איך לספר את סיפור המותג באמצעות עיצוב

סיפורי מותגים מטרתם לעורר תגובה רגשית, תוך שילוב עובדות על עסק. עברנו את דרכנו בטכניקה השיווקית המסורתית של הקביעה כי "המוצר שלנו הוא הטוב ביותר, ולכן כדאי לקנות אותו!" עכשיו, אנשים רוצים לדעת למה זה הכי טוב, איך זה מיוצר ומי הם היוצרים מאחורי מוצר זה.

למה הם רוצים לדעת? כי אנשים אוהבים סיפור טוב.

סיפורי מותגים לא צריכים להיות מורכבים מדי. המטרה פשוטה, אך משמעותית. אנשים אוהבים נרטיב בלתי נשכח ששובה את תשומת לבם. בין אם אתה יזם בפעם הראשונה, בשלבים הראשונים של העסק שלך או רק מתכונן לרגע בו תצא לשוקסיפור טוב שילווה את המותג יכול לשפר את האופן שבו הקהל שלך ניגש למוצר או העסק שלך, אתה יכול לרתום את כוחו של סיפור המותג באמצעות עיצוב.

סיפור המותג הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג. מיתוג הוא גם רעיון וגם תמונה שיש לאנשים של מוצר, שירות או חברה. סיפור המותג משפיע על הקהל שלך על ידי קשירת הרעיון והדימוי ביחד.

היסטוריות שבעל פה וסיפורי פולקלור עמדו במבחן הזמן כי קהילות אהבו לשתף את הנרטיבים שלהם. עם סיפור טוב, הקהל שלך עובר מלבחון את המותג מרחוק לצרכן קבוע שבאמת מאמין בך. סיפור טוב יכול אפילו להקל על הוצאות השיווק על ידי הגברת השיח בנושא.

אנשים זוכרים סיפורים גדולים וגם עיצוב נהדר. מיתוג עובד הכי טוב כאשר שם החברה, הלוגו והאלמנטים החזותיים מעוררים שילוב של תגובות רגשיות ופיזיות מעוררים רגשות של איך העסק צריך לגרום להם להרגיש. ריבוי סיפורים וסיפור מותג טוב פועלים באופן אינטימי כדי לכוון את הדרך שבה אנשים מקיימים אינטראקציה עם המותג שלך.

אז איך לספר את סיפור המותג?

הסיפור הסיפור עבור המיזם שלך צריך להיות אינטואיטיבי ומהנה. התחל על ידי זיהוי המרכיבים העיקריים של המותג שלך, ולאחר מכן פרט עליהם. לדוגמה, אפל הגדירה את סיפור המותג המרכזי שלה כעיצוב ידידותי ופשוט וידידותי למשתמש. הם מספרים את הסיפור באמצעות עיצוב המותג כולולוגו מינימליסטי, עיצוב מוצר, אריזה, UX ו UI.

הנה 4 שלבים פשוטים שיעזרו לך להתחיל לחשוב כמו מספר סיפור המותג של העסק שלך:

1. זהה את הסיפור שלך

איך אתה יודע איזה סיפור לספר? תחשוב על מה גרם לך להתחיל את העסק שלך מלכתחילה. שלב את התשוקה הזאת לתוך הסיפור שלך. התחל ליצור סיכום רשימתי של מה שאתה מעריך ביותר בעסק א במוצר והפוך את זה לתוך הצהרת המשימה שלך, למשל:

המוצר או השירות שלך

קהל היעד שלך

המיקום שלך

התעשייה שלך

הערכים שלך

למה אתה שונה

ההצהרה המשימה שלך לא צריך המדינה את כל הנקודות המפורטות לעיל, אבל קטגוריות אלה ישמש אבן דריכה לתוך לגבש את הסיפור שלך. אם יש משהו מיוחד במקום שבו אתה נמצא גיאוגרפי, הדגש אותו. אם הלקוחות הם קהל נישתי מאוד, שים אותם. אתה צריך לכלול פרטים שיעזרו להפיץ את הדיבור על העסק שלך ולעורר קשרים רגשיים.

2. מחקר מתחרים

בדוק את החברות הנמצאות בתעשייה שלך. איך הסיפור שלך שונה משלהם? איך הסיפור שלהם הסיפור עובד ומה אלמנטים עיצוביים הם משתמשים כדי לספר את הסיפור שלהם?

3. תכנן את ההתפתחות העתידית כדי להבין מה תצטרך

התחל בבניית סיכום הפרויקט של הנכסים שאתה חושב שיעזור לך לספר את סיפור המותג שלך. למשלרשימת הנכסים שאתה צריך: "אני מחפש להפיץ את העסק שלי דרך אתר אינטרנט. אני צריך את הנכסים הבאים כדי לעשות זאת: לוגו, תמונות וגרפיקה". תחשוב על השלב הנוכחי של החברה שלך ולאן אתה רוצה ללכת בעתיד.

4. ספר את הסיפור שלך באמצעות Look And Feel המראה והתחושה

לאחר שאתה קובע את הנכסים שאתה צריך כדי להתחיל, צריך להחליט איך אתה רוצה להציג את הסיפור שלך. אולי עם מילות מפתח, תמונות של השראה, סמלים או צבעים המעוררים את ההרגשה של המותג שלך. זה יעזור לייעל את התקשורת בינך לבין מעצב כשמדובר בעיצוב המותג. אתה המחבר של הסיפור שלך, מעצב יכול לגרום לזה לצאת לחיים.

לסיכום, אתם יודע מה הסיפור שלכם. אספתם את כל הנתונים הדרושים בנוגע לעסק. שקלתם את החשיבות של ערכי הליבה שלכם, וניתחתם את ההשפעה של המותג שלכם. סיפור המותג הולך יד ביד עם עיצוב הנכון, ושניהם יחד יובילו להפיכת המותג שלכם לזכיר במשך הדורות הבאים.