיבות המתאימות, חזותיים יכולים לעקוף את החשיבה הרציונלית. זה לא מתיחה לומר כי אנשים (יותר מאחרים) לקבל החלטות רגשית ולא הגיוני. חזותיים מספקים קיצור לתגובות "המעיים", כך שלעתים קרובות אתה רואה יותר משקל ממה שאתה חושב. למרות שהיא נבעה מתוך מטרות אבולוציוניות, האמונה העיוורת שלנו בחוש הראייה משרתת מטרות כמו שיווק, מיתוג, מכירות, וכפי שנראה בהמשך, שימושיות בפועל של מוצר.

רושם ראשוני הוא הרושם היחיד.

בעוד שנאמר הרבה על מדע הרושם הראשוני, הקונצנזוס הכללי הוא שבמבט ראשון, אנשים מעריכים את אמינותם ואת יכולתם מעל לכל דבר אחר. זה חל על מותגים, ספרים ומוצרים בדיוק כפי שזה חל על אנשים, אם כי אתה לא יכול לשכור מעצב כדי לשפר את הרושם הראשון של אנשים על האישיות שלך.

באינטראקציות אנושיות, התרשמויות ראשונות נוצרות בעיקר על ידי רמזים לא מילוליים כגון הבעות פנים, טיפוח וטיפוח שפת הגוף (אם כי מה שאנשים אומרים משחק גם חלק גדול). עבור עסקים, הם באים מהאלמנטים החזותיים של המותג כמו לוגו, אתרי אינטרנט ואריזת המוצר. במילים אחרות, עיצוב גרפי.

מסתבר שלוקח רק 60 שניות לגיבוש הרושם הראשוני. למה זה משנה? ובכן זה בהחלט תמריץ כדי לקבל את המיתוג ואת העיצובים בשיווק נכון בפעם הראשונה במקום לעשות תהליך נוסף לעיצוב מאוחר יותר. בחרו עיצוב שמעביר אמון וכישורים באמצעות חזותיים במקום מילים. זה צריך להיות פשוט מספיק כדי להבין בתוך כמה שניות, אבל כזה שיהיה בלתי נשכח בחודשים או אפילו שנים שיבואו.

אחרי כל זה, האם מפתיע אותך לגלות כי עיצוב חזותי טוב באמת יכול לעשות מוצר טוב יותר? באופן מפתיע, מחקרים הראו ללא עוררין כי פריסות ותכנוני מסכים עם מראה טוב יותר הגיעו להישגים גבוהים יותר, גם אם לא מדובר בסידור היעיל ביותר. מה מעצבים יכולים לקחת מזה הוא שעיצוב נהדר יכול למעשה לשפר את אופן השימוש במוצר או איך הביצועים של המותג שלך.

איך זה עובד? עיצובים אטרקטיביים גורמים להנאה, והתגובה הביולוגית של הנאה זה הרפיה. מוח רגוע למעשה פועל טוב יותר, בפעולות כמו בפתרון בעיות ומיומנויות מוטוריות. אז עיצוב טוב משפר את תפקוד המוח. זה עושה מוצרים קלים יותר לשימוש, זה גורם לחברות להיראות טוב יותר או יוקרתיות יותר וזה גורם לאנשים לגשת ולהתעסק יותר עם המוצר שנמצא מאחורי אותו עיצוב.

כמובן, זה עובד לשני הכיוונים. עיצוב לא נעים גורם חרדה, אשר מסבכת תהליכים קוגניטיביים, מה שהופך את המשתמש למועמד סביר יותר לטעות או לקשור רגשות שליליים להעיצוב. כדאי גם לציין ש״מה שעושה אנשים שמחים״ משתנה מעת לעת עם מגמות העיצוב חדשותהתחושה של משהו "חדש" או ״חדשנינוטה להלהיב קהל, אז שמירה והתעדכנות מול הסגנון החזותי שאנשים רוצים היא רק אחת מהאחריות הרבות של מעצב טוב.

לסיכום, עיצוב טוב ורושם ראשוני הוא חשוב מאוד. זה יותר מאשר רק להיראות טוב; זה משפר את חוויית המשתמש ומגביר נאמנות למותג, מה שיעלה את הסיכוי ללקוחות מרוצים ומעל הכל ימקסם את הרווחים.