אז יש לך אסטרטגיית מיתוג חדשה

אז יש לך אסטרטגיית מיתוג חדשה! היא העניקה השראה לגופנים חדשים, לשימושים צבעוניים ונועזים והעברת מסרים עוצמתיים. העובדים שלך מתרגשים ומחכים בקוצר רוח לצאת לעולם עם המותג החדש, משווקי התוכן שלך מחכים עם האצבעות מורמות מעל המקלדות והם רוצים לבטא את המבריקות של המותג ומנהיגות מחשבתית. הכל מוכן ונמצא במקום.

האם אכפת להם?

אבל האם זה יצליח? זו השאלה שבמוחכם, למרות כל התכנון, כל המחקר וכל ההתאמה האסטרטגית לתכנית העסקית שלכם. זה יעבוד? כדי לענות על שאלה זו, הנה עוד נושא שיש לקחת בחשבון: האם אכפת להם? אז בואו נעצור ונחשוב לרגע מדוע יש לנו אסטרטגיית מיתוג מלכתחילה? אסטרטגיות מותג עוזרות להנגיש קונספט של עסק מסוים, על ידי חיבורום בדרכים משמעותיות ובלתי נשכחות עם כל מי שתורם להצלחתו ולעולם.

אל תטעו, זהויות חזותיות ואסטרטגיות כולן ממלאות תפקיד חשוב לעורר השראה ולקירוב של אותם קשרים. אבל קשרים אלה דורשים מרכיב אחד אחר שהוא המרכיב הסודי שכל מומחה מיתוג חזק נהנה ממנו: אנשים שאכפת להם.

אז מי זה ״הם"?

"הם" מתייחס לכולם. "הם" הם צוות הניהול שלך, העובדים שלך – הפנים. "הם" הם הלקוחות שלך, הספקים שלך, ואפילו המתחרים שלך – הזרים. והכי חשוב, "הם" זה אתה. אם אתה רוצה לעסוק בבניית מותג חזק אתה צריך לחשוב היטב מה יש בו עבור בעלי העניין. למה לעובדים שלך צריך להיות אכפת? למה ללקוחות שלך צריך להיות אכפת? מדוע צריך להיות אכפת גם לתקשורת, לעולם החיצוני, לעיתון, למדיה החברתית, ולציבור הרחב, וכן, למה לך? גם אם אתה מומחה מיתוג, עליך לייצר אסטרטגיית מיתוג חכמה שמשלבת את נושא האכפתיות בכמה רבדים שונים.

עובדים

אתה לא יכול לייצר מעגל לקוחות מאושרים ואכפתיים בלי עובדים מאושרים ואכפתיים – לפחות לא לטווח הארוך. כאשר לעובדים אכפת הם מצפים לבוא לעבודה. הם הופכים לפרפקציוניסטים, הם רואים את הטוב באחרים, הם נשארים באיחור בלי להתבקש. הם כל הזמן מדברים על עבודתם, על עמיתיהם לעבודה, על לקוחותיהם. זהותם אינה מוגבלת למה שמכתיבים חייהם האישיים. להיות "x" עם המותג "z" הופך להיות חלק ממי שהם והם אוהבים את זה.

לקוחות

מושג המיתוג תמיד היה רב עוצמה בשמירה של חיבור הקמפיינים עם הלקוחות, ושמירת מערכת היחסים בין העסק ללקוח. כבני אדם, לכולנו יש רכיבים אנליטיים וגם רגשיים בתודעתנו. שניהם חשובים באותה המידה, ושניהם סייעו בכל ההיסטוריה שלנו להישרדות וההתפתחות של המין שלנו. כל האלמנטים שצריך להתחשב בהם כאשר עוסקים בבניית מותג – עלויות, החזר השקעה וכו – מדברים על הצורך של הלקוחות שלך בנתונים אנליטיים.

אבל הקשר של המותג עם לקוחותיו הוא זה שצריך לדבר לצד הרגשי של תהליך קבלת ההחלטות, אשר בתורו מטפח תחושת אכפתיות אמיתית. כל השאר הרבה אנשים אחרים שאינם מעסיקים, עובדים או לקוחות דואגים למותגים מסיבות שונות ומגוונות. בעלי מניות, למשל, עוקבים מקרוב אחר חוזקם של מותגים תוך עין ברווחיות לטווח הארוך. אין זה מפתיע, ואין בזה שום דבר רע.

כדי להרוויח את האהבה והטיפול בקהל הרחב, עליכם להרוויח את הטיפול בתקשורת, מומחי התעשייה, הבלוגרים, אנשי המדיה וכ׳ו. כמה העולם דואג למותג – עוזר להביא לנו סדר ומבנה. אכפתיות זו נותנת לנו הקשר דרכו להבין את החיים המודרניים, התרבות שלנו, וזהויות שונות. אם נשלב את האכפתיות בתוך אסטרטגיית המיתוג שלנו מלכתכילה, נוכל לייצר שינוי אמיתי בעסק שלנו.

ואז אתה

אכפתיות היא פעילות רגשית שקשה לזייף, אם לא בלתי אפשרי. פעולה זו דורשת הרבה אנרגיה. כשאנחנו חושבים על העסקים שלנו, העובדים והלקוחות שלנו, חשוב שלא נשכח את עצמנו. האם באמת אכפת לנו? אם לא, האם מה שאנחנו עושים שווה את זה? זו גם שאלה גדולה וחשובה שיש לקחת בחשבון. כאנחנו יוצרים ומיישמים את אסטרטגיית המיתוג שלנו, עלינו לחשוב על תחושת האכפתיות בכל המובנים שלה, מבפנים ומבחוץ. אחרת, ייתכן שנשאר ריקים מתוכן עם גופנים חדשים, שימושים צבעוניים וחדישים, אך לא נצליח לשגשג ולהעביר את הקונספט שלנו.